[QUOTE="aloittaja";22840268]ei muuten, mutta menee valehtelematta koko minimiäitiyspäiväraha kolmen hengen ruokiin. Ja jostain pitäis rahaa riittää myös omien laskujen maksamiseen. Itesta tuo määrä ruokaa NELJÄSSÄ tunnissa kuulosti vaan paljolta, mutta ehkä oonkin ite erikoinen kun syön "vaan" noin 3h välein ja riittää se 2 viipaletta leipää kerrallaan[/QUOTE]
Miksi ihmeessä sä maksat ruoat, jos mies syö niistä noin suuren osan? Jonkinlainen kohtuullistaminen tuohon nyt, eli sanot suoraan että jos haluaa mättää viikon ruoat parissa illassa niin sitten maksaa itse loppuviikoksi täytteet kaappiin.
Mä tossa kerroin syöväni ite paljon, niin syö kyllä mieskin. Mutta meillä on aika tarkat kirjoittamattomat säännöt siitä, mitkä kaapissa on ja mitkä ei oo niitä "mättöruokia". Siis esim. mun leivontatarvikkeet, seuraavan päivien ruokiin tarkoitetut aineet, lapsille tarkoitetut jutut jnejne.. Eikä kumpikaan meistä syö syömisen ilosta jotain kalliimpia juttuja vaan tehdään jotain suht edullista melkein aina.
Kauppalaskuihin kannattaa yrittää löytää sellainen balanssi, että ei joudu joka euroa tarkkailemaan mut ettei kummallakaan ole sellainen fiilis että maksaa reilusti toista enemmän. Onnistuisko? Selvähän se on, että jos sun mies syö vaikka puolet enemmän kuin sä, sille myös kuuluu isompi osa ruokalaskusta per kk..lisäksi vielä sun osalta pitäisi vaikuttaa alentavasti toi et tulot on (?) reilusti pienemmät. Kuulostaisko miltään?