Miten/milloin teillä on loppunut ulos nukuttaminen, vai onko ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tulimieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tulimieli

Jäsen
09.03.2007
116
0
16
Elikäs...meidän neiti on nyt 7,5kk ja yhä vaan näihin päiviin asti nukkunut tyytyväisenä yhdet päikkärit ulkona. Noh...nyt viimeaikoina se on saanut kauheita itkukohtauksia, kun vien ulos nukkumaan. En saisi poistua näköpiiristä ja koko ajan pitäisi hytkyttää vaunuja (tätä ei oo ennen kaivannu). Jos itkut ei lopu millään, niin oon vieny omaan sänkyyn, jonne tyytyväisenä nukahtaa.

Sitä tässä lähinnä pohdin, että vierottaako lapset itse itsensä ulkona nukkumiselta...? :ashamed: Vai onkohan nyt vaan joku eroahdistuskausi aluillaan? Sängyssään tosin elää omaa elämäänsä...syöksyilee pitkin nurkkia ja kekkaloi siellä muutenkin jonkin aikaa ennen kuin nukahtaa, vaunuissahan tämä ei onneksi onnistu...

Meillä on kaikki nukkuneet ulkona niin kauan kuin ovat nukkuneet päiväunia. Joskus yli 2 v. jälkeen olen itse välillä laiskempi viemään niitä ulos. Mutta jos itsellä on ulkona hommaa, laitan heidät ulos nukkumaan. Nyt heinäkuussa täyttävä 2 v. nukkuu aina terveenä ulkona. 3v. ei nuku kuin silloin kun olen itsekkin, mutta hän ei nukukaan enää säännöllisiä päiväunia, vaan satunnaisesti.

Vois olla eroahdistusjuttuja niin kuin epäilet; meillä nyt 7 kk ja ei halua millään jäädä päiväunille sänkyynsä (vaunussa ei ole osannut nukkua ikinä) ja olen tulkinnut tuon just eroahdistukseksi tai jotain semmoista kun muutenkin pitäisi pysytellä koko ajan näkösällä tai tulee itku...

Meillä vajaa 8 kk ikäisenä nukkui vaunuissa huonosti, vaikka aina on kaikki päikkärit nukkunut vaunuissa, kun ei sisällä nuku kuin pätkiä päivällä.
Sitten tajusin mistä kiikastaa, oli kopassa varmaan liian ahdasta. Joten kopan vein varastoon ja makuupussi yhdistelmävaunujen ratasosaan, niin johan taas unet maistuu ulkona 2-3 tuntia kerrallaan. Oli varmaan liian kapea toi koppa, vaikka pituudesta vielä olis mahtunut. Ja näkyvyyshän parani myös huomattavasti, lisää viihtyvyyttä kummasti.

Meillä oli myös jossain suunnilleen tuossa iässä muutaman viikon kausi, jollon vaunuissa ei suostunut nukkumaan millään. Taisi olla juurikin tuota eroahdistusta. Suostui oikeastaan nukkumaan vaan äidin kanssa. Mutta nyt kun on 10kk, niin nukkuu taas ulkona ihan mielellään.

Tänään oli taas sama homma. Sitten lähdettiin tunniks vaunulenkille, mutta ei vaan nukahtanu niin ei...takas tullessa laitoin kotona omaan sänkyyn ja sinne nukahti...
Kopan oon ottanu rattaista pois jo pari kk sitten, joten tilaa pitäis olla. Samoin lenkilläkin aina istuu jo vaunuissa ja liikkeessä normaalisti nukahtaakin uniaikaan...

Jospa tää menis pian ohi, oon niin mukavuudenhaluinen, että haluan sen vielä nukkuvan ulkona kunnon päikkärit...saa itellekin silleen paremmin aikaa B)

Uusimmat

Yhteistyössä