Miten mä hoidan tän asian hyvin myös lapsen kannalta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eli erosin 1,5v sitten lapseni isästä. Lapsen isä on ollut elämässämme tosi paljon sen jälkeen. Joskun yötäkin ollut. Meillä ei ole mitään suhdetta silti. Olenkin koittanut rajoittaa hänen käyntejään täällä. Koska en ole millään tavalla kiinnostunut hänestä, tapaa lastaan meillä koska on alkoholisti enkä luota hänelle lastani. Nyt olen tavannut miehen. miten tää suhde oikeen alotetaan kun on lapsikin?? siis ettei lapsi ihmettele että yhtäkkiä tulee yökylään uusi häiskä ja on meidän elämässä muutenkin..vai ymmärtääkö lapset tälläiset asiat jotenkin luonnostaan. lapseni on 2,5v

No mun mielestä ihan samalla lailla kuin muutenkin lapsi tutustuu uusiin ihmisiin. Mies käy ensin kahvilla, syömässä, iltaa viettämässä.. sitten vasta kun on tutustunut, niin jää yöksi. Nuo isän tapaamise lapsen kanssa pitäisi kyllä minusta järjestää jossain ihan muualla kuin sinun kotonasi.

Etene nyt todella rauhallisesti tämän uuden miehen kanssa, siis lapsen silmien edessä. Vaikka lapsi muutamien tapaamisien jälkeen vaikuttaisi olevan ok, on muutos hänelle todella suuri ja hämmentävä asia ja sen sulattamin voi viedä pitkänkin ajan.
Eli älä annan exäsi enää yöpyä teillä, koita siirtää isän ja lapsen tapaamiset pikkuhiljaa paikalliseen mäkkäriin niin, että viet lapsen sinne ja samalla varmistat että lapsen isä on selvin päin. Voi ne varmasti muutaman tunnin viettää aikaa niin, ettei isä ratkea.

En osaa muuta sanoa. Maltti on valttia, ettei lapsi liikaa reagoi muutoksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No mun mielestä ihan samalla lailla kuin muutenkin lapsi tutustuu uusiin ihmisiin. Mies käy ensin kahvilla, syömässä, iltaa viettämässä.. sitten vasta kun on tutustunut, niin jää yöksi. Nuo isän tapaamise lapsen kanssa pitäisi kyllä minusta järjestää jossain ihan muualla kuin sinun kotonasi.

tiedän :/ eiköhän tämä järjestely nyt muutukkin

Yhteistyössä