miten mä jaksan tuon taaperon kanssa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
meillä siis 5v. tyttö ja 1,5v. poika....tää poika on todella eläväinen...koko ajan kuin on hereillä touhottaa paikasta toiseen tekemään tuhojaan...ei leiki vaan kauhiaa härväämistä paikasta toiseen ja nimen omaan tekee koko ajan semmosta mitä ei saisi..ei- sana ei merkkaa enää sille mitään kun koko ajan joudun sitä höpöttämään...mitään en pysty kotona tekemään kun kattomaan ettei se hajota paikkoja tai loukkaa itteään. oon ihan loppu tähän hommaan..kaikki kotityöt kaatuu päällre ja koti kauheessa siivossa...

mitä mä teen???.....ensinnäkin että jaksan tätä ja toisekseen ei tää voi näin jatkua ton pojan kanssa kun tyttökin jo kärsii kun ei jää aikaa sille ollenkaan....

ensinnäkin koitat tehdä kodista sellasen et pieni voi siel suht turvallisesti mennä ja touhottaa ja tutustuu.. ja toiseks, kai te käytte paljon ulkona ja muuallakin ku kotona, ettei iske "tylsyys" ?

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ensinnäkin koitat tehdä kodista sellasen et pieni voi siel suht turvallisesti mennä ja touhottaa ja tutustuu.. ja toiseks, kai te käytte paljon ulkona ja muuallakin ku kotona, ettei iske "tylsyys" ?

koti on jo laiteetu mahdollisuuksien mukaan.eipä paljon kuleta, koska kyläilyt tai kauppa reissut ei ole helppoja pojan kanssa.........

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:

koti on jo laiteetu mahdollisuuksien mukaan.eipä paljon kuleta, koska kyläilyt tai kauppa reissut ei ole helppoja pojan kanssa.........

Menkää puistoon/pihalle rymyämään. Kurakamppeet päälle niin tuo märkyyskään ei haittaa... Vie energiaa kivasti. Kotona sitten lastenohjelmat/-video päälle.

Ota poika mukaan siivoomaan, jos vaikka onnistuis vähäksi aikaa rauhoittumaan niin. Pienet kyllä saa aikamoisen "härdellin" aikaan, sen oon huomannut myös minä. Ulkoilu on kans hyvää tekemistä vaikka äidille voi olla aika tylsää näin sateella.

meillä kans on tuo nuorin 1v1kk(kävelee ja juoksee)samanlainen,siis oikia terminaattori,jokapaikan käy porkkaamassa ja lelut ei kiinnosta yhtään,oonki laittanu kaappeihin semmoset muovi tavarat mitä saa käyä tyhjentään ja sitte niihin kaapeille mihin ei saa mennä nii semmoset lukot.välillä kans itellä tuntuu että tämä koti on ku lähtevä laiva :)

Juu kannattaa ottaa mukaan kotitöihin, antaa hälle joku oma tehtävä siinä samalla kun itse teet varsinaisia hommia.

Onko hänellä ikäiselleen sopivia leluja? Hän varmaan tarvitsee paljon ohjattua leikkiä. Koita keksiä erilaisia leikki/puuhahetkiä, jotka kuluttavat pojan energiaa.

Päivittäinen ulkoilu puistossa tai jos sellaista ei löydy lähistöltä, niin metsä tms?

Yritä vaan mahdollisimman paljon olla "suuttumatta" pojalle tai tuomitsematta häntä siitä, ettet ehdi muita asioita tehdä. Yritä keksiä teille kaikille yhteistä mieleistä tekemistä, että tyttökin tuntee olonsa tärkeäksi.
Jos sinulla on mies, anna hänen hoitaa poikaa vaikka kerran viikossa niin, että voit tehdä tytön kanssa kaksistaan jotain.

Tsemppiä!

Yhteistyössä