Miten minä saan tuo pissamaakarin "kuriin"??

Alkaa jo hermot mennä kun pitää merkkailla joka paikkaa! Ja kyse on ihan ihmisenalusta, tuommoisesta kohta 2½ vuotiaasta pojankoltiaisesta. Ollaan potalle reenailtu nyt puolisen vuotta, alussa menikin hyvin mutta ei enää!! Eilen pissas sohvalle ja nojatuoliin sekä tietty matolle. Tänään oli vuorossa mm. vaunujen sadesuoja ja sohva uudelleen. Olen laittanu vaippaa nyt päälle, ajattelin että siirretään kesään tuota reenailua mutta kun tuo jäppinen osaa riisumisen jalon taidon. Vaatteet pysyy ehkä pari minuuttia päällä sitten ne on pois. Mitä tuon mussukan kanssa tekee?? Koko kämppä lemahtaa pian pissalle...
 
Meillä on sama ongelma..tykkää tosiaan yht'äkkiä heittää vaatteet nurkkaan ja mennä tirauttamaan pisut vaikka äitin sänkyyn tai matolle. Ei oikein viitsi antaa olla pelkillä pikkuhousuilla, kun ei osaa tarpeeksi ajoissa mennä potalle.
Nyt on vähän enemmän innostunut potallakäynnistä, kun saa valita kivan tarran joka käynnin jälkeen, mutta aina pitää pitkään houkutella sinne potalle. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Amoriina:
Meillä on sama ongelma..tykkää tosiaan yht'äkkiä heittää vaatteet nurkkaan ja mennä tirauttamaan pisut vaikka äitin sänkyyn tai matolle. Ei oikein viitsi antaa olla pelkillä pikkuhousuilla, kun ei osaa tarpeeksi ajoissa mennä potalle.
Nyt on vähän enemmän innostunut potallakäynnistä, kun saa valita kivan tarran joka käynnin jälkeen, mutta aina pitää pitkään houkutella sinne potalle. :/
Tuttu juttu tuo sänkyyn pissaaminen. Just eilen sain puhtaan petarin taas sänkyyn laitettua kun pesussa kävi pissan jälkeen. Meillä on kans tuota, että riisuu vaatteet ja vaipan ja menee sitten pissalle jonnein. Joskus saan houkuteltua pöntölle (meillä ei potta kelpaa lainkaan), mutta aika harvoin. Pottatarroja, sinne potan pohjaan tulevia, olen ajatellu kokeilla, mutta pitäs muistaa vain tilata joskus :)

 
poitsuli
meillä sama ongelma,mut tosin kakkaamisen kans ja poika sentäs jo 3v6kk...ei vaa mene potalle kakalle ei vaikka mitä tekis(ja muutenki panttaa n.5pvää ja sit menee kyl potal ku ei enää pysty olee ja pyytää lääkettä)...tänää tuli mummulast ni heti meni kakal omaa huoneesee =( mä en kohta enää jaksa ja mitäs sit ku toi pikkujäbä lähtee liikkeel ja hokaa ne kakat enne mua?!!
 
Mä en enää laittaisi vaippaa, lapsi on kuitenkin jo noin vanha. Mun keinoni on ollut se, että olen patistellut pissille useammin, vaikka ihan tunnin välein, tai useamminkin, ellei se väli ole riittävä. Aina, kun itse menin veskiin, niin otin potalle myös lapsen mukaan (oma esimerkki). Näillä keinoilla meidän isommat ovat olleet päiväkuivia alle 2v ja kuopus.... nooo, miten sen nyt ottaa. Edelleen, nyt 7v, housut kastuvat vähän päivittäin :| Hän on kyllä myös toipuva yökastelija.
 

Yhteistyössä