Miten mä saan tuon 6kk vauvan nukkumaan? Ei onnistu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
Oon miehen kanssa yrittänyt nyt 2 tunnin ajan nukuttaa yöunille vauvaa mutta ei onnistu... välillä hiljenee ja melkein nukahtaa mutta sitten taas alkaa hillua sängyssä ja itkeä. Ei auta silittely, ei sylissä nukuttaminen tai rauhoittaminen, ei mikään. Kello on kuitenkin jo tosi paljon... :(

Neuvolasta on annettu meille ohjeeksi: Rauhota sänkyyn tassutellen. Lähde pois huoneesta, jos vauva ei rauhoitu mene takaisin tassutteleen.. Tee tätä niin kauan kuin rauhoittuu. Syliin ei kannata nukuttaa yleensäkään. Voi tuntua ettei auta, mut meillä ainakin tehoaa kun muutaman päivän tassutellaan. Tyttö 10 kk ja välillä tulee kausia, että ei halua jäädä yksin sänkyyn nukkumaan.. Tassutellaan, ja kyl sit taas muutaman päivän päästä helpottaa ja jää taas yksin nukahtamaan sänkyyn. Toiseks meillä ainakin vaikuttaa, jos tyttö on liian väsynyt kun menee nukkuun.. Ei osaa nukahtaa itestään vaan huutaa vaan ja ei meinaa saada unenpäästä kiinni. Meillä mentiin puolen vuoden iässä nukkumaan klo 20-20.30 ja viimeset päikkärit nukuttiin klo 17-18.

Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:
Koska on herännyt vikoilta päikkäreiltä? Miten yleensä nukkuu?

On heränny muistaakseni kuuden aikoihin. Yleensä nukahtaa tissille ja saa vaan kantaa sänkyyn. Ei ole normaalisti ongelmia nukahtamisessa. Nyt ei tule yhtään mitään... :(

Alkuperäinen kirjoittaja HeidiKatariina:
Neuvolasta on annettu meille ohjeeksi: Rauhota sänkyyn tassutellen. Lähde pois huoneesta, jos vauva ei rauhoitu mene takaisin tassutteleen.. Tee tätä niin kauan kuin rauhoittuu. Syliin ei kannata nukuttaa yleensäkään. Voi tuntua ettei auta, mut meillä ainakin tehoaa kun muutaman päivän tassutellaan. Tyttö 10 kk ja välillä tulee kausia, että ei halua jäädä yksin sänkyyn nukkumaan.. Tassutellaan, ja kyl sit taas muutaman päivän päästä helpottaa ja jää taas yksin nukahtamaan sänkyyn. Toiseks meillä ainakin vaikuttaa, jos tyttö on liian väsynyt kun menee nukkuun.. Ei osaa nukahtaa itestään vaan huutaa vaan ja ei meinaa saada unenpäästä kiinni. Meillä mentiin puolen vuoden iässä nukkumaan klo 20-20.30 ja viimeset päikkärit nukuttiin klo 17-18.

Tuota tassuttelua on nyt yritetty kohta 2 tuntia. Äh, ei auta. Aina kun irrotetaan käsi selästä niin alkaa joko huuto tai kikatus... :( Mikä sitä vaivaa? Mies kävi äsken sanomassa että hän ei jaksa enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
menin sänkyyn itse nukkumaan ja vaava siinä vieressä aikansa höttäs ja jokelteli ja sitten ukahti mun tuhinaan.. ? kokeiltu jo ?

Ei auta. Kokeilin jo heti alussa. Alkaa vaan kikattaa, jokeltaa ja kääntyillä sekä leikkiä. Repii mua hiuksista ja vaatteista ja nauraa... ei rauhoitu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
menin sänkyyn itse nukkumaan ja vaava siinä vieressä aikansa höttäs ja jokelteli ja sitten ukahti mun tuhinaan.. ? kokeiltu jo ?

Ei auta. Kokeilin jo heti alussa. Alkaa vaan kikattaa, jokeltaa ja kääntyillä sekä leikkiä. Repii mua hiuksista ja vaatteista ja nauraa... ei rauhoitu.

höh no sitten olet seurana kyllähän pieni aikansa mekastaa ja sitten jonkin ajan päästä nukahtaa.. :| tosin jos teillä ukon kanssa oli jotai omia juttuja :whistle: niin no ne saa odottaa nyt. Kokeilit jo kaikki iltatissistä ja puurot on syöty, ettei pikkunälästä voi olla kiinni ? lämpimät maidot-- ?

Alkuperäinen kirjoittaja Huoh...:
Älä NUKUTA vaan anna lapsen NUKAHTAA.

Ai miten vai? Ku ei nuku niin ei nuku. On kokeiltu kaikki!

Ei takuulla nukahda jos höösäätte siinä ympärillä koko ajan,nostatte syliin,laskette sänkyyn,silittelette...Anna lapsen olla omassa rauhassaan siellä sängyssä,jos alkaa paniikinomaisesti huutaa,mee sit rauhoittaan.Me on sovellettu tuota ihan vastasyntyneestä (myös 6kk vauva) ja aina on nukahtanut itsestään,jonkun 5 min. jutustelee itsekseen ja saattaa pikkasen kitistä just ennen nukahtamista,sit nukahtaa.Ja käydäänhän teillä joka ilta samaan aikaan nukkumaan?

höh no sitten olet seurana kyllähän pieni aikansa mekastaa ja sitten jonkin ajan päästä nukahtaa.. :| tosin jos teillä ukon kanssa oli jotai omia juttuja :whistle: niin no ne saa odottaa nyt. Kokeilit jo kaikki iltatissistä ja puurot on syöty, ettei pikkunälästä voi olla kiinni ? lämpimät maidot-- ?

Puuro on annettu, söi ison annoksen (ei kuitenkaan ähkyyn asti) ja sit annoin tissiä paljon. Söi ihan niinku aina. Ei juo maitoa pullosta ollenkaan. Ei oo mitään menoja ukon kanssa, tärkeintä olis saada vauva nukkumaan.

Ei tuo oo enää mekastusta vaan hysteeristä huutoa ja itkua. Pyörii raivokkaasti ja huutaa itkien. Mä en enää jaksa ja siksi mies otti vauvan pois. Kokeillaan kohta uudelleen... :(

jos lapsi jo huutaa ja hilluu kuten kuvailet niin syliin, hiljaiseen ja rauhalliseen ja hämärään paikkaan. Napakka turvallinen ote lapsesta ja pepulle taputtelu.. sillä meidän ukko hiljeni jos meni yliväsyneeksi jos teidän oma on kans.. :hug:
Joskus laitoin klassisen musiikin tosi hiljaiselle, tein jotain mitä lapsi ei odottaisi mun tekevän niin että kiinnitin sen huomion vaikka sillä musiikilla.. sammutettiin kaikki ylim valot ja mökälaitteet.. oltiin ihan hissun kissun. Oltiin yhdessä ihan hiljaa vaikka pikkanen kiljuin aikansa sylissä. ehkäpä vain halusi olla seurassa..

toivottavasti pikkuenergiakoneenne hyytyy :)

Yhteistyössä