miten lapsien sairauksien takia saikku menee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kun meillä on vuoron perää ollu muksut sairaana,jouduin viime viikolla oleen yhden lapsen takia 3pvää töistä pois,mies hoiti palkattomana sitten 2 päivää,nyt meillä on mummu hoitanut toista lasta 2päivää ja nyt mun pitäs jäädä taas tuon muksun kanssa kotiin niin saanko palkallista vapaata kun nyt on eri lapsesta kyse kuin viime viikolla..?

no saat,jos se on eri tauti,samaten kaikista lapsista jos sen 3 pvää jos peräkkäin sairastavat,näistä asioista voi ottaa selvää luottamusmieheltä ja pitää puolensa.

meillä menee siten et 3 pvää palkallista, neljäs palkaton per lapsi ja jos lrin sairaslomalla niin työnantaja on myöntänyt pidemmät ajat sitten perhekohtaisilla syillä tms. kun ollut tilanteita että olen joutunut olemaan reilun viikon per lapsi olemaan kotona, tosin ei ole tykännyt ei:(

toinen lapsi oli korvatulehduksissa viime viikolla ja nyt oli toisella angiina,viime viikolla siis olin 3 pvää pois ja nyt tällä viikolla 3pvä,meneeköhän tuo nyt sit palkallisena vai palkattomana..

Tilapäinen hoitovapaa alle 10-vuotiaan sairaan lapsen hoitamista varten on 1.lapsikohtainen 2. sairauskohtainen.

Oletetaan, että perheessä on lapset Matti ja Maija. Maija on ensin kuumeessa 3 päivää. Äiti on Maijan kanssa kotona. Sitten Matti sairastuu oksennustautiin ja äiti jää taas 3 päiväksi kotiin. Isä on vielä yhden palkattoman Matin kanssa kotona. Ja kuinka ollakaan, myös Maija saa oksennustaudin ja äiti jää taas hänen kanssa kotiin. Taas on 3 palkallista päivää käytettävänä.

Jokaisen lapsen jokainen eri sairaus oikeuttaa 3 palkalliseen päivään.

Yhteistyössä