Miten menettelisitte, kun myyjä ei usostu purkamaan kauppoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt

Vieras
Eli luulin ostavani uudenveroiset rattaat vauvalle niinkuin luvattiin. Rattaat olikin muuten uutta vastaavat, ainut että turvavaljaat puutuivat rattaista. nyt en tietenkään hyväksy kauppaa koska vauva ei rattaita voi käyttää koska turvavyöt puuttuu. Olen rattaat jo maksanut, ja vaadin kaupan purkua, mutta myyjä ei suostu. Miten menettelisitte?

Kuuluuko niihin rattaisiin alunperinkin valjaat?
Ota huomioon, että jos purat kaupan, joudut itse viemään rattaat takaisin, tai postittamaan, miten nyt olet ne hankkinutkin. Ja jollet ole niitä ihan naapurista ostanut, tulee palauttamisesta vaivaa ja kuluja. Jokohan samalla rahalla ostaisi itse ne valjaat jostain, uutena tai käytettynä...

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
..ja jos kyseessä on kahden yksityishenkilön välinen kauppa, ei taida olla mahdollisuuksia vaatia mitään virallisia teitä.

Onpas. Kanne tuomioistuimessa. Mutta kukaan täysjärkinen ei sellaiseen varmasti lähde rattaiden takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnasänky:
Valjaitahan saa kympillä... myy rattaat pois, jos et niitä itse halua käyttää. Ties vaikka nettoaisit...! :p

Möisinkin heti, mutte kukaan ei varmasti osta rattaita oissa tuo tuikitärkeä turvavaruste puuttuu? Vai ostasko joku?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnasänky:
Valjaitahan saa kympillä... myy rattaat pois, jos et niitä itse halua käyttää. Ties vaikka nettoaisit...! :p

Möisinkin heti, mutte kukaan ei varmasti osta rattaita oissa tuo tuikitärkeä turvavaruste puuttuu? Vai ostasko joku?
Niin meillä niille ei nyt käyttöä kuitenkaan tule olemaan...

Aika moniin saa alitettua myös sellasiet irtovaljaat kiinni. rattaiden maahantuojalta saa myös luultavasti valjaita.Minkä merkkiset rattaat ovat?

Tuollainen ei mielestäni ole syy kaupanpurkuun,jos valjaista ei ole ollut ollenkaan etukäteen puhetta....

No ei yksityisten välistä kauppaa koske mitkään purkulait, eikä tavallisiakaan kauppoja jos ei oo avokaupalla ostettu (siis jostaki liikkestö) nettikaupat (useimmat) myöntää palautusoikeuden. Uudenveroinenki on aika liukuva käsite :whistle: Eikä ne valjaat ole mikään pakollinen varuste rattaissa, niitä saa erikseen ostettuna jos sellaset on itselle elintärkeät.
Ja jos uudet haluaa niin kannattaa ostaa kaupasta ihan uudet :)

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
No ei yksityisten välistä kauppaa koske mitkään purkulait, eikä tavallisiakaan kauppoja jos ei oo avokaupalla ostettu (siis jostaki liikkestö) nettikaupat (useimmat) myöntää palautusoikeuden. Uudenveroinenki on aika liukuva käsite :whistle: Eikä ne valjaat ole mikään pakollinen varuste rattaissa, niitä saa erikseen ostettuna jos sellaset on itselle elintärkeät.
Ja jos uudet haluaa niin kannattaa ostaa kaupasta ihan uudet :)

Kyllä koskee ihan samat lait kuin muitakin kauppoja, vaikka KSL ei sovellu. Myyjä ei ole täyttänyt sopimusvelvoitettaan, jos hän antaa ostajalle kuvausta vastaamattoman tavaran vastikkeeksi. Tässä tapauksessa on kyse siitä, voidaanko olettaa vöiden kuuluvan kyseisiin vaunuihin (jotka uutta vastaavat) automaattisesti vai ei.

http://www.laki24.fi/keskustelu.php?id=17831

"Onko yksityisten henkilöiden välisessä kaupankäynnissä jotakin perustettta palautusoikeudelle.

Jos ostaja ei ole tyytyväinen ostamaansa tuotteeseen? Ja haluaa palauttaa tuotteen.

Kuluttajansuojalaki ei koske yksityishenkilöiden välistä kauppaa. Jos ostamasi tuote on virheetön (sellainen kuin sovittiin), ei purkuperustetta ole.
Jos taas tavara on viallinen, on myyjä toki vastuussa, mutta tuskin vapaaehtoisesti suostuu hinnanalennukseen tai purkuun. Ainoa keino on haastaa huijari oikeuteen ja se ei taas ihan pikku jutuissa ole järkevää."

Yhteistyössä