Miten meillä VOI aina olla niin S****NAN sekaista?!?

• Viestiketjun aloittaja Sanna
  • Ensimmäinen viesti
Sanna
Mä en kestä pian asua täällä! Te ette uskois jos näkisitte meidän talon. Joka paikassa on vaatteita, lehtiä, leluja, kirjoja, kasseja, laukkuja... lista jatkuu loputtomiin!!!!!!!!!! Mä en vaan saa siivottua enkä kerättyä rojuja paikoilleen. Tää on niin järkyttävää että pyörtyisin häpeästä jos joku yllättäen tulis kylään.
Mitäs se hiton motivaatio?!?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
tavaroille omat paikat. joka ilta vie ne omille paikoilleen. suurin osa tavaroista pois kokonaan tai kaappeihin.
Just tota mä en saa tehtyä.. sit homma levii käsiin ja tulee ihan mahdottomaksi. En vaan saa tehtyä. Nytkin laitoin lapset sänkyyn ja kas, tässä mä oon koneella. Enkä siivoa.
LApsia ei oo ku kaksi, töissä käydään ja mä opiskelen. Enkä siivoa.. :(

ap
siivoaminen ei olekaan elämäntarkoitus.
No ei... mut kärsin jo ite tästä kun täällä on tällaista.. tekis mieli kuvia laittaa havainnointimateriaaliksi, mut en kehtaa!! :D
Voi järkky. Oppispa ottamaan itseään niskasta kiinni.

4n äiti
suosittelen vähentämään sitä tavaraa tai laittamaan ne piiloon. mulla on paljon koreja tavaroille ja inhoan, jos keittön tasot täynnä sälää. ihminen pärjää yllättävän vähällä.

kysyn vaan..
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
Mä en kestä pian asua täällä! Te ette uskois jos näkisitte meidän talon. Joka paikassa on vaatteita, lehtiä, leluja, kirjoja, kasseja, laukkuja... lista jatkuu loputtomiin!!!!!!!!!! Mä en vaan saa siivottua enkä kerättyä rojuja paikoilleen. Tää on niin järkyttävää että pyörtyisin häpeästä jos joku yllättäen tulis kylään.

patalaiska

Voi vitsi, toi olis voinut olla mun kirjoittama teksti! En kehtaa edes kirjautua, kun meillä on niin kammottava kaaos...:LOL: Oispa hauska nähdä, miten teillä! Myönnän olevani älyttömän laiska ja vielä nettiin addiktoitunutkin :ashamed:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan..:
Nii-i, sanoppa se. En vaan saa aikaiseksi. Se on just toi edellisen mainitsema siivoamisen rutiinit kai.
Kokonaan en voi laittaa senkään piikkiin että työpäivän ja koulutöiden jälkeen en vaan jaksa. Tää on ihan saamattomuuttakin. Paska mikä paska.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ei... mut kärsin jo ite tästä kun täällä on tällaista.. tekis mieli kuvia laittaa havainnointimateriaaliksi, mut en kehtaa!! :D
Asunnon ylläpitäminen siistinä vie n. tunnin päivässä, jos vain tavaroilla on omat paikkansa ja jos asunnossa on suhteellisen siistiä muuten.
Itse suosin lastenhuoneessa koreja lelujen säilytykseen. Siistin pöytäpinnat keittiössä heti ruokailun ja ruoanlaiton jälkeen. Roskat vien heti, kun roskakori on täynnä. Ovessamme lukee "ei mainoksia", tuokin vähentää paperiroskan määrää.
Imuroimme kerran viikossa, pyyhin pölyt kerran viikossa, pesemme vessan kerran viikossa.
Päivittäin otan pois näkyvät tahrat ja pesen pyykin sekä astiat.

Monesti tuo sekasotku syntyy siitä, ettei jaksa siivota heti jälkiä pois.
Ota vain itseäsi niskasta kiinni, samalla voit komentaa hommiin loputkin perheestä. Opetelkaa uudet siivousrutiinit koko perhe :hug:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja patalaiska:

Voi vitsi, toi olis voinut olla mun kirjoittama teksti! En kehtaa edes kirjautua, kun meillä on niin kammottava kaaos...:LOL: Oispa hauska nähdä, miten teillä! Myönnän olevani älyttömän laiska ja vielä nettiin addiktoitunutkin :ashamed:
Ihana kuulla!! =D Lohduttaa heti. Kisses!!
ps. arvaa miksi mä kirjoitan harmaana... :)

patalaiska
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan..:
Helppohan se on siistejen ihmisten kysyä... kunpa tietäis itsekin, että MIKSI :ashamed: ???

Minäkin viihdyn täällä.
Palkitsen itseni tietokoneen avaamisella vasta sitten, kun suurimmat hommat on hoidettu. Tee niin. Avaa kone vasta sitten, kun olet siivonnut.

alli
Ihan sama juttu. Tavaraa on joka paikka täynnä. Jos jonkun huoneen tai nurkan saa siivottua se on heti samannäköinen... olen jo luovuttanut. Elätään kaaoksessa.

Ihan viitseliäisyydestä se on kiinni. En vain jaksa siivota.

alli
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Minäkin viihdyn täällä.
Palkitsen itseni tietokoneen avaamisella vasta sitten, kun suurimmat hommat on hoidettu. Tee niin. Avaa kone vasta sitten, kun olet siivonnut.
Ei onnistu. Sitten vain makaisin eikä kone olisi auki.

minä vaan...
kuulostaa kuin tuo tulis mun suusta =) vähän sama homma täällä...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Asunnon ylläpitäminen siistinä vie n. tunnin päivässä, jos vain tavaroilla on omat paikkansa ja jos asunnossa on suhteellisen siistiä muuten.
Itse suosin lastenhuoneessa koreja lelujen säilytykseen. Siistin pöytäpinnat keittiössä heti ruokailun ja ruoanlaiton jälkeen. Roskat vien heti, kun roskakori on täynnä. Ovesssamme lukee "ei mainoksia", tuokin vähentää paperiroskan määrää.
Imuroimme kerran viikossa, pyyhin pölyt kerran viikossa, pesemme vessan kerran viikossa.
Päivittäin otan pois näkyvät tahrat ja pesen pyykin sekä astiat.

Monesti tuo sekasotku syntyy siitä, ettei jaksa siivota heti jälkiä pois.
Ota vain itseäsi niskasta kiinni, samalla voit komentaa hommiin loputkin perheestä. Opetelkaa uudet siivousrutiinit koko perhe :hug:
Toi tunti on kauheen paljon... :( Viiden jälkeen töistä kotiin, lasten ruokailut, leikit, iltatoimet ja ne sänkyyn, sit teen pari tuntia koulutöitä (paitsi nyt oon koneella...) ja sit oon niiiiin valmista kauraa etten jaksa siivota!! Laiskamato..
Onneks noi pyykit ja tiskit sentään hoituu, kaikki muukin on levällään. Oot oikeessa siinä että ongelma on siinä kun ei jaksa heti korjata jälkiä...

JONSERED Karhunkantaja
Minä kyllä VIITSIN, vaan en osaa järkevällä tavalla toimia. Ja sitten jossain vaiheessa iskee epäusko ja lamaannus... En ole laiska, teen paljon asioita, mutta ne tuppaavat olemaan asian etenemisen kannalta vääriä tai ainakin väärässä järjestyksessä.

Ei kaikilla ole sisäänrakennettua siivousautomatiikkaa. Siihen kyllä pyrin harjoittelulla. Ja jos porukkaa on päivällä kotona, kaikki ratkeaa. Työssäkäyvät tms eivät ehdi edes sekoittaa yhtä paljoa. ;)

mä vaan
kuulostaa ihan meijän kämpältä =) eikä kyllä löydy motivaatiota täältäkään päin =)

patalaiska
Alkuperäinen kirjoittaja alli:
Ihan sama juttu. Tavaraa on joka paikka täynnä. Jos jonkun huoneen tai nurkan saa siivottua se on heti samannäköinen... olen jo luovuttanut. Elätään kaaoksessa.

Ihan viitseliäisyydestä se on kiinni. En vain jaksa siivota.
Olen todennut vähän saman ilmiön. Siivoomisesta ei juurikaan ole "hyötyä", kun hetken päästä on samannäköistä, kuin ennen siivoomista. Meillä kyllä myös tuo tilanne, että tavaraa on yksinkertaisesti aivan liikaa. Olen hamsteriluonne, esim. lasten vaatteita on aivan liikaa, enemmän kuin lapseni ehtivät koskaan käyttää. Mutta kun en jaksa ja saa aikaiseksi mennä kirpparille ja huutiksessa myyminen on liian työlästä ja heikot tulokset :( . Kaaoselämään on alkanut jo tottua - valitettavasti. Mutta vieraiden tullessa nolottaa aina kamalasti tää asunto :ashamed:

Olen todennut vähän saman ilmiön. Siivoomisesta ei juurikaan ole "hyötyä", kun hetken päästä on samannäköistä, kuin ennen siivoomista. Meillä kyllä myös tuo tilanne, että tavaraa on yksinkertaisesti aivan liikaa. Olen hamsteriluonne, esim. lasten vaatteita on aivan liikaa, enemmän kuin lapseni ehtivät koskaan käyttää. Mutta kun en jaksa ja saa aikaiseksi mennä kirpparille ja huutiksessa myyminen on liian työlästä ja heikot tulokset :( . Kaaoselämään on alkanut jo tottua - valitettavasti. Mutta vieraiden tullessa nolottaa aina kamalasti tää asunto :ashamed:
En itse hamstraile tavaroita tai vaatteita, se tietysti auttaa. Mieheni on meistä se, joka niin tekee.
Siksipä pari-kolme kertaa vuodessa käymme läpi kaikkien vaatekaapit ja lahjoitamme hyväntekeväisyyteen ne vaatteet, joita emme enää käytä.

patalaiska
En itse hamstraile tavaroita tai vaatteita, se tietysti auttaa. Mieheni on meistä se, joka niin tekee.
Siksipä pari-kolme kertaa vuodessa käymme läpi kaikkien vaatekaapit ja lahjoitamme hyväntekeväisyyteen ne vaatteet, joita emme enää käytä.
Tuo hyväntekeväisyysidea on kyllä hyvä. Nyt vaan on sen verran tiukilla rahat, että mieluiten myisin ainakin osan, mutta kun en saa aikaiseksi/kauppa ei käy. Turhauttavaa. Pitäis pitää oma pihakirppis :LOL:

Yhteistyössä