I
I.Diootti
Vieras
Mulla on esikoinen nyt 11kk ja nautin suunnattomasti tästä elämänvaiheesta ja lapsestani. Mutta, mutta, olen aivan älyttömän epävarma monesta asiasta ja se ahdistaa mua aika paljon. Suurin huolenaiheeni taitaa olla vauvan ruoka-asiat. Eli en osaa tehdä / keksi mielestäni tarpeeksi monipuolista ruokaa. Tuntuu, että meillä lapsi saa aina sitä samaa perunaa ja sen kanssa porkkanaa, parsakaalia, kukkakaalia tai hernettä ja lihaa / kalaa / kanaa / munaa. Lounas tuntuu olevan aina monipuolisempi, koska siihen laitan just nää lihajutut mukaan, mutta päivällinen on niin hankala, koska pitäisi neuvolan mukaan olla kasvisruoka, ja siihen en keksi vaihtelua.
Kohta pitäisi siirtyä samaan ruokaan koko perheen ja se tuottaa kanssa päänvaivaa, koska en tiedä, miten siirtyminen tapahtuu, jotenkin vähitellen vai siitä vaan kertarysäyksellä?
Luotan hirveästi neuvolan ohjeisiin ( joita kyllä tunnen saavani liian vähän ) enkä uskalla tehdä omia ratkaisuja. Yritän kovasti kysellä tutuilta neuvoja ja tunnen itseni vielä epävarmemmaksi ja täysin idiootiksi, vaikka ei kukaan mulle oo niin sanonut.
Ainoa asia, mikä ei mua niin huoleta, on lapsen kasvattaminen. Uskon, että siinä löytyy sitä maalaisjärkeä
Kohta pitäisi siirtyä samaan ruokaan koko perheen ja se tuottaa kanssa päänvaivaa, koska en tiedä, miten siirtyminen tapahtuu, jotenkin vähitellen vai siitä vaan kertarysäyksellä?
Luotan hirveästi neuvolan ohjeisiin ( joita kyllä tunnen saavani liian vähän ) enkä uskalla tehdä omia ratkaisuja. Yritän kovasti kysellä tutuilta neuvoja ja tunnen itseni vielä epävarmemmaksi ja täysin idiootiksi, vaikka ei kukaan mulle oo niin sanonut.
Ainoa asia, mikä ei mua niin huoleta, on lapsen kasvattaminen. Uskon, että siinä löytyy sitä maalaisjärkeä