Miten lapsettomuutta aletaan hoitaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hanna sekundaarinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hanna sekundaarinen

Vieras
Esikoistakin tehtiin pari vuotta ja lopulta onnistui. Toista on tehty jo kauemmin, mutta ei vaan onnista. Sain yksityiseltä gyneltä Terolutit. Niiden pitäisi kuulemma auttaa, kun mulla on ehkä viidet menkat per vuosi. Saisin kiertoa säännölliseksi. Auttaako pelkät Terolutit? Esikoista yrittäessä söin lyhyen aikaa sekä Terolutia että Clomifenia, mutta sillä yhdistelmällä en onnistunut saamaan aikaan muuta kuin kamalat vaihdevuosioireet. Raskaus ei alkanut. Esikoinen tuli sitten ajan kanssa luomuna.

Meillä alkaa keväällä lapsettomuustutkimukset terveyskeskuksessa. Tai siis mullehan se aika on varattu. Onko julkisen puolen tutkimuksista säästöresurssien takia mitään hyötyä?

Millaisista asioista lapsettomuustutkimuksissa lähdetään liikkeelle?

mulla oli tuo sama tilanne, eli ollaan pari vuotta yritty kakkosta tehdä, ja mulla ongelmana että ei tullut kuukautisia enkä sitten ovuloinutkaan. Sain käyttööni ensin terolutit, joilla kuukautiset lähti käyntiin ja koska en ovuloinut niin samantien aloitettiin clomifeenit, ja mulla auttoi tuo hoito (pari päivää sitten testasin plussaa).
Sun kannattaa niiden teroluttien kanssa testata sitten ovulaatiotesteillä että ovuloitko, koska todennäköisesti et kun pitkä kierto (mulla sama juttu ekan lapsen kohdalla, mutta luomusti tuli parin vuoden yrityksen jälkeen, onnenkantamoinen?)
Niin ja me ollaan ihan kunnallisella oltu hoidoissa ja hyvin on toiminut :)

Me ollaan ensimmäistä yritetty vuosi ja neljä kuukautta. Gynellä olen käynyt kahteen otteeseen. Nyt sain terot ja clomit käyttöön, koska menkat tulee vain joka toinen kuukausi ja ilmeisesti en ovuloi ollenkaan. Sain lähetteen jatkotutkimuksiin, jonne kutsu tulee alkuvuodesta. Siellä katsotaan onko munanjohtimet auki ja otetaan koepaloja kohdusta.

Onko sun miehesi sperma jo tutkittu ja oletko sinä itse käynyt veritesteissä? Meillä nämä asiat katsottiin ensin ja koska tulokset olivat gynen sanoin loistavat, jatkotutkimukset ovat paikallaan. Tämä loppuvuosi yritetään saada pienokaista aikaan noilla hormoneilla.

Hoidossa ollaan yksityisellä.

Tsemppiä teille :flower:

Elli777: Kuinka kauan söit hormoneja ennen kuin testasit plussan?? Onnea paljon!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2005 klo 13:29 iines keiju kirjoitti:
Me ollaan ensimmäistä yritetty vuosi ja neljä kuukautta. Gynellä olen käynyt kahteen otteeseen. Nyt sain terot ja clomit käyttöön, koska menkat tulee vain joka toinen kuukausi ja ilmeisesti en ovuloi ollenkaan. Sain lähetteen jatkotutkimuksiin, jonne kutsu tulee alkuvuodesta. Siellä katsotaan onko munanjohtimet auki ja otetaan koepaloja kohdusta.

Onko sun miehesi sperma jo tutkittu ja oletko sinä itse käynyt veritesteissä? Meillä nämä asiat katsottiin ensin ja koska tulokset olivat gynen sanoin loistavat, jatkotutkimukset ovat paikallaan. Tämä loppuvuosi yritetään saada pienokaista aikaan noilla hormoneilla.

Hoidossa ollaan yksityisellä.

Tsemppiä teille :flower:

Elli777: Kuinka kauan söit hormoneja ennen kuin testasit plussan?? Onnea paljon!!

mä aloitin ton kuurin viimekeväänä ja tulin ekasta kierrosta raskaaksi, mutta sain keskenmenon viikolla 10 (kaavittiin) sitten koko kesä meni odotellessa kuukautisia (ei auttaneet terot eikä primolutit), mutta nyt syksyllä kun pääsin taas syömään noita lääkkeitä, niin tämä oli nyt toinen kierto kun tärppäsi, tosin en uskalla vielä hirveesti tuuletella, kun se km kummittelee taustalla. Onnea tarvitaan ja paljon ennen kuin lopputulokseen päästään, pidän peukkuja teille kaikille =)

Meillä aloitetaan kanssa ilmeisesti jotain hoitoja---> varsinaista yrittämistä ollu 7 kk ja ilman ehkäisyä 03/03. Meen ens viikolla tk:een uudestaan,tutkitaan ja mietitään ja lääkäri laittaa lähetteen jatkoihin. Muakin kiinnostas tietää että miten homma lähtee etenemään? Mitä tutkitaan jne. Määrääköhän ne jotain hormoneja mullekin, kierto 25-29 ja tuhrua joka kierrossa 2-6 pvää ennen kunnon vuotoo. Missähän vaiheessa mies tutkitaan.Jännittää ja pelottaa niin kovin,mutta toivotaan että positiivinen tulos ei ole kaukana hamassa tulevaisuudessa. Tsemppiä kaikille! :heart: :flower:

heivaan...
No aikalailla yleensä mies tutkitaan ensin , koska se on ns, helpompaa...meillä se on jo takanapäin ja maanantaina pitäis menna gynelle ja mulle tehdään kohdun ja munatorvien varjoaineultraääni tutkimus katotaan onko putket auki ja samalla reissulla otetaan verikokeita meistä molemissta, katotaan hormooneja ja silleen...
tsemppiä vaan kaikille ja iloista mieltä tähän syksyn harmauteen =)

Yhteistyössä