Miten minä saan exän maksamaan tämän kuun elarit??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"argh"

Vieras
Mua niin raivostuttaa. Itse sitten elellyt (onneks on ollut jemmassa rahaa) sääsäästöillä, kun ei voi maksaa elareita. Kävin äsken katsomassa, niin ei vieläkään ole maksanut ja johan kohta on uus kuukaus, jolloin pitäisi laittaa rahat tulemaan. Hän vain mussuttaa mulle, kun ei ole rahaa mistä maksaa. Maksaa sit kun on rahaa!!! Kauan mun pitää tätäkin kestää/odotella? :/ Mutta tuntuu niin sikamaiselta ottaa yhteyttä mihinkään, että saan ne rahat sitten vaikka kelasta, kun eiks hänelle tuu siitä paskaa niskaan??? Ollaan kuitenkin lapsen takia hyvissä väleissä, mutta tämä asia koettelee hermoja. Ei ole eka kerta, kun on maksut myöhässä. Mutta rahat olen kuitenkin saanut viimeistään puolessavälissä kuuta.

Mua niiiiiin kiukuttaa! Hyvä, että on joku mihin voin purkautuu...

Et mistään Kelasta tms. niitä saa. Jos miehes on töissä, niin pitää ensin laittaa ulosottoon ja yrittää sen kautta (sillonhan viedään suoraan palkasta). Mä kanssa kestin tota vitkuttelua ja vetkuttelua aikani, kunnes totesin, että ei se mulle juuri koskaan mitään maksa. nyt on tullu jo pari vuotta ulosoton kautta suoraan palkasta.

Kelaan vaan, mars! Ne alkaa maksaan sulle ja perii sen exältä, tai eivät edes peri, jos ex huolehtii maksut kelaan ajoissa. Ei meillä välit siitä menny, vaikka tein niin.

Kyllä kela maksaa, vaikka isä olisikin töissä. Jos on maksut kk:n myöhässä, voi hakea elatustukea. Kela sitten tosiaan perii isältä rahat takaisin, vaikka sitten sen ulosoton kautta jos ei muuten saa.

Mitä sä siitä välität tuleeko sille ongelmia, kun ei sekään välitä, että sulle tulee? Odotat, että se jättää kahtena kuukautena peräkkäin elarit maksamatta ja sitten voit hakea sitä KELA:sta.

[QUOTE="vieras";25095985]Mitä sä siitä välität tuleeko sille ongelmia, kun ei sekään välitä, että sulle tulee? Odotat, että se jättää kahtena kuukautena peräkkäin elarit maksamatta ja sitten voit hakea sitä KELA:sta.[/QUOTE]

Ei tarvi kahta kuukautta odottaa. Jos on kk:n myöhässä, voi marssia kelaan.

On ollut töissä. Ja sen mukaan tehty sopimus. Tiedän, nyt hänellä ei ole päälle kuukauteen ollut töitä ja odottelee kuulemma rahoja, että kela maksais hänelle työttömyyspäivärahaa ja sitä tässä siis ooteltu jo kuukaus. En oikein enään usko, että ei vaan ole tullut rahoja!! Kuulemma hänen pitänyt lippuu ja lappuu täytellä, viimeks sanoi noin viime viikolla mulle. Eli hänen ois kannattanut kysyä kelasta neuvoa, miten toimia jos ei pysty mulle maksaa!! Mut ei ole tehnyt sitäkään. Kait ne ois auttanut.

[QUOTE="vieras";25095996]Ei tarvi kahta kuukautta odottaa. Jos on kk:n myöhässä, voi marssia kelaan.[/QUOTE]

Jaaha. No täällä Tampereella täytyy olla 2kk maksut laiminlyöty. Tiedän, kun juuri alkusyksystä olin itse tässä tilanteessa ja hain tukea KELA:sta.

[QUOTE="vieras";25096048]Jaaha. No täällä Tampereella täytyy olla 2kk maksut laiminlyöty. Tiedän, kun juuri alkusyksystä olin itse tässä tilanteessa ja hain tukea KELA:sta.[/QUOTE]

Jaaha. No täällä Oulussa täytyy olla vain kk. Tiedän, kun itse tovi sitten olin myös tässä tilanteessa ja hain tukea. Sama Helsingissä.

[QUOTE="argh";25096024]On ollut töissä. Ja sen mukaan tehty sopimus. Tiedän, nyt hänellä ei ole päälle kuukauteen ollut töitä ja odottelee kuulemma rahoja, että kela maksais hänelle työttömyyspäivärahaa ja sitä tässä siis ooteltu jo kuukaus. En oikein enään usko, että ei vaan ole tullut rahoja!! Kuulemma hänen pitänyt lippuu ja lappuu täytellä, viimeks sanoi noin viime viikolla mulle. Eli hänen ois kannattanut kysyä kelasta neuvoa, miten toimia jos ei pysty mulle maksaa!! Mut ei ole tehnyt sitäkään. Kait ne ois auttanut.[/QUOTE]

Jos exäsi alkaa nyt saamaan työttömyysturvaa, hänelle maksetaan siihen korotusta, eli just sitä elaria, mitä hänen sitten pitäisi maksaa sulle. Jos taas haet summaa suoraan Kelas:ta, niin ettei se käy välissä exälläsi, hän saa vain vähemmän työttömyysturvaansa. Eli siitä ei koidu hänelle ongelmaa, kun sitä pelkäsit.

[QUOTE="vieras";25096062]Jaaha. No täällä Oulussa täytyy olla vain kk. Tiedän, kun itse tovi sitten olin myös tässä tilanteessa ja hain tukea. Sama Helsingissä.[/QUOTE]

No kato ehkä täällä Tampereella sitten KELA:n tädit puhuu paskaa asiakkaille.

[QUOTE="vieras";25096084]No kato ehkä täällä Tampereella sitten KELA:n tädit puhuu paskaa asiakkaille.[/QUOTE]

Voi jessus sun kanssas :D Vastasin vittumaisesti, koska sun oma vastaus oli aika tympeellä sävyllä. Voihan sa olla ihan vaan niinkin, että teillä on siellä sitten eri käytäntö. Näin meillä täällä Oulussa ja myös Helsingissä, ei siitä tarvi minulle suuttua :D

[QUOTE="vieras";25096096]Voi jessus sun kanssas :D Vastasin vittumaisesti, koska sun oma vastaus oli aika tympeellä sävyllä. Voihan sa olla ihan vaan niinkin, että teillä on siellä sitten eri käytäntö. Näin meillä täällä Oulussa ja myös Helsingissä, ei siitä tarvi minulle suuttua :D[/QUOTE]

Tympeellä sävyllä? No kylläpä sitä ollaan herkkiä :D En minä ole suuttunu kenellekään.

mä olen aina hakenut kelalta suoraan, ei kertaakan ole isä maksanut mulle. kela perii sit isältä ja isä antanut mennä ulosottoon mutt mulle aivan sama ,kela on varma maksaja. aina kun uus soppari tehdään( vuoden välein) laitan paperit suoraan kelaan.

Yhteistyössä