Miten me nyt tehdään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rystyläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rystyläinen

Vieras
Eli mulla tosi mahtava mies, tekee töitä ja paljon ylitöitäkin meidän eteen, minun ja esikoisemme. Rakastan häntä todella paljon, arvostan hänen uhrautumistaan ylitöiden suhteen. Ymmärrän todellakin, ja arvostan todellakin. Tiedän että se on raskasta. Tässä pulma: minua ei häiritse siivota. Minua ei häiritse kokata. Minua ei häiritse ainokaisestamme huolehtiminen. Kyl mä hoidan, kun vanhempainvapaalla oon (vielä 2 viikkoo enneku töihin meen). Se, mikä minua häiritsee on, että ne samperin paskaset sukat pitää jättää sinne olkkarin lattialle. Että se aamun kahvikuppi löytää tiensä tiskipöydälle mutta ei sinne astianpesukoneeseen saakka. Että silloin, kun mies (HARVOIN) pyykkää, ne ovat hänen omia vaatteitaan, ei koskaan erehdy minun tai lapsemme pyykkejä mukaan. Olen sanonut, miljoona kertaa ja perille taitaa mennä tasan se "hei kulta, voisitko...". Loput menee kuuroille korville.

Olenko nalkuttaja ja kohtuuton jos pyydän että mies olisi edes himpun verran mukana ja veis ne sukat ja sen kahvikupin omille paikoillensa? Kun siis oikeesti, muuta en pyydä. Hirvittää miltä tää talo näyttää kun parin viikon päästä meen töihin, jos ei minkäänlaista jöötä tuu. HELP! :D

Mun mies pesi pyykeissä omansa vain siksi, kun pelkäsi pilaavansa vaatteet ja ei ollut niin paha, jos olivat vain omia :)
Ja et toki ole kohtuuton, jos odotat, että sukat ja kahvikuppi menee omille paikoilleen.
Mutta loppujen lopuksi, onko se niin kamalaa?
Mä olen kyllä huono vastaamaan, kun en ole mikään siisteyden perikuva :D

Olet kohtuuton. Parisuhteessa on paljon isommista asioista kyse kun sukista tai kahvikupista, jotka voit laittaa paikoilleen samalla kun laitat omasi. Ei kannata nalkuttaa turhista asioista.

En kyl itekkään oo mikään siisteyden perikuva, en todellakaan. Mut ärsyttää että oletetaan kaiken vaan hoituvan itsestään, ei muutaku riisuu sukat niin kyl ne löytää pyykkikoriin. Ei muutaku jättää astiat mihin sattuu jäämään, kyl ne astianpesukoneeseen löytää. Jos jättäisin viikoks noukkimatta sukkia ja astioita niin en edes uskalla ajatella miltä kämppä näyttäis, saati haisis!!! Semmonen yleinen siisteys riittää mulle, en todellakaan oo mikään pedantti. Hävettää vaan vietävästi ne kerrat kun jätän ukon sukat lojumaan, eiköhän sieltä joku sitte tuu käymään ilmoittamatta. Jep. Ei ennätä enää ku ehkä pyytää isäntää viskaamaan sukkansa, ne monet parit, vaikka sohvan taate piiloon. ARGH. Ja BLÄH.

ja jos siihen vielä mukuloitten jäljet pitää siivoilla, niin kyllä sitä riittää ilman että miehen sukkia tarvii keräillä vielä päälle. sympatiat ap:lle.

Alkuperäinen kirjoittaja Rystyläinen;24121401:
En kyl itekkään oo mikään siisteyden perikuva, en todellakaan. Mut ärsyttää että oletetaan kaiken vaan hoituvan itsestään, ei muutaku riisuu sukat niin kyl ne löytää pyykkikoriin. Ei muutaku jättää astiat mihin sattuu jäämään, kyl ne astianpesukoneeseen löytää. Jos jättäisin viikoks noukkimatta sukkia ja astioita niin en edes uskalla ajatella miltä kämppä näyttäis, saati haisis!!! Semmonen yleinen siisteys riittää mulle, en todellakaan oo mikään pedantti. Hävettää vaan vietävästi ne kerrat kun jätän ukon sukat lojumaan, eiköhän sieltä joku sitte tuu käymään ilmoittamatta. Jep. Ei ennätä enää ku ehkä pyytää isäntää viskaamaan sukkansa, ne monet parit, vaikka sohvan taate piiloon. ARGH. Ja BLÄH.

Ehkä sun pitäisi keskustella asiasta miehen kanssa tilanteiden ulkopuolella. Meillä mies on aika siisti, mutta nyt kotona ollessani olen hoitanut kodin ja me ollaan ihan suullisesti sovittu mikä on kummankin homma. Ja asiat sovitaan uudestaan, kun palaan töihin.
Tuo sukka-asia oli meilläkin tapetilla aikoinaan ja päädyttiin tuohon kompromissiin. Tapa saattaa kuulostaa jostakin tyhmältä, mutta ei loju enää sukkia lattialla. Molemmat voitti.

Yhteistyössä