Miten murran jalkani?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Moikka!
Miten minä saisin murrettua jalkani helposti ja nopeasti? Tarvitsisin nopeasti neuvoja, koska haluan kävellä kepeillä. Miten olisi helpoin murtaa jalkani, etten pystyisi kävelemään ilman keppejä?

~laura13

Kokemusta on
No kaikista helpointa on mennä noin viiden metrin korkeuteen, esim varaston katolle ja hypätä sieltä ottaen vastaan yhdellä jalalla. Ota etukeno, jolloin polvilumpio antaa väkisinkin periksi ja murtuu. Pyöräilykypärä päähän, kyynärsuojat ja tosi paksut hanskat. Lätkähanskat on parhaat, ne suojaa myös ranteet.

ai jai! No minä putosin vapaapudotuksena 5,5 metriä. Otin katonharjalta vähän lisäbuustia vauhtiin ja otin vain vasemmalla jalalla iskun vastaan. Pohjeluu napsahti poikki tuolta nilkan kohdalta aika kivasti. Extrana vielä 2 selkänikamaa lysähti kasaan. Kävelin kepeillä 3kk.

vierailija
Tuskin totta alotus, mutta kaiken varalta kirjotan. Ja jos joku hölmö joskus googlettaa kun keksii typeryyksiä alkaa tehdä. Kyllä se kepeilla kävelyn viehätys on kuule parissa päivää ohi. Ja jos oikeasti esim. hyppäisit jostakin vois tulla melko pahat vauriot. Ja saattaisit istua loppu elämäs pyörätuolissa. Tai maata viikkoja sairaalassa, leikkauksia leikkauksien jälkeen. Jos pakko saada kokeilla keppejä, esitä että jalka revähtänyt. Näin meillä porukka teki yläasteella kun piti huomiota saada reppanoiden. Mutta kas, kepit oli sen pari päivää yhdellä ja vaihtuvat seuraavalle, ei yhtään silmiin pistävää.

vierailija
Tää on helppo ja ei pelottava tapa murtaa jalka: eli hyppää esim 1m korkeen Palikan yli tasajalkaa (laskeudu myös tasajalkaa) niin sit laskeutuessa nivelsiteet kiristyvät ja repäisevät luun rikki:)

vierailija
Mulle tapahtu tapaturma kun olin Oulussa koripallo pelissä. Kaaduin ja nivelsiteet revähti ja luu poikki. Eli nyt oon sen reilu 2 kuukautta kepeillä ellen pidempää koska mulle on tapahtunu noin aika monesti.

vierailija
Kannattaa toivoa joulu pukilta kepit ja sitten laittaa sukkien sisälle pikkukiviä, helmiä, kuivia makaronia eli kaikkea inhottavaa ettei tee enää mieli kävellä. Sitten vain menet niillä kepeillä.

Vierailija
Tulin ite tänne ku tuli vähä huono hetki. Mietin kans ite et miten sais jalan murrettyu ku oon itekki haaveillu kepeistä. En kyl ite tiiä miten sais nilkan poikki mutta tulin tänne kuiteski.

vierailija
Tulin ite tänne ku tuli vähä huono hetki. Mietin kans ite et miten sais jalan murrettyu ku oon itekki haaveillu kepeistä. En kyl ite tiiä miten sais nilkan poikki mutta tulin tänne kuiteski.
Eikö sinua huomata ja hoideta muuten? Tiedätkö toivot jotain sellaista, joka voi romuttaa haaveita ja josta et tiedä kuinka tuskallinen ja pitkällinen juttu voi olla.
Kaksi nuorta naista, joista piti tulla tanssijoita mutta ei tullut koska toisen yli ajoi auto, joka mursi jalan niin monesta kohtaa, että sillä ei tanssita enää. Toinen hyppäsi ulkomaanmatkallaan muurilta alas ja nilkka sekä kantapöydän luita rikkoutui. Aikaa on kulunut tapauksesta jo vuosia ja edelleen jalkaa joudutaan operoimaan koska se ei ole entisensä. Älä hyvä ihminen toivo satuttavasi itseäsi koska tulet kärsimään siitä hyvässä lykyssä koko loppuelämäsi.
Jos sinua masentaa niin vaatteet ylle ja reippaalle lenkille.

vierailija
Kepit saa ostamalla. Ei sitä varten tarvitse jalkoja murtaa. Jos se kuitenkin on aivan välttämätöntä niin mene makamaan junaradalle niin että jalat menevät kiskon yli ja odota junaa. Sido itsesi varuulta kiinni johonkin ylävartalosta niin ettei jalat vedä sinua mukanaan ja murru vähän liikaakin paikat.

vierailija
en ymmärrä miks te ihmiset haluutte ittellenne kepit!! Ei siinä oo mitään järkeä. Ekan viikkn jälkeen kädet on jo ihan paskana ja jos niillä joutuu kävellä pari kuukautta ni sit se tulee sattumaan ihan vitun paljon käsiin!!

Yhteistyössä