Miten löytää kadoksissa oleva henkilö??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Mieheni isää yritämme löytää. Hän ei siis tiedä, että hänellä on lapsi.
Tiedämme hänen nimensä ja hänen siskonsa nimen. Siihen nuo tiedot oikeastaan jäävätkin. Numerotiedustelut, facebookit, maistraatit, kirkkoherranvirastot... Kaikki on koluttu, mutta kukaan ei osaa auttaa. Tietääkö joku, miten tuon henkilön voisi löytää?

Ovat tavanneet helsingissä, joten sinne suunnalle ollaan soiteltukkin juuri kirkkoherranvirastoon ja maistraattiin. Mitään muuta tietoa tuosta ihmisestä ei ole, kun nimi, eli voi asua missä tahansa tätä nykyä. :/
Pakko varmaan joo ilmottatua siihen ohjelmaan. :)

Minkä ikäinen isä/isän sisko suurin piirtein on?

Voisiko jompi kumpi löytyä Facebookista? Ihan vain nimen Googleen laittamalla?

Nimenmuutoksetkin kannattaa tarkistaa http://www.genealogia.fi/nimet/index2s.htm tosin taitaapi tuoreimmat olla 80-luvulta..

Ei siis todella ole mitään muuta tietoa, kun nimi. Ei tiedetä tarkkaa ikää, mutta noin suunnilleen tiedetään että voisi olla n. 45-55v. Miehen äiti ei tiedä yhtään sen enempää. Miten tuonne väestörekisterikeskukseen otetaan yhteyttä? Mieheni tosin soitti niin moneen paikkaan, ettei itsekkään tiennyt enää minne hänet mistäkin yhdistettiin, joten en tiedä onko ollut yhteydessä tuonnekkin jo.

Ja mieheni äiti ja isä ovat olleet siis teinejä joilla oli lyhyt suhde, eli tuo isä ei tiedä koko lapsensa olemassa olosta. Ei siis ole myöskään missään papereissa.

Laita hesariin ilmoitus, että se on saanut perinnön. Ilmoitukseen oma puhelinnumero. Ei vanhempi kansa muuta teekään kuin selaa hesaria, viimeistään joltain tuttavaltaan kuulee.

[QUOTE="Vieras";23295663]Osoitetiedusteluun soittamalla, auttaa jos tietää syntymävuoden edes suunnilleen. Ilmeisesti monta saman nimistä?[/QUOTE]

Saman nimisiä oli joo useita. Siskonsa nimellä löytyi vain yksi henkilö, mutta ei ollut hän.

[QUOTE="a.p";23295664]Ja mieheni äiti ja isä ovat olleet siis teinejä joilla oli lyhyt suhde, eli tuo isä ei tiedä koko lapsensa olemassa olosta. Ei siis ole myöskään missään papereissa.[/QUOTE]

Sitten tilanne on hankalampi. Virkatodistuksen maistraatista saadaksesi sinun täytyisi tietää vähintään nimi ja syntymäaika. Jos nimi on yleinen, usein myös koko henkilötunnus.

Koettakaa etsiä osoitepalvelun kautta miehen isän/ puolisisaren nimisiä henkilöitä oletetulta asuinpaikkakunnalta. Sitten vaan ottamaan yhteyttä. Mutta se ei ole niin helppoa; kuka haluaa soitella läpi ihmisiä ja kysellä oletko isäni/ siskoni?

[QUOTE="a.p";23295653]Ei siis todella ole mitään muuta tietoa, kun nimi. Ei tiedetä tarkkaa ikää, mutta noin suunnilleen tiedetään että voisi olla n. 45-55v. Miehen äiti ei tiedä yhtään sen enempää. Miten tuonne väestörekisterikeskukseen otetaan yhteyttä? Mieheni tosin soitti niin moneen paikkaan, ettei itsekkään tiennyt enää minne hänet mistäkin yhdistettiin, joten en tiedä onko ollut yhteydessä tuonnekkin jo.[/QUOTE]

https://www.osoitepalvelu.net/

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23295662:
Ainakin sun niminerkki on osuva.

Eikö tällä palstalla pystytä olemaan v**matta? Tuliko hyvä mieli? Saitko kicksit?

Jos et ymmärrä, yritän auttaa ap:a, ja mulla luultavasti on siihen normipalstailijaa parempi mahdollisuus tietotaitoni kautta. Sen lisäksi, että mulla on jäykkänäppäiminen läppäri, jonka kirjaimia saa toisinaan runnoa, että näppäin toimisi...

Joo... Hankalaa tämä on. :( Jotenkin ihan tosi ärsyttävää ja turhauttavaa. Kuitenkin kyseessä on myös minun lapseni suku, joten kyllä olisi kiva löytää heidät. Miehelläni on elämässään isä, joten hän ei sinänsä odota mitään mutta kyllä se tietysti olisi hänelle tärkeää tietää omista sukulaisistaan.

[QUOTE="ammattilainen";23295715]Sitten tilanne on hankalampi. Virkatodistuksen maistraatista saadaksesi sinun täytyisi tietää vähintään nimi ja syntymäaika. Jos nimi on yleinen, usein myös koko henkilötunnus.

[/QUOTE]
Eikä maistraatista saa kenen tahansa virkatodistusta.

[QUOTE="ammattilainen";23295736]Eikö tällä palstalla pystytä olemaan v**matta? Tuliko hyvä mieli? Saitko kicksit?

Jos et ymmärrä, yritän auttaa ap:a, ja mulla luultavasti on siihen normipalstailijaa parempi mahdollisuus tietotaitoni kautta. Sen lisäksi, että mulla on jäykkänäppäiminen läppäri, jonka kirjaimia saa toisinaan runnoa, että näppäin toimisi...[/QUOTE]
voimatta? vilmatta?

[QUOTE="ammattilainen";23295715]Sitten tilanne on hankalampi. Virkatodistuksen maistraatista saadaksesi sinun täytyisi tietää vähintään nimi ja syntymäaika. Jos nimi on yleinen, usein myös koko henkilötunnus.

Koettakaa etsiä osoitepalvelun kautta miehen isän/ puolisisaren nimisiä henkilöitä oletetulta asuinpaikkakunnalta. Sitten vaan ottamaan yhteyttä. Mutta se ei ole niin helppoa; kuka haluaa soitella läpi ihmisiä ja kysellä oletko isäni/ siskoni?[/QUOTE]

Auttaa kovasti, jos tietää esim. asuinpaikkakunnan jonain tiettynä vuonna, ei tarvitse olla tämän hetkinen paikkakunta. Vielä parempi, jos sattuu tietämään vanhan tarkan osoitteen, missä on asunut vaikka joskus vuosikymmeniä sitten. Tuolla väestörekisterikeskuksen osoitepalvelussa pystyvät hakemaan entisen nimenkin mukaan. Netistä löytyy sivutkin, jotka jäivät spämmifiltteriin, mutta väestörekisterikeskuksen sivuilta löytyy tuonne osoitepalveluun linkki.

Mutta jos kyseinen henkilö on kieltänyt tietojensa luovuttamisen, niin sitten siitäkään ei ole apua.

[QUOTE="ammattilainen";23295736]Eikö tällä palstalla pystytä olemaan v**matta? Tuliko hyvä mieli? Saitko kicksit?

Jos et ymmärrä, yritän auttaa ap:a, ja mulla luultavasti on siihen normipalstailijaa parempi mahdollisuus tietotaitoni kautta. Sen lisäksi, että mulla on jäykkänäppäiminen läppäri, jonka kirjaimia saa toisinaan runnoa, että näppäin toimisi...[/QUOTE]

No sehän on hyvä.
Mä olen mun siskopuoleni kanssa etsinyt hänen kolme sisarustaan joilla oli sama isä siskoni kanssa. Heidän isänsä kuoli 60-luvulla ja siskoni ei ollut isänsä papereissa.
Että ehkä mäkin jotain asiasta tiedän.

Yhteistyössä