Miten miehen voi olla niin vaikea ilmoittaa milloin tulee töistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyyntynyt

Vieras
Eikö miehellä oikeasti tule ollenkaan mieleen, että minä voisin haluta tietää milloin hän aikoo tulla kotiin? Tulee yleensä kotiin kuuden aikoihin. Nyt on unohtanut puhelimen kotiin, mutta ei ole koko päivänä viitsinyt ilmoittaa minulle mitenkään, ettei puhelin ole mukana saati onko tulossa kotiin viideltä vai kymmeneltä.

Ärsyttävää, kun ei voi koskaan kysymättä yhtään kertoa. Ja nyt ei voi edes kysyä. Ei voi laittaa mailia, viestiä Facebookiin tai soittaa, vaikka istuu suuren osan päivästä koneella ja firma puhelimia täynnä.

Lapsi kyselee isänsä perään, ja aina saa vastata en tiedä. Oltaisiin voitu lähteä vaikka kyläilemään, mutta en viitsinyt järjestää, kun ajattelin, että voidaan viettää illalla yhteistä aikaa. Ärsyttää, onko se niin vaikeata ilmoittaa?

[QUOTE="vieras";24893960]Joo, on joillekkin. Kerran räjähdin totaalisesti ja sen jälkeen ukko on ilmoitellut vähän aktiivisemmin. Meillä tosin ei ole lapsia. (en jaksais katella)[/QUOTE]

siis ukkoa jos ei ilmoittaisi vaikka lapsetkin kotona odottaa :P kyllä mä lapsia jaksan

No lähetinhän mä ja viestin FB:ssä, mutta ei ole vastannut. Musta olisi vaan mukavaa, jos tietäisi yhtään koska mies on tulossa. Esimerkiksi söisin mielellään koko perheellä yhdessä, mutta ajoittaa sitä, kun ei yhtään tiedä milloin mies tulee. Ja kun laitan lasta sänkyyn, tämä ei malta ollakaan siellä, jos isä tulee kotiin juuri silloin. Jos tietäisin, että on tulossa kohta, odottaisin, että ehtii ensin kotiin ja mentäisiin vasta sitten. Mielellään ajoittaisin kyläilyt, kauppareissut niille illoille, kun mies tulee myöhemmin kotiin, jotta ei käy niin, että olemme poissa silloin, kun mies on kotona aikaisin ja kotona taas silloin, kun mies myöhään töissä. Jolloin saattaisi mennä monta päivää, että lapsi tuskin näkisi isäänsä. Lisäksi voisin ajatella vaikka käyväni lenkillä, mutta lenkkiseuraa on helpompi saada, jos tietäisi edes tunnin etukäteen. Ja voisi ajoittaa omat syömiset niin, ettei ole juuri vetäissyt ateriaa, kun pääsisikin lenkille. (Ja sen verran aikaisemmin tietää kyllä milloin pääsee lähtemään töistä.)

Lisäksi minä nyt satun pitämään miehestäni ja on välillä ikävä, joten olisi vain kiva tietää kaipailenko turhaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras kyynikkö;24894027:
Ja varmasti on töissä..?

No mistä minä sitä tiedän, mutta en ala kyllä murehtimaan tuota. Tekee niin vapaata työtä, että jos haluaisi tehdä muuta kuin töitä se onnistuisi vaikkei olisi myöhäänkään.

Jos nyt kuviteltaisiin, ettei mies ole rakastajattarensa luona, niin mikä siinä ilmoittamisessa voi olla vaikeaa? Vai pitäisikö välillä järjestää niin päin, että mies olisi lapsen kanssa aina illat ja minä en ilmoittelisi yhtään milloin tulen kotiin ja tulemalla kotiin ihan miten sattuu. Tajuaisiko sitten kuinka ärsyttävää se on pitkään jatkuvana.

Mut ois viety aikaa sitte piipaa autolla hoitoon jos tekisin elämästä noin hankalaa. Meillä on 6 lasta ja mies tulee ja menee ihan miten sattuu. Jos aamulla on lähteny niin voin illalla kymmenen jälkeen alkaa miettimään et aikooko tuo tulla tänään kotiin. Mut muuten kyllä eletään lasten kans normaali elämää.
Voi se mieskin nauttia et saa joskus olla hetken yksinään kotona jos sattuukin tulemaan kun me ollaan menossa.
Toki tuo sanoo jos tietää et on koko päivän pois tms. Mutta ei yrittäjä ikinä aamulla tiedä mitä päivä tuo tullessaan.

Mä jossain vaiheessa kyselin mieheltä et koska on tulossa kotiin...
Mutta eipä tuo oikein koskaan osannut sanoa tarkkaa aikaa.
Se on tuo työ kun ei koskaan teidä mitä tuolla tien päällä tapahtuu / on tapahtunut...

Nyt on kyllä mukavaa kun tulee pian puolen päivän jälkeen töistä kotiin, mutta onko se taas kivaa kun alkaa nukkumaan klo 16.00 sitä en sit taas tiedä..

[QUOTE="vieras";24894144]Mut ois viety aikaa sitte piipaa autolla hoitoon jos tekisin elämästä noin hankalaa. Meillä on 6 lasta ja mies tulee ja menee ihan miten sattuu. Jos aamulla on lähteny niin voin illalla kymmenen jälkeen alkaa miettimään et aikooko tuo tulla tänään kotiin. Mut muuten kyllä eletään lasten kans normaali elämää.
Voi se mieskin nauttia et saa joskus olla hetken yksinään kotona jos sattuukin tulemaan kun me ollaan menossa.
Toki tuo sanoo jos tietää et on koko päivän pois tms. Mutta ei yrittäjä ikinä aamulla tiedä mitä päivä tuo tullessaan.[/QUOTE]

No sepä se, kun tuo ei yhtään ilmoita etukäteen. Tai edes päivän mittaan. Ymmärrän kyllä, että töissä voi tulla yllätyksiä, mutta ei se hirveästi vaatisi ilmoittaa, että hei tänään meneekin pidempään tai edes kun tietäisi, että kohta pääsee lähtemään. Ja kyllähän mäkin voisin nauttia joskus siitä, että olisin yksin kotona (tai jossain), mutta paha järjestää mitään, kun toinen ei voi yhtään edes yrittää ilmoittaa yhtään etukäteen.

Miksi vain mies voi tulla miten sattuu? Kyllä mullakin on työ, jossa tulee yllätyksiä, ja menee pidempään, mutta jotenkin ne täytyy sumplia. En minäkään voi vaan jättää lasta päiväkotiin ja olla vielä ilmoittamatta kenellekään mitään.

Tulihan se mies sieltä. Ei kuulemma jaksanut ilmoittaa. Oli odottanut minun(!) kysyvän ja oli katsonut sähköpostinsa, muttei enää viimeisten tuntien aikana. Ja minä huomasin tuon puhelimen kotona olemisen vasta kuuden jälkeen, jonka jälkeen ei ollut viitsinyt lukea sähköpostejaan. Argh. (Niin ja oli vielä päivällä lähettänyt minulle sähköpostia, ei sitten tullut silloin mieleen mainita edes tuosta puhelimesta.)

Yhteistyössä