Miten "liikutatte" lapsia ulkona?

  • Viestiketjun aloittaja Sohvaperuna
  • Ensimmäinen viesti
Sohvaperuna
Liikuntahan on tärkeää, ja lapsista myös hauskaa. Oma mielikuvitus on nyt kuitenkin lopussa. Pyöräilemme ja leikimme hippaa, mutta mitä muuta liikunnallista tekemistä voisi keksiä, ettei tarvitsisi aina erikseen lähteä jumppaan tms?

Kiitos.
 
Me käydään metsäkävelyllä, potkitaan palloa, potkulautaillaan, pelataan sählyä. Kesällä tietty käydään uimassa.

Mun lapset on 5 v ja 3 v, riippuu toki lasten iästäkin että millaista toimintaa voi harrastaa.
 
Lasten kanssa voi tehdä liikuntaradan. Köysi kiemurtelemaan maahan, siinä voi kävellä ja tasapainoilla. Ämpäreistä ja kepeistä voi tehdä esteitä, joiden yli hypitään. Puutarhatuolit voi laittaa tunneleiksi, niiden ali ryömitään, palloilla voi tehdä tarkkuusheittoja ämpäriin ymym.
 
näitä me suositaan
Fudis,koris,lenttis,sulkkis,pesis,juoksulenkit,uinti, sähly 9v pojan kanssa.
Koris,sulkkis,uinti, kävely,pyöräily,rullaluistelu 7v tytön kanssa.
Pyöräily, koris,leikki 4v kanssa.
 
tajukki
Häh? Nyt en tajua....miksi lapsia pitäisi erikseen "liikuttaa" ulkona? Meillä ainakin lapset keksivät ihan itse kaikkea puuhaa ja liikkuvat siinä samalla. Rosvoa ja poliisia, ajavat potkuautoilla, pyöräilevät, kirmaavat sinne tänne kiipeillen kivillä....

Eikö lapsillanne ole mielikuvitusta?
 
No meidän herra 3 vee harrastaa omaehtoisesti juoksemista, pomppimista ja kiipeämistä - vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää ;). Lisäksi pyöräillään, pelataan jalkapalloa, leikitään hippaa, käydään metsäretkillä jne., mitä milloinkin.
 
vieras
ei normaaleja lapsia tarvitse liikuttaa ne juoksee, pyöräilee, kiipeilee ja pelaa ym kokoajan.
liiallisella hössötyksellä vaan pilaa koko homman ja ne ei pian halua edes ulos!!!!!!!!!!järki kätään ja vouhotus pois!
 
Enimmäkseen nuo liikkuu (hyppii, juoksee ja muutenkin rymyää ) ihan liikuttamatta.

Trampoliini kasataan taas latoon kunhan saan siellä nurkat siivottua, siinä pompitaan kaikki aina välillä.
Ja sitten nuo ratsastaa.
 
puistostatulossa
Heh, joo...Ei todellakaan ole tarvinnut noita lapsia koskaan liikuttamalla liikuttaa. Ihan itse juoksevat höyrypäinä ympäri pihaa/puistoa. Juosten mentiin aamulla puistoon ja juosten palattiin :)
 

Yhteistyössä