Miten muut kaksi lapset asutte?

Me asutaan rivarissa (kunnan vuokra) niin 71 neliöä, 2 makuuhuonetta, keittiö,olohuone, saunatila. Ahdasta on ettei siivota aina viitsi kun huoneet täynnä minusta joita ihan tarpetontakin (ukon kuntolaitteita joita ei käytä kun vaan silloin jos en lasten kanssa olla kotona), isompi asunto olis tiedossa jossa olis 90 neliötä eli 4h ja keittiö.
Jos tuohon isompaa niin olisiko hyvä mitä olen suunnittelu että erikseen leikkihuone ja nukkumahuone lapsille. Vaiko molemmmille omat! Onko liian varhaista 2,5 v lle ja alle vuoden ikäiselle omat huoneet.

Meillä on n. 100 neliöinen okt. kahella makkarilla. Toisessa nukutaan tietty me ja toisessa lapset. Kolmonen nukkuu sitten jonkun aikaa kuitenkii mein huoneessa. Laajennus tulossa ja sillon jokaiselle tulee oma huone ja yhteinen ns. " oleskelutila"

äippä
meillä kaksi poikaa. Asumme omakotitalossa, 4 vuotta vanhassa. Neliöitä vajaa 200, pojilla omat huoneet ja tietysti mulla mieheni kanssa oma huone.

Tilaa on riittävästi ja tarpeeksi ja kivasti !

Alkuperäinen kirjoittaja mirkkuliini:
Me asutaan rivarissa (kunnan vuokra) niin 71 neliöä, 2 makuuhuonetta, keittiö,olohuone, saunatila. Ahdasta on ettei siivota aina viitsi kun huoneet täynnä minusta joita ihan tarpetontakin (ukon kuntolaitteita joita ei käytä kun vaan silloin jos en lasten kanssa olla kotona), isompi asunto olis tiedossa jossa olis 90 neliötä eli 4h ja keittiö.
Jos tuohon isompaa niin olisiko hyvä mitä olen suunnittelu että erikseen leikkihuone ja nukkumahuone lapsille. Vaiko molemmmille omat! Onko liian varhaista 2,5 v lle ja alle vuoden ikäiselle omat huoneet.
Aluksi varmaan samassa huoneesa asuminen on mukavampaa pikkuisille. ja onhan se kiva kun on tilava leikkihuone erikseen.

Me asutaan 76 neliöisessä kt-osakkeessa. Vuosi sitten ostettiin ja vähintään ala-aste-ikiin ollaan ajateltu asua (lapset nyt 3v ja 1½v) , tai kenties loppuelämä.

Makkareita on kaks, sekä kolmas vaatehuoneesta laajennettu pikkumakkari työhuoneena. Lasten lelut, pyykikuivatus ja marsut hoituu leikkihuoneessa (jossa ei leikitä..) ja nukutaan kaikki toisessa makkarissa.

Jahka itse haluavat niin muuttavat leikkihuoneeseen nukkumaan. Tai toinen saa oman huoneen leikkihuoneesta ja toinen tästä työhuoneesta. Säilytysongelmia ei ole, jahka sais roudattua ton jättimäisen vauvanvaatekasan kirpparille. Turhat tavarat ja huonekalut on karsittu minimiin, samoin lelut kiertää niin että tietty määrä käytössä, loput laatikossa vaatehuoneessa ja sit vaihtelen ku muistan.

Meidän muksut on sen verran paita ja peppu- osastoa ainakin vielä etten hennois ees yrittää omiin huoneisiinsa.

meillä
Meillä 100m2 ok-talo. Rakennettiin itse , ja muutettiin vuosi sitten.
Lapsilla omat huoneet ja meillä vanhemmilla oma.
Tilaa on kivasti ja talo suunniteltu juuri meille sopivaksi :)

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja nellynoora:
Ehkä alkuun leikkihuone ja nukkumahuone vois olla parempi
Samaa mieltä, kun on noin pienet ja noin pieni ikäero. Säilyy se nukkumahuone sisitimpänä eli ei tarvitse keräillä leluja kahdesta huoneesta.

Mulla vanhempi lapsista muuttanut jo omaan huusholliin, mutta meillä on kans rivari. Omistusasunto, 96 neliöö, 4 h + k. Musta tää on ollut ihan hyvä, mulle makkari ja kummallekin lapselle oma huone.

Me asutaan 71 neliön kolmiossa, lapsilla (4,5v ja 2v) oma yhteinen huone ja meillä vanhemmilla oma makkari siis myös. Työtila on ollut pakko järjestää olohuoneeseen mutta muuten mahdutaan ihan hyvin. Itse en voi sietää sekasotkua ja epäjärjestystä niin että kaikki turha on karsittu ihan minimiin ja lapsilla on vain sellaisia leluja joilla oikeasti leikkivät. Kyllä minusta tuntuu, että tänne vielä yksi lapsi mahtuisi mutta luultavasti ostetaan oma isompi asunto ennen sitä kuitenkin.

Moi
Ennen asuttiin 74neliön kolmiossa johon mahduttiin oikein hyvin. Nyt ollaan 68neliön kolmiossa, johon mahdutaan kyllä hyvin mutta keittiö on liian pieni eikä ole saunaa. Lapsille on huone ja mulle ja miehelle huone. Käytännössä kyllä mä nukun lasten kanssa koska ne heräilee yöllä eikä jakseta juosta huoneesta toiseen.

mirkkuliini
Kiva kun kerroitte niin sain nyt kiva idean kun ajattelee että lasten leikkihuone olis kiva kun leikit on leikitty niin ja unien ja ym aika ne saa jättää sinne miten jääneet odottaa seuraavaa leikkiä... oven kiinni! Jos pienten uni olis parempi kun nukkumahuone rauhoitetaan vaan uniin ei ylimääräisiin juttuihin, kun vanhin on kova pitää ääntä ettei pienin saa olla oikein rauhassa.
Jos sitten sisustaisi nukkumahuoneen sinisen nalleverhoihin ja muutamalla isolla lasten tauluilla sekä molempien sängyt ja vitriinikaappi jossa on heidän lapsuus muistot.
Ei muuta! Leikkihuoneeseen kaikki leluja, pikkupöytä, tuoli, nukenrattaat ym. jossa nuorinkin vois olla mukana silloin kun valveilla päivällä on.... sitten joskus kun ovat kouluikäisiä niin molemmille omat huoneet jos haluavat.

Yhteistyössä