Miten monta lasta uskoisit pystyväsi elättämään näillä tuloilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mummisku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mummisku

Vieras
Kelan tuet ja palkka yhteensä 4100e kuukaudessa. Käteen jää vuokran ja laskujen jälkeen 2200e rahaa, josta siis maksaisit bensat, pesuaineet, ruuat, vaatteet yms. laskuja ovat siis puhelimet, jotain osareita ja vakuutukset.

Montako lasta uskoisit voivasi elättää näillä tuloilla?

Tuttavani ilmoitti eilen minulle, että heille syntyy 10. lapsi. Heidän tulonsa ovat tällaiset, on sen itse kertonut kun kertoo melko avoimesti elämästään. Itse kolmen peräkanaa syntyneen lapsen äitinä olen aivan äimänä miten rahat saa riittämään sillä pääluvulla:0 Perheessä siis aikuisia kaksi ja lapsia kohta 10, joista vanhin on 15 ikäinen.Asuvat isohkossa huoneistossa vuokralla.

Niin ja meillä ei ole tulot tuota luokkaa itsellämme vaan saamme kuussa n. 2800e vain rahaa eli olemme itsekin pienituloisia. Tietenkin meillä on paljon vähemmän lapsiakin.

Täällä pääkaupunkiseudulla varmaan yhden lapsen tai korkeintaan kaks jos tulot ois noin pienet. Meidän nettotulot kun molemmat on töissä on noin 5100-5300e kuussa+tietty lapsilisät. Kolmeen lapseen oon laskenu rahojen riittävän. Toki ei oo tarkoitus asua kerrostalossa loppuikäänsä eikä varsinkaan vuokralla. Ja tarkoitus ois olla rahaa matkustamiseen sekä harrastuksiin.

No en ainakaan kymmentä! Tuossa täytyy sitten jo tinkiä lasten ruuasta yms todella paljon. Kyllähän tuonkokoinen perhe kuluttaa ruokaankin varmaan normimeiningillä jo vajaa 2000e jos ei tosiaan pihistele

No jos jää käteen tuon verran kuukaudessa vuokran ja laskujen jälkeen niin sanoisin että saisin elätettyä maksimissaan neljä lasta kunnolla eli niin että ei tarvitse tinkiä kaikesta. Mitä mahtaa mennä ruokaankin jo noin monihenkisellä perheellä.

Yhteistyössä