Miten leikkautetaan 12-13 vuotiaan tytön hiukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoton olento
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivoton olento

Vieras
Kysymys onkin tuossa. Siis on tyttö, ikää 12-13 v. ja parturissa pitäisi käydä tai käyttää.
Millaiset hiukset leikataan, millaiset teidän tuon ikäisillä lapsilla on hiukset?

Onko;
tarkkarajainen, suora etuotsatukka heti kulmakarvojen yläpuolella ja sitten muuten
pitkät suorat hiukset, olkapäiden yli, tasaisesti leikattu
?

Vai millaista kuontaloa nykyään tuon ikäiset tyttölapset päässään pitää?

Miehen tyttö, joka asuu meillä, oli mummolassa ja mummo päätti viedä lapsenlapsen parturiin. Mummo ei ole edes mikään semmonen perinteinen mummo, vaan todella tyylikäs, tarkka habituksestaan, vaikka ihan mummoiässä onkin.
Ja miehen tytöllä on aina, AINA ollut tuo lapsellinen "barbie-nukke" tyyli hiuksissa. Nyt työllä olisi siis lupa leikkauttaa just semmoset kuin haluaakin ja noin vuosi sitten leikkauttikin nätin mallin, joka olisi vaatinut vähän laittamista. mutta eihän hän osannut...

Nyt lukuvuoden aikana on opetellut, laitellut jotain vähän, ja hiuslakkaa tosi paljon... ei hän meille sanonut, että haluaa parturiin, jos olisi sanonut, olisi mies vienyt.
ja nyt mummo omin luvin vei tytön ja lopputulos on semmonen, etten ilkeä likkaa mukanani kuljetella.
Mallion kuin 5-vuotiaalla.

vai olenko minä jotenkin hölmö.

HÄH? Mun tyttö on ollut jo omapäinen jo yhdeksän vuotiaasta saakka, joka on parturille sanonut millaiset hiukset haluu. Nykyisin katsoo sieltä parturin malli kansiosta ideoita.
Enkä mä olen voinnut päättä mun 12-vuotiaankaan pojan hius mallia enää ainakaan vuoteen.

Alkuperäinen kirjoittaja kuusikon äiti:
Voisiko luottaa parturin ammattitaitoon, jos hänellä olisi hyviä vinkkejä?

Minä luottaisin. En tiedä mille kyläparturille mummo tytön vei, tyttö väitti sanoneensa että haluaa lyhyen ja kerroksittain. Mutta lopputulos on, että hiukset on tasapitkät, olkapäille ja "pökkelö-otsatukka".

Tytöltä puuttuu rohkeus, menee konservatiivisesti... ja mummo elää jollain toisella vuosisadalla ja ihan toisenlaisessa maailmassa, keskiluokkaisessa.

Ymmärrän, ettei minulta kysytä kun en äiti ole, ei minulle mitkään tytön asiat kuulu. Mutta ettei kysynyt mieheltäkään, lapsen isältä, minusta anoppi käveöee taitavasti yli.

Eipä hän viikko sitten vienyt meidän yhteistä parturiin, vaikka tukka oli kuin peikolla. Ei tietenkään; lapsihan on minun. Kysytään äidiltäkin.

Miehen lapsi ei ole kenenkään. Paitsi mummon.

Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
HÄH? Mun tyttö on ollut jo omapäinen jo yhdeksän vuotiaasta saakka, joka on parturille sanonut millaiset hiukset haluu. Nykyisin katsoo sieltä parturin malli kansiosta ideoita.
Enkä mä olen voinnut päättä mun 12-vuotiaankaan pojan hius mallia enää ainakaan vuoteen.

Näin oli minunkin tytön kohdalla.
Siksi minusta on ollut aina kummallista, kun miehen tytön hiukset on äidin maun mukaan AINA leikattu kuten äitinsä sanoo , eli tasapitkä olkapäille ja suora tasainen otsatukka kulmakarvojen yläpuolelle.

Mutta nyt asuu meillä isänsä luona. Ja vuosi sitten vein tytön kampaajalle, sanoin että teet jotain tälle.. tyttö halusi pitää pitkät hiukset, mutta malli oli kiva, vaikkei hän sitä osannut sitten laittaakaan.

Ja nyt mummo vei, mitään kysymättä meiltä, tai mieheltä. Ja lopputulos on se sama, missä tää likka on ikänsä kulkenut. Kiva, kun rahat on tiukassa muutenkin. Mutta miksi se lopputulos on tommonen?

Siksi kysyn, kun minusta alkaa tuntua että minä olen tässä se kummallinen kun en halua nähdä lasta lapsen näköisenä. .... ??? !!!

tyttö suttaa meikkiä naamaan, suihkuttaa hiuslakkaa niin ettei hengittää pysty koko talossa ja keikkuu olkalaukkujensa kanssa.. ja sitten hiusmalli on kuin päiväkotikakaralla, kypärämyssy vaan päähän (ja sottuiset hiukset sieltä kypärämyssyn reunasta poskia pitkin tursuten..)

Entäs hiusväriä kotona viikonloppuna, esim paketti jossa on kahta väriä. Ja varaat kampaamoajan mieleisestäsi kampaamosta 2 kk päähän. Siihen mennessä tukka on jo kasvanut sopivasti.

En oikeasti tiedä, kun en paikalla ollut, että onko tyttö tahtonut tommosen pään. Mummo osaa olla aika vahva ja jyrää tytön tahdon ystävällisesti mutta tehokkaasti.

En värjää likan päätä. En odota kahta kuukautta. Koulun kevätjuhlakin on siihen mennessä ohi. Mummo voi antaa uuden rahan. Näky on karmea. Vaadin miestä sanomaan äidilleen, että rahat tänne ja likka menee uudelleen kampaamoon.

Kuinka monella anoppi tai äiti jyrää vanhempien ylitse vastaavalla tavalla?

En oikeasti tiedä, kun en paikalla ollut, että onko tyttö tahtonut tommosen pään. Mummo osaa olla aika vahva ja jyrää tytön tahdon ystävällisesti mutta tehokkaasti.

En värjää likan päätä. En odota kahta kuukautta. Koulun kevätjuhlakin on siihen mennessä ohi. Mummo voi antaa uuden rahan. Näky on karmea. Vaadin miestä sanomaan äidilleen, että rahat tänne ja likka menee uudelleen kampaamoon.

Kuinka monella anoppi tai äiti jyrää vanhempien ylitse vastaavalla tavalla?

Minun kohta 13 vuotiaalla tytöllä on nyt tällaiset
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Meidankopla&image_id=79982868

Viimeksi oli vino etutukka. Takaa on ollut vaikka minkälainen > kerroksittain, tasainen, pörrötettävä... Nyt tuossa mallissa on se helppous että vaikka sitä ei laittaisi niin se on siistin näköinen ja sit siitä saa myös vahalla pörrön paitsi etuhiukset pitää olla tuollai suorassa.

Meillä tytön hiukset värjätään toisinaan kevytsävytteellä.

Alkuperäinen kirjoittaja PlaaPlaaPlaa:
Tuli kyllä ekana mieleen et hiukset leikataan niin ku 12-vuotias tyttö tahtoo... Tuossa iässä mä kävin parturissa ihan ilman äitiä.

Niin juuri, neuvotelkoon kampaajan kanssa.

Eikä mitään vinoa otsatukkaa "koska se on muodissa".....

mun ikäset nyt on jo yleensä kaua saanu päättä oman tyylinsä, ja käyny kampaajan kanssa juttelemas. itelläni on päässä semmone harvinaisuus et, ei ottist,luoonon blondit ja pesiiseen asti! on niinku kasvanu vaavi siilistä. mutta ei semmosii ois niinku mitenkään suositeltavat.
ite laittaisi silti vino ottikse ja kerrokset! helppo ja mutkato valita =)

Nyt on ainakin aikusilla muodissa sellanen tukka,että edestä on pidempi kuin takaa ja sitten otsatukka on vinossa. 8V:lle leikkautin sellasen,että takatukka on lyhyempi ja eteen pitenee...

No mitä se tyttö itse miettii? Ei oo tyytyväinen? Oli millainen hyvänsä, niin ne on VAIN hiukset, ja ne kasvaa. Ehkä ensi kerralla tyttö osaa sanoa selvästi kampaajalle mitä haluaa.

En ymmärrä, miksei 12-vuotias voisi pitää pitkää tasaleikkaustukkaa, musta se kuulostaa ihanalta. Mulla oli sellainen taas tossa 27-vuotiaana.

Kyllä mun mielestä tytön pitäis saada itse päättää millaiset hiukset haluaa. Tai jos ei osaa päättää nii etsitte vaikka netistä tai lehdistä kivoja malleja. Toinen vaihtoehto on toki että etsitte kampaajan jolla on tytön mielestä mukavan näköinen leikkaus ja annatte tälle vapaat kädet antaen jotain rajauksia. Itse olen 13 ja minulla on kätevä otsis jonka olen itse leikannut ja jonka saa eteen niin että tulee melkein silmille ja jos haluaa sen voi kiepauttaa sivulle sivuotsikseksi. Muuten pitkät ja suorat, koska mulla on vahvat hiukset. En tosin usko että uskallat antaa tytön leikata itse :D

Yhteistyössä