Miten myöhään voi plussata?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anan87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Anan87

Uusi jäsen
13.05.2014
1
0
1
Heissan,

Mulla epäsäännöllinen kierto, mutta yleensä alle 35 päivää.( pisimmillään venynyt joskus 40 päiväiseksikin). Tässä kierrossa menossa nyt 47. päivä. Testejä oon tehnyt joka päivä lähes viikon ja kaikki negatiivisia paitsi ihan eka testi jonka tein oli haamu(tosin hyvin selkeä), joka sekin tosin tuli testiajan jälkeen reilusti (n.30min).
Kovia kuukautiskipuja on kuitenkin ollut nyt yli viikon ja nyt viimeisenä parina iltana myös outoja kramppeja munasarjoissa aina esim. sohvalta liikkeelle lähtiessä... Kuukautisia ei vaan kuulu...

Kaipaisin nyt kokemuksia muilta siitä, että oletteko saaneet plussan vasta reilusti oletetun kuukautisten alkamisajankohdan jälkeen?? Vai kannattaako luopua jo toivosta...

Viimeksi muokattu:
Täällä sama tilanne. Yleensä kiertoni on kohtuu säännöllinen, 23-26 päivää. Nyt on menossa päivä 40, eikä kuukautisia kuulu. Eilen tehty negatiivinen raskaustesti.
Välillä on ollut alavatsassa menkkamaisia kipuja, rinnat turvonneet ja nännit koskeusherkät. Menkat eivät vain ota alkaakseen, puuh.
Hormoonini saattavat olla sekaisin edelleen joulukuussa lopetettujen e-pillereiden takia, mutten kyllä muista että kuukautiset olisivat koskaan olleet näin paljon myöhässä. Tällä hetkellä käytössä kuparikierukka, mutta olen sen verran paljon lukenut näistä "kierukkavauvoista", etten nyt ihan 100% luota sen tehoon :D
Raskaus olisi ensimmäinen ja ei nyt ihan suunniteltu, mutta varmasti silti "toivottu" :) Ikää minulla on 24-vuotta.

Minuakin siis kiinnostaa voiko plussa tulla myöhässä?

Heip! Mitä mä olen tosiaan viime päivät lukenut keskusteluja myöhäisestä plussasta, se tuntuu olevan hyvin yleistä, että plussat tulee viikko-kaksi vasta oletettujen menkkojen alkamispäivästä, sitä ennen tullut negoja. Itse pähkäilen tätä samaa asiaa, mulla menossa 33/28, kierto tosi säännöllinen. Vuosi yritystä takana, itsellä ikää 24, miehellä 28. Oon tehty nyt NELJÄ NEGAA, eka oli ehkä roskishaamu, mutta loput negoja ja viel herkillä testeillä. Helvetin helvetti...miten voi turhauttaa... :/ Mulla ei oo ees oikein mitään oireita paitsi väsymys menkkojen puuttumisen lisäksi...

Kun itselläni oli sama tilanne kuin aloittajalla, tein kanssa monta testiä, negoja toisensa perään. Oli kovia kuukautiskramppeja ja tissikipuja pitkään ja olin ihan varma, että olen joko raskaana tai että kuukautiset alkavat hetkenä minä hyvänsä. Eikä mitään. Kp 47 paloi hihat ja marssin yksityiselle gynelle. Siellä kävi ilmi, että ovulaatio oli jäänyt tulematta, mutta juuri silloin oli toisessa munasarjassa KAKSI isoa follkkelia 23mm ja 24mm. Gynis epäili että kovat oireet johtuivat juuri siitä. Seuraavana päivänä oli ovulaatio ja kaksi viikkoa lääkärireissusta alkoivat kuukautiset. Seuraavassa kierrossa tulinkin sitten raskaaksi :)

Täällä nyt sellanen tilanne että menkat tasan viikon myöhässä, VIISI negaa tehty, viimeisin tänä aamuna. Mite helvetin pitkää tässä pitää ootella sitä mahdollista plussaa tai niitä menkkoja? Mua vaan oksettaa, oksettaa, väsyttää, väsyttää! Muuta oiretta ei oo. Lääkärin vastaus tähän että tee taas viikon päästä testi...

Mulla on ensimmäisen (2/07) kohdalla raskaus näkynyt testissä vasta rv 6+3. En osannut raskautta edes aavistaa kunnei tullut oireita ennen kuin rv8+.

Kuopuksen (4/08) kohdalla sama juttu rv 6+3 saatiin positiivinen raskaustesti labrassa. Tiesin raskaudesta jo viikkoja ennen sillä esikoinen lopetti itse tissimaidon (hormonit muutti maidon makua liiaksi) .

Kolmannessa raskaudessa (12/13) huomasin oireita 5 päivää yhdynnän jälkeen. Itsestäni tuli agressiivinen (kuten muissakin raskauksissa myöhemmässä vaiheessa) ja kolmannella raskausviikolla alkoi tolkuton pahoinvointi ja oksentelu. Tästä raskaudesta ei saatu missään kohtaa positiivista (7-8kpl) testiin, sillä raskaus meni kesken rv 4+5. Neuvolaan kirjasivat keskenmenoksi kertomani vuodon ja oireiden katoamisen perusteella siksi, että aiemmatkin raskaudet näkyneet noin myöhään testissä.

Nyt olisi kovin toiveissa saada jossakin vaiheessa se kolmas lapsi, mutta olen oppinut jo ettei itseni kannata edes testailla ennen kuudetta raskausviikkoa.

Yhteistyössä