Miten menee väistämisvelvollisuus tällasessa tapauksessa?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sanelma:
http://www.tkk.fi/Yksikot/Liikenne/Opinnot/150/2_Liikennemerkit.pdf

Katsokaa tuolta sivu 15, kolmas kuva.
Siinä selvästi sanotaan ettei sinun tarvitse väistää suoraan tulevaa JOS ITSE OLET ETUAJO-OIKEUTETULLA TIELLÄ ja toinen ei.
Vihreä nuori kertoo ensin ajavan. Eikö siinä ole tilanne sama kuin ap.n tapauksessa?!
Mutta se vaatii sen, että sille suoraan vastaantulevalle on se varoituskolmio! Mikä siinä luultavasti sitten onkin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanelma:
http://www.tkk.fi/Yksikot/Liikenne/Opinnot/150/2_Liikennemerkit.pdf

Katsokaa tuolta sivu 15, kolmas kuva.
Siinä selvästi sanotaan ettei sinun tarvitse väistää suoraan tulevaa JOS ITSE OLET ETUAJO-OIKEUTETULLA TIELLÄ ja toinen ei.
Vihreä nuori kertoo ensin ajavan. Eikö siinä ole tilanne sama kuin ap.n tapauksessa?!
Mutta se vaatii sen, että sille suoraan vastaantulevalle on se varoituskolmio! Mikä siinä luultavasti sitten onkin.
jepjep.. näin tais suurimalla osalla ajtus ollakin..
:D
kukaan vaan ei ollut varmaa oliko kolmiota vai eikö sitä sitten vaan nähty ..vaikkakin se siihen sitten kuuluis .. mut taitaa asia olla kuitenkin nyt kaikille harvinaisen selvä.. :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanelma:
http://www.tkk.fi/Yksikot/Liikenne/Opinnot/150/2_Liikennemerkit.pdf

Katsokaa tuolta sivu 15, kolmas kuva.
Siinä selvästi sanotaan ettei sinun tarvitse väistää suoraan tulevaa JOS ITSE OLET ETUAJO-OIKEUTETULLA TIELLÄ ja toinen ei.
Vihreä nuori kertoo ensin ajavan. Eikö siinä ole tilanne sama kuin ap.n tapauksessa?!
Mutta se vaatii sen, että sille suoraan vastaantulevalle on se varoituskolmio! Mikä siinä luultavasti sitten onkin.
jepjep.. näin tais suurimalla osalla ajtus ollakin..
:D
kukaan vaan ei ollut varmaa oliko kolmiota vai eikö sitä sitten vaan nähty ..vaikkakin se siihen sitten kuuluis .. mut taitaa asia olla kuitenkin nyt kaikille harvinaisen selvä.. :whistle:
Mut eikös sitten pätisi normaalit väistämissäännöt, jos vastaantulevalle EI olisi sitä kolmiota, eli silloin sitä pitäisi väistää? Ja näin pääsemme taas oravanpyörässä takaisin alkuun :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanelma:
http://www.tkk.fi/Yksikot/Liikenne/Opinnot/150/2_Liikennemerkit.pdf

Katsokaa tuolta sivu 15, kolmas kuva.
Siinä selvästi sanotaan ettei sinun tarvitse väistää suoraan tulevaa JOS ITSE OLET ETUAJO-OIKEUTETULLA TIELLÄ ja toinen ei.
Vihreä nuori kertoo ensin ajavan. Eikö siinä ole tilanne sama kuin ap.n tapauksessa?!
Mutta se vaatii sen, että sille suoraan vastaantulevalle on se varoituskolmio! Mikä siinä luultavasti sitten onkin.
jepjep.. näin tais suurimalla osalla ajtus ollakin..
:D
kukaan vaan ei ollut varmaa oliko kolmiota vai eikö sitä sitten vaan nähty ..vaikkakin se siihen sitten kuuluis .. mut taitaa asia olla kuitenkin nyt kaikille harvinaisen selvä.. :whistle:
Mut eikös sitten pätisi normaalit väistämissäännöt, jos vastaantulevalle EI olisi sitä kolmiota, eli silloin sitä pitäisi väistää? Ja näin pääsemme taas oravanpyörässä takaisin alkuun :LOL:
Joo totta puhut, jos EI ole kolmiota silloin täytyy väistää.. kysyin autokoulusta :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Toivottavasti PIAN alkaa liikennevalot toimia siinä risteyksessä. Siihen asti aion kulkea muita reittejä :)
Liikenneinsinööri just sanoi lehdessä että pari viikkoa vilkuttaa valot keltasta, että kaupunkilaiset tottuu uuteen järjestelyyn.. :headwall:

Mutta kiitos kaikille.. mä käyn huomenna vilkuilemassa, että näkyykö siellä niitä kolmioita.. :D
 
juusonaksu
Siis eikös ole niin et jos itellä on kolmio, niin myös vastapäätä risteyksessä on kolmio!? Näin mulle ainaki oli kirjallisissa kokeissa! Ja tähän siis vastasin ainoan väärän vastaukseni. Itse asiassa tilanne tais olla samanlainen kuin ap. kysyi!!!
 
Tulen autolla T-risteykseen, ja olen kääntymässä siitä vasemmalle. Minulla on kolmio. Vastapäätä T-risteystä on huoltoasema, josta tuleva auto on ajamassa suoraan (siis siihen suuntaan, josta minä olin tulossa).
Kysymys: Kuka saa mennä ensin.
 
Hellu
Alkuperäinen kirjoittaja Seinäruusunen:
Tulen autolla T-risteykseen, ja olen kääntymässä siitä vasemmalla. Minulla on kolmio. Vastapäätä T-risteystä on huoltoasema, josta tuleva auto on ajamassa suoraan (siis siihen suuntaan, josta minä olin tulossa).
Kysymys: Kuka saa mennä ensin.
Eihän se silloin periaatteessa ole t-risteys ;) . Mutta luultavasti sinä väistät.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Seinäruusunen:
Tulen autolla T-risteykseen, ja olen kääntymässä siitä vasemmalla. Minulla on kolmio. Vastapäätä T-risteystä on huoltoasema, josta tuleva auto on ajamassa suoraan (siis siihen suuntaan, josta minä olin tulossa).
Kysymys: Kuka saa mennä ensin.
vaikkei sulla ois kolmioo väistät jos tulee auto suoraa ja käännyt vasemmalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hellu:
Alkuperäinen kirjoittaja Seinäruusunen:
Tulen autolla T-risteykseen, ja olen kääntymässä siitä vasemmalla. Minulla on kolmio. Vastapäätä T-risteystä on huoltoasema, josta tuleva auto on ajamassa suoraan (siis siihen suuntaan, josta minä olin tulossa).
Kysymys: Kuka saa mennä ensin.
Eihän se silloin periaatteessa ole t-risteys ;) . Mutta luultavasti sinä väistät.
Okei netskuli, yksi a korjattu e:ksi, eli näin.. Olen kääntymässä vasemmalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Seinäruusunen:
Olen tulossa T-risteykseen. Aikomuksenani kääntyä vasemmalle. Minulla on kolmio.

Huoltoaseman pihasta on tulossa auto, joka on ajamassa suoraan ja aikoo jatkaa siis siihen suuntaan, mistä minä tulin.
Huoltoaseman pihasta tuleva väistää.Kun ei tule tieltä vaan pihasta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Seinäruusunen:
Olen tulossa T-risteykseen. Aikomuksenani kääntyä vasemmalle. Minulla on kolmio.

Huoltoaseman pihasta on tulossa auto, joka on ajamassa suoraan ja aikoo jatkaa siis siihen suuntaan, mistä minä tulin.
tottakai pihalta tuleva väistää kun tulee tielle mut silloin se ei ole t risteys!

 
Oikea vastaus on: huoltoaseman pihasta, niinkuin mistä tahansa piha-alueelta tuleva väistää kaikkea muuta liikennettä. Eli hänen on odotettava, että minä sieltä kolmion takaa olen tullut ja kääntynyt vasemmalle, ja vasta sitten hän saa tulla tielle sieltä pihasta.

Olen kysynyt tämän poliisilta, syynä se, että sieltä huoltoaseman pihasta tässä risteyksessä tullaan aina eteen. Ja minä rupesin jo epäilemään autokoulussa oppimaani, mutta olinkin oikeassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Seinäruusunen:
Olen tulossa T-risteykseen. Aikomuksenani kääntyä vasemmalle. Minulla on kolmio.

Huoltoaseman pihasta on tulossa auto, joka on ajamassa suoraan ja aikoo jatkaa siis siihen suuntaan, mistä minä tulin.
tottakai pihalta tuleva väistää kun tulee tielle mut silloin se ei ole t risteys!
Kyllä se on T-risteys, huoltoasemalle ei ole ajokaistaa, vaan se on heti siinä tien vieressä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Seinäruusunen:
Oikea vastaus on: huoltoaseman pihasta, niinkuin mistä tahansa piha-alueelta tuleva väistää kaikkea muuta liikennettä. Eli hänen on odotettava, että minä sieltä kolmion takaa olen tullut ja kääntynyt vasemmalle, ja vasta sitten hän saa tulla tielle sieltä pihasta.

Olen kysynyt tämän poliisilta, syynä se, että sieltä huoltoaseman pihasta tässä risteyksessä tullaan aina eteen. Ja minä rupesin jo epäilemään autokoulussa oppimaani, mutta olinkin oikeassa.
niin totta kai mutta silloin se ei ole T RISTEYS!

t risteys on tie missä kolme TIETÄ KOHTAA, EIKÄ KAKSI TIETÄ JA PIHA!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Seinäruusunen:
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Seinäruusunen:
Olen tulossa T-risteykseen. Aikomuksenani kääntyä vasemmalle. Minulla on kolmio.

Huoltoaseman pihasta on tulossa auto, joka on ajamassa suoraan ja aikoo jatkaa siis siihen suuntaan, mistä minä tulin.
tottakai pihalta tuleva väistää kun tulee tielle mut silloin se ei ole t risteys!
Kyllä se on T-risteys, huoltoasemalle ei ole ajokaistaa, vaan se on heti siinä tien vieressä.
niin eli se luokitellaan pihaksi, jos sitä ei luokitella niin silloin se on tie ja väistämisvelvollisuus on sinulla. Mutta kun se tulee pihalta niin se on piha. PISTE
 

Yhteistyössä