Miten minua nyt vaivaa tuo painoarvio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolissaan

Vieras
VAIKKA tiedän kyllä että se on vaan ARVIO ja voi heittää paljonkin ;) Elkää siis takertuko siihen.
Mutta meidän esikoisen painoarvio rv. 37+ oli 3000-3100g. Syntyi rv. 39+0 ja painoi 3180g.
Nyt tämä toinen vauva sai painoarvioin 37+ ja se oli VAAN 2500-2600g.

Nyt olen lukenut näitä keskusteluja ja monella 36+ viikoilla on 3200g :(

Tuleeko meille siis pieni vauva? Leikataan rv. 38+6.
Onko todennäkösempää että jos vauva ei paina edes 3000g ni tulee ongelmia?

Mulla esikoisen painoarvio rv 37+0 oli 2300g vaikka terkka oli kokeillut että olisi isompi.. No pari päivää myöhemmin oltiin taasen laitoksella ja painoarvio olikin 2600g (kylläpäs oli kolmessa päivässä kasvanut!). No vauva syntyi seuraavana aamuna rv 37+4 ja painoi 3320g. Kätilö arvio salissa n. 3kiloiseksi ja oli lähimpänä.

Kuopuksesta ei ultralla ole arvioita tehty, mutta mahanpäältä kokeilutna arvio piti paikansa (kätilö asrvioi n. 4kg ja oli 3970g)

Mun tyttö syntyi laskettuna päivänä ja painoi 2920 g. Oikein terve tyttönen on ollut, sairaalastakin päästiin kotiin toisena päivänä.
Ei ne pienet mitat aina ongelmia tarkoita. :)

meillä esikoisen painoarvio oli 2600 viikoilla 36-37 en muista tarkalleen. syntyi 40+1 ja painoi 3260. en sit tiiä. kuopuksen arvio heitti 5grammaa. painoarvio tehtiin samana päivänä kun syntyi. kyllä niitä heittoja on paljonkin,sehän on vaan arvio.

Yhteistyössä