Miten mulla ei riitä rahat IKINÄ, vaikka vuokran hoitaa sossu ja käteen mulle jää 900 euroa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

:O

Vieras
Vesi ja sähkölaskukin menee sossun piikkiin, saan kuukausittain tilille 900 euroa, josta maksan muut laskut mitä sossu ei hyväksy (puh lasku, autovakuutus) Aina mulla on rahat kuitenkin loppu, ennenkuin seuraavaksi tulee rahaa. Johtuuko siitä, etten saa ikinä kuin satasen kerrallaan??

Siis lapsilisä 300e on isoin summa minkä saan kerralla, näistä sitten pitää aina sumplia vakuutus ja puhelinlaskut, ellei summa jonka saan riitäkkään, poitää odotella seuraavaa rahapäivää

Sossun raha 140e 1pvä
Elatusapu 140 1pvä
opintotuki 220 e 4 pvä
elatustuki 120e 10pvä
lapsilisä 300e 26pvä

Ooks tehny aikasemminki alotuksen tästä? jaa a jos sä tavallaan ajattelet et sä saat tuhlata rahat aina ennekö seuraava tulee niin.. mä en osaa kirjottaa sitä tähän mut jos edes vähä tajusit mitä ajoin takaa :saint: :D

no tajusin kyllä :) mutta jos olen esim saanut 10pvä sen 120 euroa, ei siitä taatusti ole enää 26pvä mitään jäljellä. Sitten koko lapsilisä menee laskuihin ja ruokakauppaan ja taas 1pvä rahoja odotellessa. Jos sais joskus koko 900 euroa säästöön, ettei tarttis odotella aina jotain tiettyä päivää, olis paljon helpompaa :( Satasen kerrallaan kun saa, niin äkkiä se menee kauppaan, laskuja ei oikein voi kerrallaan maksaa jne jne

No, opiskelua jäljellä enää vuosi ja sitten pääsen TÖIHIN, ihanaaaa

900e menee kieltämättä nopeasti. Kuinka monta lasta sulla on? Elatustuen perusteella 1, lapsilisän perusteella 2,5? Tai siten kaksi yksinhuoltajakorotuksella mutta sitten sun pitäis saada TUPLASTI enemmän elareita.

KYLLÄ TUOLLA KUITENKIN SELVIÄÄ HALUTESSAAN JOS EI OLE ÄLYTTÖMIÄ LAINANLYHENNYKSI TAI PIKAVIPPEJÄ.

Lopeta se maksullisiin numeroihin soittelu. Ja mikä vakuutus laskutetaan kuukausittain???

Hmm. Mulla jää käteen kuussa noin 250?, josta menee 50? bussikorttiin. Mut ei mulla ole vielä hätää ollut. Onneksi tuli säästettyä jonkin verran viime kesänä, jotta saan sähkölaskun maksettua säästötililtä. Ja kesäkuussa tilanne näyttää muutenkin helpottuvan, joten mikäs tässä ollessa köyhänä :D Meitä siis minä ja lapsi.

Rahat ei riitä, koska et hallitse järkevää rahankäyttöä. Siinä syy!
En tajunnut aluksi ollenkaa, että miten niin tulee vain satanen kerralla... Yritä nyt pärjätä edes yksi kuukaus vähemmällä, että saat asiat kondikseen sillä tavalla, että vaikka kuun 1. päivä, kun sulla eniten olisi rahaa, maksat isoimmat laskut pois. 26. päiväkin on vasta edellisellä viikolla ollut. Ei kaikkea ole tarkoitus tuhlata heti.

Yhteistyössä