Miten mulla voi olla näin huono tuuri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missä vika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

missä vika

Vieras
Vein lapseni päiväkotiin, kun palasin töihin hoitovapaan jälkeen. Lapset on nyt olleet päiväkodissa 1,5 vuotta ja edelleen pienempi kyselee välillä toiveikkaana onko tänään vapaapäivä. Kyselee tätä pitkin viikkoa. Joululomalla käytiin päiväkodissa hakemassa tavaroita kotiin (jäivät sinne kun ennen lomaa lapset sairasti ja olivat kotona). Toinen lapsista oli mukana tällä hakureissulla, eikä suostunut tulemaan autosta ulos päiväkodin pihalla. Oli raukka ihan varma, että joutuu jäämään sinne kesken loman. Aamuisin lapset yleensä jäävät helposti hoitoon, mutta nämä onko tänään vapaapäivä -kyselyt kertovat mulle, että lapsi oli mieluiten kotona. Myös muutamissa tuttavaperheissä on näin. Lapset olisivat mieluummin kotona.

Miten voi olla näin huono tuuri, et juuri mun (ja näiden tuttavaperheiden) lapset eivät viihdy siellä hoidossa kunnolla? Tällä palstalla virikehoitolasten vanhemmat kertovat miten heidän Nico-Jessicansa oikeen itse halusi sinne päiväkotiin kun kysyttiin jääkö kotiin vauvan ja äidin kanssa vai ei. Ei meidän päiväkodissa ole mitään vikaa. Lapset pärjää siellä ihan hyvin. Mutta silti jäisivät aamulla kotiin, jos olisi mahdollista.

Sama juttu meillä.
Ajattelen sen niin, että meillä on hyvä koti jossa normaali lapsi viihtyy parhaiten.
Tai sitten lapset sen luonteisia (rauhallisia, itsekseenkin viihtyviä, mietiskeleviä, keskittymiskykyisiä).
Meillä lapsi menee reippaasti päiväkotiin mutta tottakai jos saisi valita, jäsii kotiin .En pidä asiaa minään huonona tuurina vaan ihan normaalina.

Meidän 3v. neidillä on myös pitkin viikkoa tuota kyselyä että onko vapaapäivä. Minulla oli koulusta 3vko lomaa ja koko lomani ajan pidin tytön kotona. Arvatkaa vaan oliko hoitoon paluu yhtä tuskaa (samanlaista kuin silloin kun tyttö noin ½ vuotta sitten aloitti hoidossa) Itkua ja ikävää! :( Nyt jo hieman helpottanut, mutta juuri aamulla taas kyseli että onko huomenna hoitopäivä. Kun vastasin että on, itkuhan siitä taas tuli...

No meijän tytteli kans samaa sorttia.. aloitti pk:n 2,5-vuotiaana eli aika tasan 2v sitten.. tykkää kyllä olla siellä mut silti mun tekee kans pahaa kun kyselee et koska loma ja voinko hakea hänet aikasemmin yms.. hommaa vaikeuttaa viel se et hetki sitten opiskelin ja lapsella olikin tosi paljon vapaapäiviä ja lyhyitä parin tunnin hoitopäiviä mut nyt kun menin töihin ni päivät on pitkiä ja sen 5krt/vko =/ Mut onneks kohta jään äippävapaalle ni saa neitikin lomailla :)

Yhteistyössä