"Yksinäinen"
Olen 3-kymppinen, naimisissa oleva kahden pienen lapsen äiti, joka potee yksinäisyyttä. Kavereita on tullut elämään matkan varrella eri työ- ja opiskelupaikoista ja mammakavereita olen löytänyt foorumeilta, mutta jostain syystä mikään kaveruus ei ole syventynyt läheiseksi "luottoystävyydeksi". Minulle riittäisi yksikin läheinen ystävä, sellainen, jonka kanssa voisi käydä viikoittain lenkillä tai kahvilla, kutsua kylään, soittaa itkupuhelu jos on ollut miehen kanssa riitaa jne. On ihan kamala olo joskus, kun on jostain syystä mieli maassa eikä ketään, siis ketään, jolle voisi soittaa. Olen surrut asiaa hirveästi ja miettinyt pääni puhki, miksi olen jäänyt yksin. Olen koulutettu ja hyvässä työssä, olen luonteeltani välitön, suorapuheinen ja ihmisistä kiinnostunut. Mielestäni olen uuden, kiinnostavan ihmisen kohdatessani yrittänyt omalta osaltani syventää tuttavuutta, olen ehdottanut tekemistä ja osoittanut olevani hänen asioistaan kiinnostunut. En sitten tiedä, olenko kuitenkin liian arka tai en osaa päästää muita tarpeeksi lähelle, kun ystävät ovat jääneet hyvänpäiväntutuiksi tai kavereiksi. Tuntuu ikävältä huomata, etten mahdu kenenkään elämään ja ehkä vähän liiankin paljon kuvittelen kaikkien muiden elävän kiireistä ja supersosiaalista elämää. "Tosiystävältä" en vaadi mielestäni mahdottomia: luottamusta ja kiinnostusta, mahdollisesti joitain yhteisiä kiinnostuksenkohteita ja suurinpiirtein samanlaista arvomaailmaa.
Tuntuu, että näin aikuisiällä yksinäisyys tai ystävien puute on jotenkin noloa ja säälittävää. Torjutuksi tulemisen pelko on sen verran suuri, että tästä asiasta on vaikea avautua kenellekään "ystävälle". Onko minulla kohtalotovereita, ja miten olette käsitelleet asiaa tai etsineet ratkaisuja? Tai te, joille läheisien ystävyyssuhteiden solmiminen on helppoa ja luontevaa, miten te asian koette? Kaipaisin neuvoja, miten onnistua rakentamaan läheisiä ystävyyssuhteita näin aikuisiällä.
Tuntuu, että näin aikuisiällä yksinäisyys tai ystävien puute on jotenkin noloa ja säälittävää. Torjutuksi tulemisen pelko on sen verran suuri, että tästä asiasta on vaikea avautua kenellekään "ystävälle". Onko minulla kohtalotovereita, ja miten olette käsitelleet asiaa tai etsineet ratkaisuja? Tai te, joille läheisien ystävyyssuhteiden solmiminen on helppoa ja luontevaa, miten te asian koette? Kaipaisin neuvoja, miten onnistua rakentamaan läheisiä ystävyyssuhteita näin aikuisiällä.