miten nämä liikakilo asiat????

haluaisin nytten tietää, että miten nämä liikakilo asiat....kun olen itse naikkarilla hoidossa....(maaliskuussa kun menkat alkaa) niin ei ne ole sanonnut minulle mitään, tiedän itse että mulla varmaan on se 10kg ylimäärästä......... niin miten ne sitten joillekin sanoo ja joillekin ei??????????

Huomenta! Ei kai ne kymmenestä kilosta mitään sano.. Oletan.
Jos menisit sinne mitoilla 160cm/100kg niin sitten vois tulla sanomista ja tuonkin kokoisia ihmisiä on vaikka kuinka paljon.

Mulla on just tuo 10kg ylimääräistä ja kertaakaan ei ole kehotettu laihduttamaan. Päinvastoin kerran on kielletty laihduttamasta ja omalääkäri taas sanoi, ettei ole tarvetta laihduttaa. Kokemukset tosin on vain Tampereen Väestöliitosta ja omalääkärillä käynnistä. Taysissa ei puhuttu mitään.

Hoitojen kannalta lienee kuitenkin tärkeintä terveelliset elämäntavat, säännöllinen liikunta ja normaali ruokavalio. Itsensä sairaalloinen rääkkääminen hoitojen aikana ei liene viisasta.

nim. Kiva paasata muille kun itse harrastaa tätä epätoivoista räkkäämis-repsahdus-linjaa.. :D

mutta oulun väestöliitossa sanoivat, että he pitävät BMI 32 rajana, jotta pääsee lapsettomuushoitoihin.

Itsellänikin hieman mehevyyttä, eli juuri tuolla 10 kg hujakoilla. Olen kuitenkin aika pitkä, joten se ei onneksi pistä silmää niin ... :D

Itse olen murehtinut samaa! Odottelemme lähetettä Naistenklinikalle ja minulla BMI tällä hetkellä 33 :'(

Laihduttaa tietysti yritän koko ajan, ja viimeisten parin vuoden aikana olenkin jo saanut reilut 20 kiloa pois, mutta nyt pelottaa, etten ehdi saada tarpeeksi painoa katoamaan ennen ensimmäistä naikkarin käyntiä ja ne käännyttävät vielä pois!

Voi, mitenköhän tiukkoja Naistenklinikalla ollaan tuosta painoasiasta...? :eek:

Tresum: Itsellä oli ensikäynti Naikkarilla marraskuussa, bmi oli tuolloin 40. Puoleksi vuodeksi kehottivat kotiin laihduttamaan, toukokuussa uusi aika jolloin toivottavaa olisi edes -5kg pudotus ja sitten hoidot voidaan aloittaa. Päädyimme kuitenkin tässä välissä Väestöliiton asiakkaiksi, ainakin väliaikaisesti ja sain sieltä heti mukaani metformiinireseptin mikä edesauttaa etenkin pco-potilailla painonpudotuksessa.
Sinulla painoa on kuitenkin paljon vähemmän, niin tuskin saat kuunnella samaa "läksytystä" kuin minä :hug:

mulla painoa 10kg/15 kg ylimääräistä, harrastan liikuntaa kuitenkin paljon, lääkäri sanoi painosta että ok. kunhan ei nouse tuosta enää, tietysti raskaus aika erikseen,mutta tärkeää myös että niitä raskauskiloja ei jäisi kuitenkaan tuon ylipainon lisäksi...
tiesin omaavani nuo kilot ja olin ihan tyytyväinen kun painosta puhuttiin suoraan, nämä kilot tulleet kuitenkin nyt aikuisiällä joten alla monta kepeää vuotta normaalipainoisena, en kyllä tiedä onko se niin oleellista, kiva tietysti olisi alkaa odottamaan normipainoisena, mutta kuukausi aikaa ekaan insiminaatioon, pieni pudotus ei tekisi pahaa, saas nähdä... :p

Mulla ei ole ylipainoa enää kuin nelisen kiloa. Eli sen viitisen kiloa olen laihtunut.

Mie koetan ottaa tämän nyt projektina että koetan laihduttaa siihen asti että tulee raskaaksi. Olishan se kivempi sitten olla raskaana normaalipainoisena. Ja haluan ainakin ajatella että tämä laihdutus, lisääntynyt liikunta ja terveellisempi syöminen auttaisivat tätä vauvaprojektia.

En siis mitenkään rääkkää itseäni. Mutta on tämä jo edistystä aiempaan....

solina83, mulla ihan samanlaiset ajatukset, että jos ennen ekaa inseminaatiota saisi vaikka tuon neljä kiloa pois, aikaa n. kuukausi, olen pystynyt ennenkin, mutta lähtee mikä lähtee tärkeintä olisi sellainen kevyt reipas ja virkeä olo minkä saa kyllä mielestäni aika nopiaan itselleen kun muistaa katsoa mitä syö ,mun ruokavalio muuten ok.syön tosi paljon kasviksia ja hedelmiä, en ns. roskaruokaa mutta mulla on ihan mieletön himo suklaaseen , mutta ainakin yritän nyt, ilman stressiä ja päivä kerrallaan... =)

Jennuli :D Kiva että samoissa ollaan.

Onpahan toisaalta muutakin tekemistä kuin vauvan ajattelua. Minä ainakin muuten liian helposti löhöäisin sängyn pohjalla vauvalehtiä lueskellen ja haaveillen. Ittensä kiusaamista se vain tuppaa olemaan.

Kuntoilessa on sentän vähän muutakin tekemistä.

Yhteistyössä