Miten luotettavia sykemittarit on? Mun sykemittari kusettaa rankasti kalorien osalta! (osaako joku arvioida kulutusta?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Aikaa kului 1h 17 min ja matkan pituus oli 5,9 km. Kävelin sinänsä ihan haipakkaa, mutta kun osa matkasta oli auraamatonta tietä, josta oli mennyt vain pari autoa, oli kulkeminen ajoittain hieman hitaasti eteenpäin vievää.

Noin 5 min matkasta kului paikallaan seisten, kun putsasin lunta koirien tassuista.

Sykemittari näytti keskisykkeeksi 129 ja maksimi oli 159. Pituuteni on 163,5 cm ja painoa noin 69 kiloa.

Sykemittarini näyttää tähtitieteellisen suurta kulutusta, enkä sitä usko. Onko paikalla joku, joka osaisi antaa jonkinsortin veikkausta siitä, paljonko kulutus on?

Ja lisäksi mä haluan tietää voinko mä palauttaa tällaisen paskasykemittarin ja vaatia rahat takaisin! Nih!

[QUOTE="vieras";25694118]Miehellä on ollut sekä Polarin että Suunnon sykemittarit ja on ollut ihan tyytyväinen niihin.[/QUOTE]

Tää on Polarin...ja se on niin söpö, kun se on vaaleanpunainen. Mutta sen toimivuutta nyt vähän epäilen...

Mulla menee noin tunnin reippaassa kävelyssä n. 400 kaloria, mä painan sua muutaman kilon enempi! Jos mä juoksen, niin 35 min on 400 kaloria! Uidessa aika hyvä keskiarvo on 100 kaloria 10 minuuttiin!

Yritin huomioida kestoa, olihan se melkein puolitoistatuntia, mut sykkeet oli kuitenkin suht alhaalla, eli jos vaikka laskis kunnon juoksusykkeillä ton ajan mukaan ni menis varmaan melkein 1000kcal. Sit vähän miinustelin pois :D ehkä siis jotain sulla 600-500?

Oma juoksulenkki 1h, sykkeet esim 180-200, kulutus n. 700-800kcal

Spinning 45min, omat sykkeet 180-200, kulutan noin 600kcal :)

• Tykkää
Reactions: chef
Alkuperäinen kirjoittaja kävelijä;25694149:
Mulla menee noin tunnin reippaassa kävelyssä n. 400 kaloria, mä painan sua muutaman kilon enempi! Jos mä juoksen, niin 35 min on 400 kaloria! Uidessa aika hyvä keskiarvo on 100 kaloria 10 minuuttiin!

Eli kyllä tää sitten saattaisi pitää paikkaansa. Ehkä.

Mutta miten nuo netit taulukot sitten näyttää niin paljon pienempää kulutusta?

Vai onko mulla vaan niin tuhottoman paska kunto? :ashamed:

No ei tosta kulutuksesta minkä sykemittari antaa voi päätellä kuntoa. Se laskee ihan niiden sun antamien tietojen, ajan ja sykkeiden mukaan. Syke on henkilökohtainen juttu, ja toki muuttuu iän myötä :)

• Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="vieras";25694182]Paino vaikuttaa kalorien kulutukseen, mitä painavampi olet sitä enemmän kulutat.[/QUOTE]

Juu tiedän...mutta tuo 4 kaloria minuutissa oli 70 kiloisen naisen kulutus kävelylenkillä, jonka kesto on tunti ja lenkin pituus 5-6,5 km.

Tokikaan se ei sitä naisen pituutta kertonut...mutta silti.

Paljonkohan on eroa kulutuksessa, jos painan 2 kg vähemmän? Meinaan että miten tiuhaan mun pitää olla sitä kilomäärää muuttelemassa? Jokaisen menetetyn kilon kohdallako?

[QUOTE="eee";25694257]Täh? Oikeastiko muka noin paljon? Mä olisin veikannut tyyliin 300 kcal... :O[/QUOTE]

Ihan samalla tavalla mä ajattelin. Siksi mä olinkin valmis heittämään Polarin romukoppaan :D

Mä tosin olisin veikannut kulutukseksi noin 200, eli vielä alemmas.

muista, että sä kulutat noin 100 kcal tunnissa kun istut perseelläsi. Mä ainakin vähensin aina 100 kcal/tunti sykemittarin näyttämästä silloin kun laihdutin.

ja jos vertaat vaikka juoksua ja hiihtoa, niin hiihto vie ihan älysti enemmän kaloreita, vaikka etenee hitaammin.

[QUOTE="vieras";25694319]muista, että sä kulutat noin 100 kcal tunnissa kun istut perseelläsi. Mä ainakin vähensin aina 100 kcal/tunti sykemittarin näyttämästä silloin kun laihdutin.

ja jos vertaat vaikka juoksua ja hiihtoa, niin hiihto vie ihan älysti enemmän kaloreita, vaikka etenee hitaammin.[/QUOTE]

En mä mitään vähentele, koska en noin niinkuin muutoinkaan laske kaloreita.

En siis laske montako kaloria syön, enkä ole aiemmin liikkumisiakaan laskeskellut, mutta uteliaisuuttani ajattelin kokeilla että paljonko niitä kaloreita kuluu. Ja näemmä ihan kiva määrä :)

Yhteistyössä