miten mä saan miehen roskaamisen loppumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
oikeasti, tollanen porsas se on ollu aina, että tulkaa vaan määkimään et mitäs otit tollasen ukon, mutta...
se siis jättää KAIKKI roskat jälkeensä, KAIKKI.
tyhjät mehu- ja jugurttipurkit keittiön pöydälle, tyhjät leipäpussit ja tyhjät voirasiat, nenäliinat jää lojumaan juuri sinne missä sattuu niistämään, tälläkin hetkellä sen tyhjiä dödöpurkkeja on SEITSEMÄN tuolla vessan tasolla. samoin olkkarin sohvalla lojuu tyhjä sipsipussi.
mä olen kurkkuani myöten täynnä.
mä en sen jälkiä siivoa ja kiitokseksi siitä etten alennu moiseen saan elää kaatopaikalla. menee toisinaan VIIKKOJA että se vie roskansa roskiin. jos en mainitse asiasta ne roskat vaan lojuu ja jos mainitsen, niin nalkutan ja sit ei ainakaa tapahdu mitään. mä olen sille monesti kertonut miten ovelissa paikoissa meidän roskikset sijaitsee, kuten vessassa ja allaskaapissa.
ei se vaan tajua.
onko tässä mitään tehtävissä ennenkun sen esimerkki juurtuu lapsiin??!!!!!

Eikös se ole sama asia kuin lastenkasvatuksessa: älä hauku, nalkuta, äläkä heittäydy opettavaiseksi... vaan laita seuraukset tuntumaan.

Voit ensin keskustella asiasta periaatteessa, ja ilmoittaa, että et halua tämmöiseen osaan missä joudut noin käyttäytymään, ja meno tulee nyt muuttumaan. (Jos mies ei pidä muutoksesta, niin saa valita, ottaako mieluummin täyden ja kiukkuisen nalkutuksen.)

Muutos on esim. seuraava: kaikki roska minkä mies jättää jälkeensä, löytyy illalla hänen puoleltaan sänkyä. Ite muistutin paalinaruista aikani, että ne kerätään pois, koska voivat olla vaarallisiakin ympäri tonttia. Ei muutosta, sitten uhkasin kerran että vien ne työhuonees sohvalle seuraavaksi. Kerran vain vein, sitten menikin kolme vuotta, ennenkuin piti ottaa asia uudelleen puheeksi... :kieh: Kyllä sitä kismitti sen kerran, mutta myönsi itekkin ettei asiassa ollut paljon vaihtoehtoja...

Tässä suorassa toiminnassa on se loistopuoli, että laitat vain toisen valitsemaan ite toimintansa seuraukset, eikä tartte moralisoida. Me harrastetaan sitä moralismia ihan liikaa joka tapauksessa.

Lakkaa tekemästä hänelle ruokaa ja pesemästä hänen pyykkejään. Jos hän ei omalta osaltaan huolehdi kodin siisteydestä, sunkaan ei tarvitse laittaa tikkua ristiin hänen puolestaan..

Meillä on samanlainen ukko. Mutta mikään ei tehoa tuohon sotkemiseen. Jos vien roskat ym. hänen sänkyynsä, hän vain pudottaa ne siitä lattialle ja siinäpä ovat jouluun asti (silloin sentään siivoaa).

Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
Meillä on samanlainen ukko. Mutta mikään ei tehoa tuohon sotkemiseen. Jos vien roskat ym. hänen sänkyynsä, hän vain pudottaa ne siitä lattialle ja siinäpä ovat jouluun asti (silloin sentään siivoaa).

No ei ole todellista! Millaisten idioottien kanssa oikein olette! En katsoisi tuollaista sekuntiakaan! Onneksi mieheni on AIKUINEN ja normaalijärjellä varustettu ja osaa ihan ITSE siivota sotkunsa.

Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:

No sitten täytyy kehittää joku semmoinen seuraus, joka toimii. Siivoat hänen roskansa pois, mutta myös tavarat, rakkaimmasta päästä alkaen. Tai kärräät ne roskat hänen rakkaaseen autoonsa, tai laukkuunsa, tai kalastussaappaisiin - mikä ikinä toimii...

Yhteistyössä