Miten lapsi syntyy jos synnytyksen käynnistäminen ei auta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sapfo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sapfo

Aktiivinen jäsen
16.04.2009
3 397
0
36
Viikkoja 41+2 nyt ja viime viikon vietin Jorvissa käynnistyksessä myrkytysepäilyn takia. Sain 3 päivää cycoteciä kohdunsuulle. Mitään ei tapahtunut. Kohdunsuu ollut auki sentin koko loppuraskauden ja kanavaa jäljellä se tuttu 3cm.

Tiistaina äitipolin kontrolli jossa kai jotain päätöstä pitäisi tehdä lähdetäänkö uudestaan murusilla kypsyttelemään. Mikä se toinen vaihtoehto voisi olla? Miten tämä vauva syntyy jos ei itse tule ulos?

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Viikkoja 41+2 nyt ja viime viikon vietin Jorvissa käynnistyksessä myrkytysepäilyn takia. Sain 3 päivää cycoteciä kohdunsuulle. Mitään ei tapahtunut. Kohdunsuu ollut auki sentin koko loppuraskauden ja kanavaa jäljellä se tuttu 3cm.

Tiistaina äitipolin kontrolli jossa kai jotain päätöstä pitäisi tehdä lähdetäänkö uudestaan murusilla kypsyttelemään. Mikä se toinen vaihtoehto voisi olla? Miten tämä vauva syntyy jos ei itse tule ulos?

sektiollahan ne sit syntyy.

Tuo kysymys oli vähän väärin muotoiltu. Tarkoitin että mitkä ne vaihtoehdot ovat jos murusilla ei lähde.

Oletko mones synnyttäjä? Sentti auki ja lähes täysimittainen kanava on kyllä niin epäkypsä tilanne, että tuskin käynnistävät muulla konstilla kovin herkästi. Tippaa voi toki kokeilla, mut kalvoja tuskin puhkotaan ennen kuin kunnolla supistaa.

varmaan tipalla?
mulla käynnistettiin suoraan tipalla 41+2 kun lapsi vettä ei havaittu ultrassa.ei edes kokeiltu mitään muuta vaihtoehtoa.
en enää muista että mikä oli peräpään tilanne sillähetkellä :xmas:

Kolmas lapsi. Kalvojen puhkaisuun tarvitaan se vähintään 2 senttiä kohdunsuu auki. Kyllä siellä kalvot aika herkästi puhkotaan mutta mä kun en ole auki tarpeeksi enkä välttämättä edes tule auki. Jos ei muruset auta eikä kalvoja puhkota niin se on kai sitten sektio. Vaikka sitä kai yritetään välttää viimeiseen asti.

Kolmas lapsi. Kalvojen puhkaisuun tarvitaan se vähintään 2 senttiä kohdunsuu auki. Kyllä siellä kalvot aika herkästi puhkotaan mutta mä kun en ole auki tarpeeksi enkä välttämättä edes tule auki. Jos ei muruset auta eikä kalvoja puhkota niin se on kai sitten sektio. Vaikka sitä kai yritetään välttää viimeiseen asti.

tipalla varmaan yrittävät, kun olet uudelleen synnyttäjä. Miten sulla on edelliset käynnistyneet?

Yhteistyössä