Miten lapsi oppii nukahtamaan omaan sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lellu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lellu

Vieras
Meillä neiti 1v5kk ja ollaan "harjoiteltu" muutama ilta,että unille mennään omaan sänkyyn. Aluksi siellä pyörii ja hyörii,mutta sitten alkaa sydäntä riipova äidin huutaminen. Heti kun tulen huoneeseen niin itku loppuu ja lapsukaisella juttu lentää. En pysty lähtemään huoneesta pois vaan makoilen omassa sängyssä ja kuuntelen kälätystä. Joka ilta on mennyt ainakin 2h ennenkuin uni lopulta tulee, mutta ei tämäkään ole sitä mitä hain sillä omaan sänkyyn nukahtamisella. Minulla menee ilta makoilessa sängyssä eikä omaa aikaa iltaan jää kun sitä juuri kaipaisin.Vinkkejä kaivataan!

meillä oli vähän samaa juttua just tuohon aikaan (tyttö nyt 5kk),mut yhtäkkiä mä päätin et nukuttamisesta on tultava loppu.Missä teän vaava nukkuu päiväunet?Mä aloin ihan tarkotuksella viemään päivälläkin vauvan omaan sänkyyn ku se oli tosi väsyny, mut ei viel nukkunu.En laittanu muutamaan päivään vaunuihin, vaan aina omaan sänkyyn.Iltasin huusi ja känisi, otin pois jos en saanu sänkyyn rauhottuun ja aloin "leikkimään" sen kans.Kun taas väsy, vein takas sänkyyn ja jos en saanut sinne rauhoitettua, otin välillä syliin ja ku rauhottui ni takas sänkyyn.

Pari viikkoa iltanukahtaminen oli melkosta rumpaa ja aikaavievää, mut nykyään se nukahtaa tosi helposti.Jos alkaa itkeen,käyn laittaan tutin suuhun ja äkkiä ite pois huoneesta.Jos ei meinaa rauhottua, otan pois sängystä ja vähäx aikaa leikkimään.

Kärsivällisyyttä ja johdonmukaisuutta!!Mutta se palkitaan...aah.

Mä tein niin että pysyin sängyn vieressä niin kauan että poika nukahti. Joskus meni reilu tunti, joskus selvisi 10 minuutissa. Pari viikkoa se suunnilleen kesti.

Nykyään menee 10-20 minuuttia et nukahtaa. Silittelen päätä ja olen vaan läsnä niin tuntee olonsa turvalliseksi. Välillä tietty tulee äidin testaamista mut kun sänkyyn on laitettu niin siellä myös pysytään. Tiedä sit mitä tapahtuu kun siirretään lasten sänkyyn ja pääsee sieltä itse pois.

mut siinähän just se juju et ku jaksaa vähän aikaa sompailla ni enää ei tarvi ku viedä vauva sänkyyn, johon se nukahtaa muutamassa minuutissa itsekseen.Meillä ainaski toimi..mut lapset tietty erilaisia.Mut must on ihanaa ku ei tarvi vielä monen vuodenki päästä makoilla ja odottaa et lapsi nukahtaa..

Yhteistyössä