miten miehet voi syödä näin paljon??

• Viestiketjun aloittaja peltilaatikko
  • Ensimmäinen viesti
peltilaatikko
Ja onko muilla samanlaista? Oon ihmetellyt miten meillä voi kulua niin paljon ruokaa. Joka toinen päivä pitäis juosta kaupassa vaikka edellisillä kerroilla oonkin ostanut pari kassia ruokaa. Katoin mitä mies söi ja se on tänään vetänyt neljän tunnin aikana: monta palaa leipää, päivällä ruuaksi ollutta ruokaa ja sen kanssa vielä leipää, pari palaa pannukakkua ja 500g viinirypäleitä :eek: eikä kyse oo siis mistään isosta miehestä mutta ei kyllä mistään himoliikkujastakaan..

"naikkonen"
Tervetuloa katsomaan mitä minä syön :D Mies just kysys, että olenko mä pohjaton :D Just jotain leipää voi syödä sen "pari" missä välissä vaan... 500g viinirypäleitä on vaan naposteltava, ei ne täytä...

Mä oon esim tänään syönyt joku 10 palaa leipää juustolla ja kinkulla, kolme kertaa makaronia ja jauhelihakastiketta, pari palaa kuivakakkua, 2 purkkia rahkaa, omatekoista toffeeta plus sitten ruuilla salaattia, banaanin ja pari mandariinia... ja vielä menis helposti jotain alas :D Ainakin se pari palaa leipää ;)

"naikkonen"
[QUOTE="naikkonen";22840218]Tervetuloa katsomaan mitä minä syön :D Mies just kysys, että olenko mä pohjaton :D Just jotain leipää voi syödä sen "pari" missä välissä vaan... 500g viinirypäleitä on vaan naposteltava, ei ne täytä...

Mä oon esim tänään syönyt joku 10 palaa leipää juustolla ja kinkulla, kolme kertaa makaronia ja jauhelihakastiketta, pari palaa kuivakakkua, 2 purkkia rahkaa, omatekoista toffeeta plus sitten ruuilla salaattia, banaanin ja pari mandariinia... ja vielä menis helposti jotain alas :D Ainakin se pari palaa leipää ;)[/QUOTE]

Ja tähän lisäksi tommonen 1,5-2 litraa maitoa...

"vieras"
Noh. Mä söin just kokonaisen pizzan ja puolikkaan suklaalevyn. Seiskan aikaan söin ison lautasellisen makaronilaatikkoa+raejuustoa+salaattia+punajuurisalaattia. Viiden aikaan kaksi jättikuppia (0,5l) kahvia kermalla, kaveriksi iso pala juustokakkua vadelmahillolla x2, pikkupulla sekä kuivakakkuax2. Lounasaikaan söin vaan 6 ruisnappia korppukinkulla, edamilla, voilla+sinapilla päällystettyinä. Aamulla puuroa marjakeiton kanssa. Lisäksi maitoa, vettä, mehua, kahvia...

Mitat on muuten 62/171, jos jotakuta askarruttaa. :D Mun mies syö vielä enemmän kuin mä mut se liikkuukin hurjasti ja on isokokoinen, siis pitkä ja raamikas.

"vieras"
Minä olen syönyt tänään n. kilon jauhelihaa, riisiä, pari pussia makaronia, possua, 9 ruispalaa makkaralla ja juustolla, salaattia, hedelmiä, muutaman kaljan, sipsejä, täytetyn patongin, pullaa kaikkea muistakkaan.

"aloittaja"
Älä valita, osta enemmän ruokaa kaappiin.
ei muuten, mutta menee valehtelematta koko minimiäitiyspäiväraha kolmen hengen ruokiin. Ja jostain pitäis rahaa riittää myös omien laskujen maksamiseen. Itesta tuo määrä ruokaa NELJÄSSÄ tunnissa kuulosti vaan paljolta, mutta ehkä oonkin ite erikoinen kun syön "vaan" noin 3h välein ja riittää se 2 viipaletta leipää kerrallaan

[QUOTE="aloittaja";22840268]ei muuten, mutta menee valehtelematta koko minimiäitiyspäiväraha kolmen hengen ruokiin. Ja jostain pitäis rahaa riittää myös omien laskujen maksamiseen. Itesta tuo määrä ruokaa NELJÄSSÄ tunnissa kuulosti vaan paljolta, mutta ehkä oonkin ite erikoinen kun syön "vaan" noin 3h välein ja riittää se 2 viipaletta leipää kerrallaan[/QUOTE]

No sun pitää vaan aukaista suusi ja sanoa miehelle, että sun rahat ei riitä ruokaan. :) Että tarttet rahaa sitä varten. Ja tehdä mahdollisimman halpoja ruokia, esim. perunalaatikot, makaronilaatikko jne on edullisia. =) Ja kerralla ostaa vaan enemmän, niin ei tartte siellä kaupassa niin usein käydä.

feel your pain
Niin, miestähän ei tämän yhden keskustelijan mielestä pidä rajoittaa? Sama tyyppi tosin luuli toisessa ketjussa että imettävä ja normaalipainossa oleva äiti napostelee välipaloja kun oli kyse normaalista syömisestä ja sitä kyttäävästä miehestä...

Kyllä se meilläkin menee vähän niin että mies syö muka-fiksusti ruoalla vähemmän kuin pitäisi ja ilta onkin yhtä rumbaa välillä jääkaappi-tietokone. Aamuksi tarkotetut jogurtit, leivät jne. katoavat pirun nopeasti, toisaalta terveellisemmät vaihtoehdot (kaapissa puurohiutaleita jne.) skippaa nyrpistäen nenäänsä. Jos tuon paketin kalliita muroja (täysjyvä jne. terveellisiä, jotka maksavat enemmän), ne on syöty iltaan mennessä eikä niistä jää vahingossakaan muille. Toinen vaihtoehto on syödä aamulla itsensä ähkyksi muroista, kieltäytyä lounaasta ja vinkua vihaisena kahden-kolmen pintaan kun on sudennälkä mutta mikään ei kelpaa välipalaksi...

No sun pitää vaan aukaista suusi ja sanoa miehelle, että sun rahat ei riitä ruokaan. :) Että tarttet rahaa sitä varten. Ja tehdä mahdollisimman halpoja ruokia, esim. perunalaatikot, makaronilaatikko jne on edullisia. =) Ja kerralla ostaa vaan enemmän, niin ei tartte siellä kaupassa niin usein käydä.
Niinpä, lisäksi ap:n kannattaa kytätä tarjouksia, eikä ostaa kalleimpia hanhenmaksapalleroita :vampire:

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";22840268]ei muuten, mutta menee valehtelematta koko minimiäitiyspäiväraha kolmen hengen ruokiin. Ja jostain pitäis rahaa riittää myös omien laskujen maksamiseen. Itesta tuo määrä ruokaa NELJÄSSÄ tunnissa kuulosti vaan paljolta, mutta ehkä oonkin ite erikoinen kun syön "vaan" noin 3h välein ja riittää se 2 viipaletta leipää kerrallaan[/QUOTE]

Miksi ihmeessä sä maksat ruoat, jos mies syö niistä noin suuren osan? Jonkinlainen kohtuullistaminen tuohon nyt, eli sanot suoraan että jos haluaa mättää viikon ruoat parissa illassa niin sitten maksaa itse loppuviikoksi täytteet kaappiin.

Mä tossa kerroin syöväni ite paljon, niin syö kyllä mieskin. Mutta meillä on aika tarkat kirjoittamattomat säännöt siitä, mitkä kaapissa on ja mitkä ei oo niitä "mättöruokia". Siis esim. mun leivontatarvikkeet, seuraavan päivien ruokiin tarkoitetut aineet, lapsille tarkoitetut jutut jnejne.. Eikä kumpikaan meistä syö syömisen ilosta jotain kalliimpia juttuja vaan tehdään jotain suht edullista melkein aina.

Kauppalaskuihin kannattaa yrittää löytää sellainen balanssi, että ei joudu joka euroa tarkkailemaan mut ettei kummallakaan ole sellainen fiilis että maksaa reilusti toista enemmän. Onnistuisko? Selvähän se on, että jos sun mies syö vaikka puolet enemmän kuin sä, sille myös kuuluu isompi osa ruokalaskusta per kk..lisäksi vielä sun osalta pitäisi vaikuttaa alentavasti toi et tulot on (?) reilusti pienemmät. Kuulostaisko miltään? :)

"tööt"
Oliko tuo siis paljon? on syönyt ruokaa ja leipää ja viinirypöleitä? eikö tuo nyt ole ihan normisyömistä kenelle vaan?

ja meillä minä ja mies syömme suunnilleen saman verran ruokaa kokonaisuudessaan, joskus mies syö jotain enemmän, joskus minä. ei ole suuria eroja.

"aloittaja"
[QUOTE="tööt";22840363]Oliko tuo siis paljon? on syönyt ruokaa ja leipää ja viinirypöleitä? eikö tuo nyt ole ihan normisyömistä kenelle vaan?

ja meillä minä ja mies syömme suunnilleen saman verran ruokaa kokonaisuudessaan, joskus mies syö jotain enemmän, joskus minä. ei ole suuria eroja.[/QUOTE]

:) Taidan itse nyt sitten vaan olla tottunut erilaisiin ruokatottumuksiin :) itestä vaan 1/3 paahtoleipäpussista ruoan kanssa ja vielä nuo muut päälle kuulostaa paljolta. Mutta ehkä se ei sitten olekaan :)

"aloittaja"
[QUOTE="aloittaja";22840406]:) Taidan itse nyt sitten vaan olla tottunut erilaisiin ruokatottumuksiin :) itestä vaan 1/3 paahtoleipäpussista ruoan kanssa ja vielä nuo muut päälle kuulostaa paljolta. Mutta ehkä se ei sitten olekaan :)[/QUOTE]

siis tuon neljnä tunnin aikana. Päivän aikanahan tuo määrä nyt ei ole mitään :)

[QUOTE="aloittaja";22840406]:) Taidan itse nyt sitten vaan olla tottunut erilaisiin ruokatottumuksiin :) itestä vaan 1/3 paahtoleipäpussista ruoan kanssa ja vielä nuo muut päälle kuulostaa paljolta. Mutta ehkä se ei sitten olekaan :)[/QUOTE]

Se tietenkin riippuu siitä miten paljon mies kuluttaa. :) Kun mä olin naimisissa, ja mies raskaassa fyysisessä työssä, niin tuo olisi meillä ollut aika vähän. Pääosin piti kuitenkin olla vahvaa kunnon ruokaa, se miehen tiellä pitää. :)

..
hmm.
mun mielestä aikuisen ihmisen pitää saada syödä kotonaan ihan mitä huvittaa oli se sitten vaimokkeen mielestä terveellistä tai ei MUTTA, ei missään nimessä pelkästään sun rahoilla ja ei todellakaan sellasia kalliita juttuja jotka muille riittäis kuukaudeksi.
mutta mun mies onkin jo oppinut mitkä ruoka-aineet on "pyhiä" (mun miehen keksimä sana ja tarkoitettu vittuiluksi kun ei saa syödä mitä tahtoo) ja niihin ei siis kosketa. ja jos tiedät mikä sille välipalaksi kelpaa niin varmaan tiedät ostaa niitä asioita sitten vähän enempi.

Yhteistyössä