Miten motivoitua jumppaamaan 3 kertaa viikossa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olisi pakko kiinteytyä.
Vatsalla on yksi rulla. Reidet on ällön vapisevat. Käsivarretkin on ylhäältä liian paksut.

Oikeastaan tykkään kotijumpasta. Mutta sitä ei tule tehtyä jos tulee tauko, en saa aloitettua uudelleen. Talvella sain aloitettua kotijumpat ja olin innoissani ja sain tuloksia ja treenasin jumppiani muutaman kerran viikossa.
Sitten olim sairaana viikon ja oli pakko pitää paussia. Toivuttuani en ole saanut enää persettä ylös sohvasta :( en viitsi enää aloittaa vaikka haluankin.

Haluaisin niin alkaa taas jumppaamaan ja kiinteytyä.

Miksi on niin vaikea jatkaa? Miten saisin itseäni niskasta kiinni?

Mitkään ryhmäjumpat, kuntosalit tms eivät kannustaisi minua vaan sinne meneminen olisi kauhistus.
 
vierailija
mullakin sali tuppaa jäämään. hommasin rannekkeen kävun siellä. mut sit paikka meni muutamaksi viikkoa remonttiin ni eipä olla tuon tauon jälkeen mentyä. sinällään tyhmää kun sii saa hyvää oloa.
 
vierailija
vierailija
Mä kirjotan yazioon mitä olen syönyt ja ytitän syödä sen mukaan ettei tule liikaa kaloreita. Ärsyttävän tarkkaan pitää kyllä miettiä jokaista suupalaa, en tiedä kauanko tätä jaksan.
Jumppausta en ole viitsinyt aloittaa vaikka pitäisi mutta yritän kävellä 10.000 askelta päivässä. Tänään olen saanut jo 12.000 ja olen siitä iloinen.

Aamupalalla söin tummaa leipää pienen palan ja join maitokahvia yhden kahvikupillisen. Siihen meni 134 kaloria.

Päivällä laitoin lapsille pizzaa mutta kun laskiskelin että yksi pizza on jo 600 kaloria niin ei tehnyt mieli. Söin sitten yhden luonnonjugurtin, pienen tumman leivän juustolla ja persikan. Siihen meni 314 kaloria.

Välipalaksi söin appelsiinirahkaa ja maitokahvin, yhteensä 145 kaloria.

Illalla on varmaan jotain salaattia, kananmunaa, kanaa tms.

Ei ooe kovin hääppöistä tämä kun tarkkailee mitä syö. Jotain 665 kaloria saisin syödä vielä tänään. Nyt ei ole ainakaan vielä nälkä, syön illalla sitten kun nälkä tulee ja olisi hyvä jos saisin pysymään sen noin 300 kalorissa.
 
vierailija
Mä kirjotan yazioon mitä olen syönyt ja ytitän syödä sen mukaan ettei tule liikaa kaloreita. Ärsyttävän tarkkaan pitää kyllä miettiä jokaista suupalaa, en tiedä kauanko tätä jaksan.
Jumppausta en ole viitsinyt aloittaa vaikka pitäisi mutta yritän kävellä 10.000 askelta päivässä. Tänään olen saanut jo 12.000 ja olen siitä iloinen.

Aamupalalla söin tummaa leipää pienen palan ja join maitokahvia yhden kahvikupillisen. Siihen meni 134 kaloria.

Päivällä laitoin lapsille pizzaa mutta kun laskiskelin että yksi pizza on jo 600 kaloria niin ei tehnyt mieli. Söin sitten yhden luonnonjugurtin, pienen tumman leivän juustolla ja persikan. Siihen meni 314 kaloria.

Välipalaksi söin appelsiinirahkaa ja maitokahvin, yhteensä 145 kaloria.

Illalla on varmaan jotain salaattia, kananmunaa, kanaa tms.

Ei ooe kovin hääppöistä tämä kun tarkkailee mitä syö. Jotain 665 kaloria saisin syödä vielä tänään. Nyt ei ole ainakaan vielä nälkä, syön illalla sitten kun nälkä tulee ja olisi hyvä jos saisin pysymään sen noin 300 kalorissa.
Tuo on ihan hirmuisesti liian vähän!! Tuollaista menoa ei pitkään jaksa.
 
vierailija
Tiukkojen dieettien ongelma on niiden lyhytkestoisuus ja yleensä pudotettu paino palaa todella nopeasti takaisin.
Tosiasia on se, että on tehtävä elämäntapaa koskeva pysyvä remontti. Riittävästi unta, liikuntaa, juomaksi vettä ja terveellinen ruokavalio niin se on siinä.
Yksi helppo tapa, jota kannattaa kokeilla on puolittaa se ruokamäärä, jonka aikaisemmin on syönyt kokonaan. Toinen on lopettaa iltaisin klo 18 syöminen ja paastota 12-14h vuorokaudesta.
 
vierailija
Illalla söin vielä salaattia, kanaa, kesäkurpitsaa, juustoa, vähän rusinoita ja maitokahvia. Ja yhden nakin. 505 kaloria.
Koko päivänä sain siis 1098 kaloria.
Laihtuuko tälläisellä?
Askeleita tuli 13.000.
 

Yhteistyössä