Miten menkat synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kun menkat alkoi synnytyksen jälkeen, oliko heti säännölliset? Jos ei, kauan kesti, että vakiintui? Mulla alkoi n. 1v synnytyksestä ja siitä on nyt noin puolisen vuotta. Ja kylläpä on vieläkin sekaisin, välit pitkiä, viittä viikkoa ja ylikin jne. Pitääkö ruveta kohta huolestumaan? :/

mulla ainakin kierto jäi lievästi epäsäännölliseksi.... ei oo ainakaan vielä palautunu vaikka synnytyksesta kohta 2v ja imetyksen lopetuksesta ja kuukautisten alkamisesta on menny vajaa puol vuotta. Kierrot yleensä 28-38pvä.

Mulla ei ole koskaan ollut kauhean tarkka kierto, mutta yleensä ollut n. 30pvää. Mutta nyt on jo 36.. Sitä edellinen kierto oli kans tuota luokkaa.. Menkkaoireita kyllä on, että varmaan alkaa lähipäivinä.. Raskaustestinkin tein, mutta negaa näytti.

Molemmilla kerroilla reilun kuukauden kuluttua synnytyksestä alkoi menkat ja samantien säännöllisinä. Ekalla kerralla laitatin hormonikierukan ja vuodot loppuivat kokonaan noin puolessa vuodessa. Nyt aloitin minipillerit, nähtäväksi jää miten näiden kanssa käy.

viimeisen synnytyksen jälkeen alkoi menkat, kun vauva oli 8kk, paria ennen näitä menkkoja oli ikään kuin menkat, mutta vuoto oli väriltään kirkasta (!). Nyt on pari kk kulunut nuista ensimämisistä menkoista, eikä toisia oo vielä kuulunut. testit näyttää negaa.. olen kuullut, että voi mennä vuosi hyvinkin, ennen kuin kierto vakiintuu. jos vakiintuu.