miten lopetatte pien eläimet??

  • Viestiketjun aloittaja ajatus
  • Ensimmäinen viesti
ajatus
tuli mieleen vaan tässä ohi mennen.
miten lopetatte pien eläimet kun sairaus ja vanhuus kohtaa??
marsut, hiiret, rotat, kanit, kalat???

mites kissat ja koirat?? ne kyllä yleensä el.lääkärillä, tiedän. tosin metsästäjät kuulemma ampuu metsään vanhat koiransa. mielipiteitä tästä. onko el.lääkärin piikki armollisempi kuin nappi ohtaan (näin rumasti sanottuna.

itse kannatan tuota el.lääkäriä. vaikka kaverin vanhan kissan lopetuskin makso 40?. koiran lopetus kuulemma 60-80? tuhkaus tekee toisen mokoman.
 
Zoe-F
Hamsterit on kuollu ittekseen.
Kissat kadonneet tai jääneet auton alle.
Koiria ei oo vielä tarvinnu lopettaa (paitsi yhden uusi omistaja lopetti)
Kesäksi otettu lehmä, Helmi-Orvokki, jouduttiin itse ampumaan kun ei voinut eläinlääkärille viedä, saatiin tosi hyvät pihvit ja lihat.
 
eläinlääkärillä ehdottomasti. paitsi kissat ja koirat mahdollisuuksien mukaan kotona, eläinlääkärin toimesta.

tosin appiukko lopetti omat vanhat metsästyskoiransa metsässä, mikä onkin koiralle sinänsä stressittömämpi paikka lähteä kuin lääkeaineille haiseva eläinlääkärin klinikka. se on joillekin "vanhoille patuille" kunnia-asia antaa ystävälle viimeinen palvelus.
 
minä vain
Kalat lopetetaan itse, saksilla vaan naks pää poikki.
Eräs eläinlääkäri (maineikas sellainen täälläpäin) oli neuvonut siskoani laittamaan kesyrotan muovilaatikkoon ja tukehduttamaan, että se siitä moraalista. Ei ollut sisko neuvoa noudattanut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
Kalat lopetetaan itse, saksilla vaan naks pää poikki.
Eräs eläinlääkäri (maineikas sellainen täälläpäin) oli neuvonut siskoani laittamaan kesyrotan muovilaatikkoon ja tukehduttamaan, että se siitä moraalista. Ei ollut sisko neuvoa noudattanut.
yääääk. ei taitas musta olla leikkaaman lemmikki kalalta päää poikki.
 
Koirat ja kissat kuolee meillä eläinlääkärin piikkiin. Joko vastaanotolla tai kotona..
Yksi koiranpentu (tunnin ikäinen) ja yllättäen pahasti vammautunut kani on lopetettu oman käden kautta. Kaloja meillä ei ole, mutta ne kokisi kovan kolauksen jos niikseen tulisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ammuttu kissat ja koirat itse maatalossa, myöhemmin viety eläinlaakärille (kun ampuja vanhentunut ja ei takuita että osuu kohteeseen)
miten kaukaa te oikeem niitä ammutte? meillä ainakin on tapana ampua niin likeltä, että ei ole kenelläkään hankaluuksia osua kohteeseen. :O
 
...
koirat on eläinläkäri lopttanu paitsi kerran ku koirasta tullu niin agressiivinen vanhuuden höperö ettei lekuri päässy lähelle ni tuttu joutui ampumaan j akissat ampui tuttu metsästäjä ...oli nopea ja kivuton
 
Kalat itse puukolla, muut lopettaa eläinlääkäri.

Yhden koirani aikoinaan lopetti metsästäjä ampumalla ja kyllä se joillekin koirille on paras vaihtoehto sillä koira ei tasan tiedosta mitä tuleman pitää.

 
lissu
Meillä lapsuudenkodissa isä lopetti osan lemmikeistä ja osan lopetti eläinlääkäri. Esim. eräinä joulunpyhinä vanha kissamme tuli kotiin eikä saanut henkeä, selvästi kärsi. Koettiin että helpompi on lopettaa omalla kotipihalla ku alkaa soittelemaan päivystävän eläinlääkärin perään ja näin pitkittää kissan kärsimyksiä.
 
eikkis
tuli mieleen, että kaveri tappoi löylykauhalla kultakalan, kun ei keksinyt mitä sille ois tehnyt, kun se oli pipi... hankeen tai kiehuvaan veteen...mutta ei sitä tietty silloin...
 
sylettää tuollaiset "ihmiset"!
Te olette sairaita!!!!


Sietäisi teidätkin lopettaa lumihankeen jäädyttämällä tai porisevassa kattilassa.

Eläinlääkärille joka ainoa eläin lopetettavaksi.

Kalojen hyväksyttävä lopettamismenetelmä;

http://www.aquahoito.info/suomi/ohjeita/hyvia.php#alku
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja B:
Timppa tunnetusti tykkää ampua viattomia eläimiä, joten me olemme ulkoistaneet tappamisen hänelle.
Jollei metsästystä olisi, takapihasi täyttyisi haittaeläimistä. Luvanvarainen metsästys on ihan ok, kunhan ei siinäkään tuoteta tarpeetonta tuskaa eläimille!
 

Yhteistyössä