miten lapsi ottaa lemmikistä luopumisen? (koira) en jaksa pentu arkea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "helga"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"helga"

Vieras
kahden tunnin välein saa olla viemässä ulos vaikka ikää on kohta 6kk, aamulla ensimmäiseksi pitää pomppaa heti ylös ja koiranpentu ulos , oli arki tai vapaa. Mä en vaan jaksa enään. koirakirjasta kun lin niin n. puoli vuotias pitäs olla sisäsiisti ja ollaan toimittu niinkin pitää. No joo onhan se sisäsiisti kun ruokailun jälkeen aina vahtii tunnin ettei tee sisälle kakkaa ja sit vie ulos, eli 3 tuntia saa koko ajan päivässä pitää silmien alla. onhan se sisäsiisti kun vie heti herättyään ulos. Kun pitää maakuhoneiden ovet kiinni (ksee sänkyyn jos ei pidä ja silmä välttää) .

ja joo ennen kakkasi heti syötyään nykyään ei yleensä, mtta se vaihtelee(yleensä tekee 20min-1h päästä, eikä huvita juosta kymmentä kertaa ulkona että joko se kakkaisi(jos vahtii niin ei tee sisälle.

koira käytetään 7kertaa päivässä ulkona( vikan kerran klo 22-22-30 sit nukkumaan, sen jälkeen saakin sitten varoa ettei herätä koiraa,koska jos nukkuu koko yön ei kuse sisään,mutta jos herättää koiran niin kuselle on mentävä vaikka klo olis 4)

Mä en vaan helvetti jaksa sitä että koira vaatii yhtä paljon kuin pieni ihmislapsi , olen kurkkua myöden täyttä koiran kanssa elämistä.

Jos ei olis lapsia koira olis lähtenyt jo, mä vihaan tätä elämää tälläsenään.. mutta en haluaisi aiheuttaa lapsille kauhean pahaa mieltä(pentu on kuitenkin ollut meillä 4kk ja lapset on hirveän kiintyneitä).

Mulla on ennen lapsia ollut useampikin koira samaan aikaan enkä muista että se olis ollt näin hankalaa, tosin jos tuli uus pentu niin talossa oli hyvin käyttäytyviä sisäsiistejä aikisia koiria,joten ehkä niiden käytösmalli auttoi pentua sisäsiistiksi. Tai sitten nykynen pentu on vaan harvinaisen rasittava.

Pentu on saanut aina herkun palkaksi ulos tekemisestä, ja tekeekin ulos... paitsi jos
ulkoilutus väli venyy yli 2tuntia tai et vahdi ruuan jälkeen tai unohdat makkarin oven auki..

sit on pennun päälle kotityöt,lapset.. pyykkihuolto.. en vaan jaksa

Kuule mulla on ennen lapsia ollut monta koiraa eikä ketään ole tarvinnu 6kk iässä viedä 2tunnin välein ulos. koiraa on koulutettu asianmukaisesti.

itsekkö siis osaat ennustaa tulevaa? Tiedät etukäteen kuinka hankala koultettava joku pentu tulee olemaan ja aina tiedät etukäteen mitä jaksat ja mitäö et?

Minä en osaa ennustaa,joten tilanne on se etten jaksa,onko se sitten parempi että räyhään kaikille kun olen poikki

koiranpentu viedään ulos heti syönnin jälkeen eikä vahdata tuntia ja sitten viedä. Ja se viedään lenkille, ei portaiden viereen :headwall:
6kk ikäinen pentu on harvoin täysin sisäsiisti, etenkin jos on pienikokoinen rotu

Miksi otit koiran, jos et jaksa kouluttaa? Itse et ole kiintynyt ilmeisesti koiraan lainkaan?

Siivoa vanhat pissajäljet todella hyvin, ettei haju jää (pyyhi lattiat kloriitilla, matot pois). Koira tekee tarpeensa vanhojen hajujälkien päälle mielellään. En ole koskaan kuullut, että koiraa ei olisi saanut opetettua sisäsiistiksi.

[QUOTE="helga";30590556]Kuule mulla on ennen lapsia ollut monta koiraa eikä ketään ole tarvinnu 6kk iässä viedä 2tunnin välein ulos. koiraa on koulutettu asianmukaisesti.

itsekkö siis osaat ennustaa tulevaa? Tiedät etukäteen kuinka hankala koultettava joku pentu tulee olemaan ja aina tiedät etukäteen mitä jaksat ja mitäö et?

Minä en osaa ennustaa,joten tilanne on se etten jaksa,onko se sitten parempi että räyhään kaikille kun olen poikki[/QUOTE]

Kuule, koirat on yksilöitä. Et tiennyt?

Kuule, ei tarvi ennustaa tulevaa. Koiraa ottaessa täytyy hyväksyä, että sen koulutus vie aikaa, enemmän tai vähemmän ja sitä määrää ei voi ennustaa edellisistä koirista. Et tiennyt?

Kuule, mahdat olla aika omanapainen. Minua väsyttää ja vää vää vää. Olisit jättänyt sen koiraparan ottamatta, jos noin pienestä väsyt.

Entäs jos lapsesi olisi ollut vaikka erityislapsi, olisitko antanut sen adoptioon. Vaikka onhan se parempi antaa koira pois kuin antaa sen kärsiä rakkaudettomassa Kodissa.

Sisäsiisti ei ole sama kuin pitkä pidätysväli, ei tuo minusta kuullostaa mitenkään poikkeavalta pennulta.
Omat koirat on pärjänneet esim aamusta pidempään vasta 1v+ ikäisinä! isot ja pienet rodut, eli jos jollain on seurapiirirakko jo alle 1v on se loistavaa, mutta ei oletettavaa.
Eikö sinulla mitenkään riittäisi pitkäjänteisyyttä odottaa vielä puoli vuotta, että koira ehtisi edes nuoreksi aikuiseksi? Koska taatusti vaikuttaa lapsiin luopuminen, vaikkeivät elämää suurempia traumoja saisikaan..

No useimmat koirat kyllä jaksaa pidättää 8h siinä puolen vuoden iässä.

Kannattaisiko ainakin siirtyä kahteen ruokintakertaan päivässä, ei se enää tarvi kolmea kertaa ruokaa. Ja juoko se huvikseen tai erityisen paljon, jos parin tunnin välein pissattaa?

Lapset meillä ikävöi yhden päivän koiran perään. Sen jälkeen ei ole paljoa kiinnostanut! Varmaan riippuu lasten iästäkin. Pentu vaan maailmalle ja sillä siisti, turha on koiran takia elämäniloaan menettää ja jospa se koirakin pääsisi hyvään kotiin. Molemmille parempi!

koiranpentu viedään ulos heti syönnin jälkeen eikä vahdata tuntia ja sitten viedä. Ja se viedään lenkille, ei portaiden viereen :headwall:
6kk ikäinen pentu on harvoin täysin sisäsiisti, etenkin jos on pienikokoinen rotu

Yli viiden kuukauden ikäisellä koiralla ei enää ole fyysistä estettä pidätellä. Ap:n koira huonosti opetettu sisäsiistiksi tai sitten jokin sairaus aiheuttaa tiheän virtsaamistarpeen.

Vanha nyrkkisääntö on että alle vuoden vanha koira pystyy olemaan pissaamatta yhtä monta tuntia kuin mitä sillä on ikää kuukausina.

Helpottaa kaikkien elämää jos koiralla on tarkka aikataulu jonka mukaan se pääsee ulos. Meidän puolivuotias pentukoiramme on ns. sisäsiisti ja aikaa aikataulun oppimiseen siltä kului 2 viikkoa meille tulon jälkeen.

Lapsiperheessä koiralla on oltava ehdoton "oma rauha"-paikka, alue jossa sitä ei kukaan paapo eikä villitse vaan jossa se on täysin rauhassa.

Ja sitten...pissajälkiä ei todellakaan kannata pyyhkiä kloriitilla, se kun antaa koiralle ja kissallekkin sellaisen hajuilmiön että eläin on haistavinaan siinä kohdassa pissaa. Kannattaa käyttää jotain aivan muuta puhdistusainetta ettei joudu ojasta allikkoon.

Yhteistyössä