Miten neuvoisit mun veljeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolissaan"

Vieras
Eilen sattu tosi outo tilanne joka valvotti mua koko yön. Mun veli on mua jonkun vuoden nuorempi, nyt 26 vuotta, ja hällä ja hänen vaimollaan on yksi lapsi, nyt vähän reilu kolme. Eli he on hyvin nuorena yhteen menneet.

No, eilen mun veli oli auttamassa mua kokoomaan sellasta kaapistoa kun mies on työmatkalla ja minä tumpelo. No, otettiin siinä muutama olunenkin talkoopalkaksi, ja yhtäkkiä mun veli jotenkin vaan murtu ja rupes kertoon kuinka hänen avioliittonsa on ihan karilla. No paljonkin siinä oli asioita, mutta yks asia oli ettei heillä oo ollu tällasta parisuhdeläheisyyttä kohta kahteen vuoteen. Ja nyt kun veli oli yrittäny taas kerran asiasta jutella niin hänen vaimonsa ilmotti että ei tule koskaan olemaankaan jos hän saa päättää, koska hän ei halua. En nyt ihan tarkkaan saanu käsitystä mutta ilmeisesti hän pitää sitä niin inhottavana ja sotkuisena juttuna tai jotai ihan outoa. Kuulemma toinen lapsikin tulee kysymykseen vaan jos ei tarvitse käyttää tätä perinteistä menetelmää, vaan sen voi tehdä vaikka lääkärissä.

Koitin kysellä oisko joku terapia tai lääkäri avuksi, mutta veli väittää ettei vaimo suostu. Hällä ei kuulemma ole mitään ongelmaa, hän ei vaan halua seksiä. Ikinä. Että ongelma on veljellä jos ei pysty tätä hyväksymään. Kuulemma tähän asti oli suostunut että saatiin lapsi alulle ja koska se "alkuvaiheessa kuuluu asiaan".

Veli on ihan hajalla jos aattelee että ois koko loppuelmänsä selibaatissa, ja toisaalta ihan hajalla jos ero tulis tästä syystä.

Mitä ihmettä tollasessa tilanteessa voi tehdä? Onko paikalla ketään naista joka ymmärtäis tän mun veljen vaimon tilanteen ja vois kertoa mitä on tehtävissä?

Alkuperäinen kirjoittaja ei 23 ole nuori enää;23346119:
Miten niin hyvin nuoorena?

No sinähän se onnistuit just sen oleellisimman asian jutusta nappaamaan..

Ei veljelläsi taida oikein olla muuta vaihtoehtoa kuin tyytyä tilanteeseen tai lähteä suhteesta. Jos vaimo ei seksiä halua, eikä näe asiassa mitään ongelmaa, niin pakottaakaan (toki onneksi) ei oikein voi.

No veljes parisuhteessa todellakin on jotain pahasti vialla, tai hänen vaimollaan pikemminkin. Mistä johtuu niin totaali inho seksiin? Onko vaimo masentunut? Eikö veljesi osaa ottaa huomioon vaimoaan, kenties seksi on vain "panemista", joka ei vaimoa sytytä? Vaimolla hyväksikäyttöä taustalla, tai kenties muita traumaattisia kokemuksia seksin suhteen nuoruudessa (ja koittanut nämä "unohtaa" ja suostua seksiin saadakseen lapsen)? Jotain on mun mielestä todellakin vialla, jos suhtautuminen parisuhteessa seksiin on tuollainen. Mutta sä kuulit vain veljes kannan, et koko tarinaa. Mimmonen suhde sulla siihen vaimoon, voisitko jutella asiasta hänen kanssaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Mistä;23346154:
Mistä päätellen he tapas toisensa kolme vuotta sitten, jos nillä on reilu kolmevuotias lapsi?

Miksi ei, onko sinulla tietoa että ne olisi tavannut jo 15v. ikäisinä vai peräti 5v. ikäisinä ja olleet siitä asti yhdessä?

[QUOTE="vieras";23346158]
Ei veljelläsi taida oikein olla muuta vaihtoehtoa kuin tyytyä tilanteeseen tai lähteä suhteesta.[/QUOTE]

Oudot on sun vaihtoehtos. Kyllä sitä nyt ihminen voi hoitaa seksielämänsä suhteen ulkopuolellakin. Ei sen tarvitse perhettä tuhota.

Miksi ei, onko sinulla tietoa että ne olisi tavannut jo 15v. ikäisinä vai peräti 5v. ikäisinä ja olleet siitä asti yhdessä?
Tää saattaa tulla sulle yllätyksenä, mutta jos lapsi on yli kolmevuotias, hänen biologiset vanhempansa eivät ole voineet tavata ensimmäistä kertaa kolme vuotta sitten, ellei kyseessä ole spermanluovuttaja ja lapsettomuushoitoja saanut nainen.

Joku ongelmahan veljesi vaimolla on. Vaikuttaisi että on ehkä kokenut jonkunlaista seksuaalista väkivaltaa joskus. Olis kyllä hyvä hänen päästä terapiaan ja jos vaikka veljesi saisi hänet avautumaan. Jos ei suostu, niin ei kai siinä auta muu kuin ero. Tilanne voi vielä pahentua.

[QUOTE="mä";23346169]No veljes parisuhteessa todellakin on jotain pahasti vialla, tai hänen vaimollaan pikemminkin. Mistä johtuu niin totaali inho seksiin? Onko vaimo masentunut? Eikö veljesi osaa ottaa huomioon vaimoaan, kenties seksi on vain "panemista", joka ei vaimoa sytytä? Vaimolla hyväksikäyttöä taustalla, tai kenties muita traumaattisia kokemuksia seksin suhteen nuoruudessa (ja koittanut nämä "unohtaa" ja suostua seksiin saadakseen lapsen)? Jotain on mun mielestä todellakin vialla, jos suhtautuminen parisuhteessa seksiin on tuollainen. Mutta sä kuulit vain veljes kannan, et koko tarinaa. Mimmonen suhde sulla siihen vaimoon, voisitko jutella asiasta hänen kanssaan?[/QUOTE]
En tiedä vaimon taustoista, ainakaan hän ei veljelleni oo puhunu mistään hyväksikäytöstä tai muusta tällaisesta, ja jos ei veljelleni puhu niin tuskin mullekaan. Veli selitti eilen melkein itku kurkussa että hän ois valmis tekeen melkeen ihan mitä vaan jos sais homman toimimaan, joten en jotenkin usko että kyse ois siitä ettei veli suostu muuhun kun "pelkkään panoon". Ja vaimo ei oo kiinnostunu seksistä edes "itsensä kanssa", koska se on inhottavaa ja likaista, joten en usko että se mun veljeeni liittyy oikeestaan mitenkään.

Musta tuntuu vaan kamalalta että veli joutuis eron ottaan tollasen asian takia, koska varmuudella veljen vaimo haluis pitää lapsen ja veli näkis viikonloppusin. Ja veli on aivan hajalla siitäkin että lapsiluku jäisi yhteen, kun on tosi lapsirakas.

Voiko tuollainen "likaisuuden"kammo liittyä johonkin neuroosiin, vai onko vaan ihmisiä joita inhottaa mikään siihen asiaan liittyvä haju, maku tai neste.

[QUOTE="Niin";23346213]Tää saattaa tulla sulle yllätyksenä, mutta jos lapsi on yli kolmevuotias, hänen biologiset vanhempansa eivät ole voineet tavata ensimmäistä kertaa kolme vuotta sitten, ellei kyseessä ole spermanluovuttaja ja lapsettomuushoitoja saanut nainen.[/QUOTE]

Ei ole yllätys se asia mutta mistä sinä tiedät millon ne on tavannut? Taisit itse vähän yllättyä kysymyksestäni?

Yrittäisin vielä saada sen naisen mukaan johonkin parisuhdeterapiaan tms....
Jos ei suostu lähtemään, niin mielestäni veljelläsi on oikeus etsiä itselleen seksiseuraa suhteen ulkopuolelta. Siis jos haluaa kuitenkin vielä jatkaa suhdetta vaimonsa kanssa, niin hoitaa vain seksin jonkun toisen kanssa.

[QUOTE="Niin";23346284]Kieltämättä yllätyin siitä että joku voi kuvitelle yli kolmevuotiaan lapsen vanhempien tavanneen kolme vuotta sitten :D[/QUOTE]

Nyt saivartelet asiasta ihan turhaan. Mehän ei tiedetä millon ne on tavannut ja se on se pointti tässä asiassa.

[QUOTE="aloittaja";23346265]En tiedä vaimon taustoista, ainakaan hän ei veljelleni oo puhunu mistään hyväksikäytöstä tai muusta tällaisesta, ja jos ei veljelleni puhu niin tuskin mullekaan. Veli selitti eilen melkein itku kurkussa että hän ois valmis tekeen melkeen ihan mitä vaan jos sais homman toimimaan, joten en jotenkin usko että kyse ois siitä ettei veli suostu muuhun kun "pelkkään panoon". Ja vaimo ei oo kiinnostunu seksistä edes "itsensä kanssa", koska se on inhottavaa ja likaista, joten en usko että se mun veljeeni liittyy oikeestaan mitenkään.

Musta tuntuu vaan kamalalta että veli joutuis eron ottaan tollasen asian takia, koska varmuudella veljen vaimo haluis pitää lapsen ja veli näkis viikonloppusin. Ja veli on aivan hajalla siitäkin että lapsiluku jäisi yhteen, kun on tosi lapsirakas.

Voiko tuollainen "likaisuuden"kammo liittyä johonkin neuroosiin, vai onko vaan ihmisiä joita inhottaa mikään siihen asiaan liittyvä haju, maku tai neste.[/QUOTE]

Nimenomaan moni hyväksikäytön, raiskauksen tai muun seksuaalisen väkivallan kohteeksi joutunut kokee seksin likaisena touhuna. ja kyllä veljesi vaimon suhtautuminen seksiin kuulostaa jotenkin traumaattiselta, jos jopa lapsen teko pitäisi lääkärissä suorittaa... Eli taustalla voi olla mitä vain, vaikkei edes veljesi siitä tietäisi, jotkut kun salaavat tuollaiset asiat jopa puolisoltaan.

Hieno juttu että veljesi on luottanut siinuun niin paljon, että tuollaisesta asiasta on sinulle puhunut. Oma veljenihän ei varmasti minulle puhuisi seksiin ja parisuhteeseen liittyvistä asioista edes kaatokännissä!

Mutta mitä tulee tuohon ongelmaan, niin eiköhän se ole niin, ettei kukaan voi pakottaa ketään selibaattiin. Veljesi vaimon pitää hyväksyä parisuhteen ulkopuolisest suhteet tai tehdä omalle ongelmalleen jotain. Tai sitten veljesi pitää lähteä kävelemään suhteesta. Seksi on kuitenkin normaalisti perustarve (ainakin jossain määrin) ihmiselle, tuntuisi kohtuuttomalta jos vaimo voisi mieheltä sen kokonaan kieltää. Läheisyydestä puhumattakaan.

Seksittömyyden voi jokainen valita omalla kohdallaan itse, mutta mielestäni edes parisuhteen ja avioliiton myötä ei voi sitä valintaa toisen puolesta tehdä. Jokainen päättäköön itse omat juttunsa, ja jos haluaa suhteessa olla ilman, niin hyväksykööt sitten seuraukset...

Yhteistyössä