Miten lapsi muuttaa

• Viestiketjun aloittaja tulevat vanhemmat?
  • Ensimmäinen viesti
tulevat vanhemmat?
parin seksielämän, niinkuin muunkin elämän?
Tässä olisi lapsi suunnitteilla, mutta kun olemme kuulleet juttuja, että seksielämä muuttuu valtavasti lapsen tulon myötä.
Entäs sitten, kun on useampi lapsi?

elämää pitää elää
Kyllä nämä asiat ovat ihan jokaisen parisuhteen oma juttu - ei voi yleistää. Toki lapsi/lapset tulevat olemaan pitkään runsaasti aikaa ja voimavaroja vievä momentti, mutta vauvat ovat rytmiltään erilaisia ja niin on myös aikuisen ihmisen elämänarvot,ongelmien sietokyky jne.Vauvan tulo ravistelee varmasti parisuhdetta, mutta voi pitkällä juoksulla myös syventää ja lähentää parisuhteen sexielämää - tai sitten ei. Elämässä on otettava myös riskejä ja ennenkaikkea vastuuta.

ainoa neuvo
Todellakin kaikki riippuu tapauksesta. Toivokaa parasta, mutta varautukaa pahimpaan ;) Nykyaikanahan voi myös valita sen, ettei tee lapsia ollenkaan, jos tuntuu liikaa epäilyttävän ja lastenhankinnan pääperuste on se, että niitä vaan "kuuluu" tehdä.

Unikoulu
Alkuperäinen kirjoittaja hjki:
Jos ei naisena saa nukutuksi yhtään kokonaista yötä pariin vuoteen ja tukiverokosto olematon niin kylläpä siinä nukkumista tulee ennen seksiä ajatelleeksi.
Imetysvaiheen jälkeen sen lapsen voi jättää yöksi tai pariksi muidenkin hoiviin. Sitäpaitsi äiti voi lähteä muutamaksi yöksi nukkumaan toiseen huoneeseen tai asuntoon ja mies jäädä hoitamaan lasta. Ei äidin tarvitse koko kuormaa kantaa. Järkeä mukaan!

Kolmen äiti
Ensimmäinen oli pahin. Koliikkivauva ja murrosiässä ihan mahdoton, mutta alkoi siitä laimenemaan. Ei ole seksielämää ainakaan puoleen vuoteen, siihen se vaan katoaa.Voi kun olisimme jääneetkin kahden, mutta ei niitä takasin saa ja kyllä ne siitä joskus kasvavat.

parinkymmenen vuoden kokemuksella
Kyllähän se seksielämä muuttuu lapsien myötä. Haluttaisi, mutta nukuttaa ja nukahdetaan. Päästään vauhtiin, niin muutaman vuoden ikäinen lapsi seisookin yhtäkkiä sängyn vieressä ja sanoo, että ”minä näin pahaa unta, pääsenkö teidän väliin nukkumaan” (tätä kesti meillä vuoden verran – joka yö) tai ”äiti, minulla on jano”.

Ei siinä auta muu kuin yrittää sopeutua. Se tilanne pitää ottaa, kun tulee tilaisuus. Kyllä minulla äitiyslomalla ollessa tuo vuorokausirytmi oli aika katkonaista, mutta seksille löydettiin aina aika ja paikka. Sitten muutama meillä tehty juttu:
Koska molemmat pystyivät liukumaan, niin lapset aamulla hoitoon ja vanhemmat kotiin hoitamaan parisuhdettaan. Töihin sitten vähän myöhemmin.
Lapsille harrastukseksi partio. Olivat yhtä aikaa sudareita ja yhtä aikaa viikonloppuleireillä.
Lapset isovanhemmille. ”Pekalla on taas töissä joku avec-tilaisuus ja minun on pakko mennä mukaan.” Eivät ainakaan meillä isovanhemmat paljon sitä tentanneet, että missä ja minkälainen tilanne. Sen toki teimme, että ihan oikeasti lähdimme hotellilomaselle.

Helppoa oli silloin, kun lapset olivat ihan pieniä. Seksiä pystyi harrastamaan lasten mentyä nukkumaan. Mutta kun niistä tuli isompia, ”niin seinilläkin korvat on”.

Nyt ne ovat parikymppisiä ja enemmän pois kotoa ja kotona, joten enää ei isoja ongelmia ole.

Yhteistyössä