Miten määrittelisit yhdessä asumisen?Missä vaiheessa seurustelu muuttuu sellaiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensin kesällä pantiin pari kertaa kännissä, sitten muutettiin yhteen ja pari viikkoa sen jälkeen tavattiin ensimmäisiä kertoja selvinpäin.

Jossain joulun tienoilla alettiin kai seurustella, tai ainakin kihloihin mentiin vuodenvaihteen jälkeen.

:D

No niinpä juu. Raha- asioita ei jaettu koskaan muutoin kuin että minä jouduin antamaan hänelle rahaa, ruokaa laittoin parin vuoden aikana 2 kertaa ja samassa sängyssäkään ei nukuttu, kun hän ilmestyi käymään, koska minä en halunnut. Yritin antaa hänelle nopeasti hänen vaatimansa asiat ja jotta peloltani ja kuvotukseltani häntä kohtaan mahd.paljon säästyisin, yritin nukkua kaukana hänestä, omassa kotonani huolissani.
Mutta hän on sitä mieltä, että olemme asuneet yhdessä jo monta vuotta.

[QUOTE="A p";26427308]Entä jos toinen ei suostu sopimaan esim.raha-asioista yhtään ja käy sinun luonasi sinun kotonasi epäsäännöllisen epäsäännöllisesti? Asutteko silloin yhdessä? Onko yhdessäasumisessa kyse siitä, että antaa toiselle osoitteen, koska ihmisellä täytyy olla osoite vai jostakin muusta?[/QUOTE]
Kuulostaa hyväksikäytöltä, ei miltään seurustelulta tai yhdessä asumiselta.

[QUOTE="A p";26427443]No niinpä juu. Raha- asioita ei jaettu koskaan muutoin kuin että minä jouduin antamaan hänelle rahaa, ruokaa laittoin parin vuoden aikana 2 kertaa ja samassa sängyssäkään ei nukuttu, kun hän ilmestyi käymään, koska minä en halunnut. Yritin antaa hänelle nopeasti hänen vaatimansa asiat ja jotta peloltani ja kuvotukseltani häntä kohtaan mahd.paljon säästyisin, yritin nukkua kaukana hänestä, omassa kotonani huolissani.
Mutta hän on sitä mieltä, että olemme asuneet yhdessä jo monta vuotta.[/QUOTE]

Yäk. Toivottavasti et ole mokoman kanssa enää missään tekemisissä.

[QUOTE="A p";26427443]No niinpä juu. Raha- asioita ei jaettu koskaan muutoin kuin että minä jouduin antamaan hänelle rahaa, ruokaa laittoin parin vuoden aikana 2 kertaa ja samassa sängyssäkään ei nukuttu, kun hän ilmestyi käymään, koska minä en halunnut. Yritin antaa hänelle nopeasti hänen vaatimansa asiat ja jotta peloltani ja kuvotukseltani häntä kohtaan mahd.paljon säästyisin, yritin nukkua kaukana hänestä, omassa kotonani huolissani.
Mutta hän on sitä mieltä, että olemme asuneet yhdessä jo monta vuotta.[/QUOTE]
Tässä tilanteessa en olisi yhtään huolissani siitä miten mies toimii (näitähän riittää), vaan miten itse toimii. Erityisen huolestuttavaa on, jos itsellä on lapsia ja silti käyttäytymismalli on vielä jotakin menneisyyden peruja, jossa omia rajoja ei edelleenkään pysty asettamaan. Lapsuus ei tainnut aloittajalla olla ihan ok? Hakisin todella pikaisesti apua ongelmiin.

Vuosia sitten seurustelukumppani tuli kyläilemään ja kertoi irtisanoneensa oman asuntonsa, koska "on turhaa maksaa kahta vuokraa".Oltiin tapailtu muutamia kuukausia, mutta enemmästä ei oltu puhuttu. Mykistyin sanattomaksi ja vähän suutuinkin, mutta en tarpeeksi. Mies muutti tavaroineen - muutama muovikassillinen vanhoja vaatteita - minun valmiiseen huusholliini ja asettui taloksi. Raha-asioista sopiminen jotenkin jäi, ja niinpä minä jatkoin yksin vuokran ja muiden laskujen maksamista kuten ennenkin, nehän tulivat minun nimelläni. Mies asui mukavasti ilmaiseksi muutaman vuoden kunnes löysi toisen. Ottakaa opiksi ja varokaa!

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä köyhä;26427489:
Vuosia sitten seurustelukumppani tuli kyläilemään ja kertoi irtisanoneensa oman asuntonsa, koska "on turhaa maksaa kahta vuokraa".Oltiin tapailtu muutamia kuukausia, mutta enemmästä ei oltu puhuttu. Mykistyin sanattomaksi ja vähän suutuinkin, mutta en tarpeeksi. Mies muutti tavaroineen - muutama muovikassillinen vanhoja vaatteita - minun valmiiseen huusholliini ja asettui taloksi. Raha-asioista sopiminen jotenkin jäi, ja niinpä minä jatkoin yksin vuokran ja muiden laskujen maksamista kuten ennenkin, nehän tulivat minun nimelläni. Mies asui mukavasti ilmaiseksi muutaman vuoden kunnes löysi toisen. Ottakaa opiksi ja varokaa!
Tyhmyydestähän tässä ei ole kyse, vaan psyykepuolesta myöskin.

En koskaan antanut osoitetta hänelle, mutta sen rajaaminen, ettei hän tulisi meille miten sattuu oli vaikeaa. Viimein sain apua mm. turvakodista jotta uskalsin pitää oman kotini omanani. Pelko on valtava voima.

[QUOTE="A p";26427522]En koskaan antanut osoitetta hänelle, mutta sen rajaaminen, ettei hän tulisi meille miten sattuu oli vaikeaa. Viimein sain apua mm. turvakodista jotta uskalsin pitää oman kotini omanani. Pelko on valtava voima.[/QUOTE]
Ymmärsitkö lopulta, että kyse on sinusta eikä varsinaisesti miehestä ollenkaan?

Yhteistyössä