miten niin ei kantsi olla katkera se myrkyttää mielen?

  • Viestiketjun aloittaja en oo huomannut
  • Ensimmäinen viesti
ainakin näin
Alkuperäinen kirjoittaja en oo huomannut:
Mä oon kyllä katkera monestakin asiasta, mutta miten se mielen myrkyttyminen näkyy niinku normaalielämässä?
Ihmisestä tulee vähitellen sellainen, että se näkee kaikissa asioissa vain ikäviä puolia ja suurin osa jutuista on negatiivisia. Sellainen ihminen on oikesti tosi rasittava jo läheisillekin. Tosi ärsyttäväkin. Ei sitä itse varmaan niin huomaakaan.


 
nuuna
Puhutte selvästi mun äidistä?

Pelottaa että musta tulee samanlainen kun tuntuu että tänäänkin olen vaan ärsyyntynyt kaikesta ja mies saa huutia (aiheestakin) ja mietin että tähänkö on jukoliut tultu, tänkö kanssa jaan elämäni vai mitä ihmettä teen.
 
vieras
Juu, negatiivisuus ja viha, katkeruus jne. on turhaa. Jos hyväksyy asiat niin kuin ne on, niin elämä on helpompaa. Minä olen ollut katkera monestakin asiasta, ja olen tullut siihen lopputulokseen, vuosien muhimisen jälkeen, että se ei todellakaan kannata. Parempi elää tätä päivää, ja antaa menneiden olla.
 
No okei, taisitpa vetää palon nenään mun kommentista tosta toisesta ketjusta. Mun mielestä katkeruus vie turhaa energiaa ja tekee paskalle fiilikselle. Sitä hautoo ja hautoo ja se pyörii mielessä. Joskus se voi mennä niin pitkälle, ettei voi tehdä mitään eikä halua olla tekemisissä ihmisen kanssa, jolle on katkera.
Tää oli mun mielipide..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voiko siitä katkeruudesta sitten päästä jollain tavalla eroon, kun se on tullut? Ei liene helppoa?
voi päästä eroon. jos kerrot millaisista asioista sun katkeruus on muodustunut niin voinen auttaa.

periaatteessa kyse on anteeksiannosta ja joissain tapauksissa siitä, että oppii iloitsemaan toisen puolesta eli ei ole harmissaan siitä, että jollain muulla onnisti ja itsellä ei.
 
Höpö höpö Ite on katkera vain yhdestä asiasta ja that's it en mä muusta o katkera enkä pilaa muiden elämää,mutta yritän kovasti sen yhden elämään vaikuttaa negatiivisesti vaikkei se onnistu ja toinen ei tunne syylisyyttä/katumusta teostaan. Kyseessä huoraaminen kaksosille.Kyseessä on naispuolinen henkilö joka antoi persettä kaksoispojille joista toinen on avopuolisoni :-( Sen lisäksi kaikkien silmissä mä on paha ja mussa on se vika ja tää muija teki oikein.Lisäks se hymyilee ja teeskentelee ja mun pitäis jäädä kaikista sukujuhlista yms paitsi kun tää horo joka on toisen kaksosen nykynen avopuoliso saa tulla kaikkiin tapahtumiin ja siitä tehtiin jopa veljesten siskon lapsen kummikin :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
No okei, taisitpa vetää palon nenään mun kommentista tosta toisesta ketjusta. Mun mielestä katkeruus vie turhaa energiaa ja tekee paskalle fiilikselle. Sitä hautoo ja hautoo ja se pyörii mielessä. Joskus se voi mennä niin pitkälle, ettei voi tehdä mitään eikä halua olla tekemisissä ihmisen kanssa, jolle on katkera.
Tää oli mun mielipide..
mulla on kaksi sellaista, joita en voisi kuvitellakaan enää hyväksyväni elämääni millään muotoa tai jolle voisin kuvitella puhuvani enää koskaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Höpö höpö Ite on katkera vain yhdestä asiasta ja that's it en mä muusta o katkera enkä pilaa muiden elämää,mutta yritän kovasti sen yhden elämään vaikuttaa negatiivisesti vaikkei se onnistu ja toinen ei tunne syylisyyttä/katumusta teostaan. Kyseessä huoraaminen kaksosille.Kyseessä on naispuolinen henkilö joka antoi persettä kaksoispojille joista toinen on avopuolisoni :-( Sen lisäksi kaikkien silmissä mä on paha ja mussa on se vika ja tää muija teki oikein.Lisäks se hymyilee ja teeskentelee ja mun pitäis jäädä kaikista sukujuhlista yms paitsi kun tää horo joka on toisen kaksosen nykynen avopuoliso saa tulla kaikkiin tapahtumiin ja siitä tehtiin jopa veljesten siskon lapsen kummikin :)
Voi hyvää päivää, kasva jo aikuiseksi.
 
nanna
Mä olen katkera miehelleni. Juo kaljaa ja lupailee että lopettaa tissuttelun mutta ei... nytkin vetää kolmatta isoa tölkkiä sillä verukkeella, että oli sauna. Ja siitä tulee APINA yhdenkin kaljan jälkeen...hermo menee.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
Mä olen katkera miehelleni. Juo kaljaa ja lupailee että lopettaa tissuttelun mutta ei... nytkin vetää kolmatta isoa tölkkiä sillä verukkeella, että oli sauna. Ja siitä tulee APINA yhdenkin kaljan jälkeen...hermo menee.
No jätä mokoma juoppo ja etsi parempi. Turha jonkun ukon takia katkeroitua.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voiko siitä katkeruudesta sitten päästä jollain tavalla eroon, kun se on tullut? Ei liene helppoa?
voi päästä eroon. jos kerrot millaisista asioista sun katkeruus on muodustunut niin voinen auttaa.

periaatteessa kyse on anteeksiannosta ja joissain tapauksissa siitä, että oppii iloitsemaan toisen puolesta eli ei ole harmissaan siitä, että jollain muulla onnisti ja itsellä ei.
toinen ihminen on satuttanut mun lasta ja toinen on irtisanonut mut pitkäaikaisesta työsuhteesta, vaikka en lähtenyt sairaslomalle nuorinta odottaessani vaikka supisteli niin, että itkin ja valitin hänelle, että pelkään saavani keskenmenon ja pyysin lupaa hakea sairaslomaa, mutta hän vain sanoi, ettei voi luvata minua sairaslomalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voiko siitä katkeruudesta sitten päästä jollain tavalla eroon, kun se on tullut? Ei liene helppoa?
voi päästä eroon. jos kerrot millaisista asioista sun katkeruus on muodustunut niin voinen auttaa.

periaatteessa kyse on anteeksiannosta ja joissain tapauksissa siitä, että oppii iloitsemaan toisen puolesta eli ei ole harmissaan siitä, että jollain muulla onnisti ja itsellä ei.
toinen ihminen on satuttanut mun lasta ja toinen on irtisanonut mut pitkäaikaisesta työsuhteesta, vaikka en lähtenyt sairaslomalle nuorinta odottaessani vaikka supisteli niin, että itkin ja valitin hänelle, että pelkään saavani keskenmenon ja pyysin lupaa hakea sairaslomaa, mutta hän vain sanoi, ettei voi luvata minua sairaslomalle.
tosi kurjaa :(

kummallekin henkilölle sun kannattaa vaan antaa anteeksi, sanoa vaikka ääneen, annan anteeksi "katjalle".

nuo ihmiset on toimineet väärin sua ja sun lasta kohtaan ja vaikka et enää koskaan heitä kohtaisi tai tahtoisi puhua niin sun kannattaa silti ymmärtää, että ne ihmiset ei jostain syystä ole pystyneet toimimaan oikein.

luultavasti niillä on itsellään kurja olo ja elämässä vaikeaa ja paha olla. anna heille anteeksi niin sun on itsesi helpompi olla ja katkeruus katoaa. itse ainakin säälin tuollaisia ihmisiä, jotka toimivat esim noin kuin kerroit. sehän kertoo heistä surullista tarinaa. ihminen on tekojensa summa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
Mä olen katkera miehelleni. Juo kaljaa ja lupailee että lopettaa tissuttelun mutta ei... nytkin vetää kolmatta isoa tölkkiä sillä verukkeella, että oli sauna. Ja siitä tulee APINA yhdenkin kaljan jälkeen...hermo menee.
Meillä on sama ongelma! Todella rasittavaa kun lupauksista huolimatta mitään muutosta ei tapahdu vaan aina löytyy uusi veruke minkä takia pitää juoda. Voimia kanssasisarelleni :hug:
 
nanna
Alkuperäinen kirjoittaja SaaNa85:
Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
Mä olen katkera miehelleni. Juo kaljaa ja lupailee että lopettaa tissuttelun mutta ei... nytkin vetää kolmatta isoa tölkkiä sillä verukkeella, että oli sauna. Ja siitä tulee APINA yhdenkin kaljan jälkeen...hermo menee.
Meillä on sama ongelma! Todella rasittavaa kun lupauksista huolimatta mitään muutosta ei tapahdu vaan aina löytyy uusi veruke minkä takia pitää juoda. Voimia kanssasisarelleni :hug:
Kiitos! Ja sinne myös :) <3
 

Yhteistyössä