miten laittaa työhakemukseen että on äitiyslomalla

Hei!

Oletteko tai miten olette laittaneet työhakemukseen, että olette äitiyslomalla? Oletteko jotenkin selittäneet jo hakemuksessa omaa töihinpaluu aikataulua ja suunniteltuja lapsenhoitojärjestelyjä? Olen ollut määräaikaisissa työsuhteissa ja nyt on tuntityö menossa, joten äitiyslomalla olon voisi tarv. jättää työhakemuksista pois, mutta onko siitä mitään hyötyä (vai haittaa?), kun se mahd. haastatteluissa selviää? Kiitos!!!

morsmaikku-07
Luin juttusi ja päätin kertoa,että itselläni on ollut kahden ensimäisen lapsenkaa sama edessä ja ihan avoimesti olen kertonut,että olin äitiyslomalla ja nyt etsin töitä....sillä joskushan kaikkien töihin yleensä palattava ja jos ei vakkari duunia ole ollut,niin sittenhän sitä on etsittävä. Ei siitä ole koskaan haittaa ollut. Tällähetkellä olen äippälomalla myös ja teen viikonloppuisin keikkatöitä.

Hain viime keväänä töihin äitiyslomalta ja laitoin avoimesti hakemukseen jotain sen tyyppistä, että: tällä hetkellä olen kotona lasten kanssa, mutta nyt ajankohta tuntuu sopivalta palata työelämään. Hakemuksen lopussa, jossa kerroin, koska minun on mahdollista aloittaa laitoin: lapsillemme on hoitopaikka varattuna 1.3. lähtien, ja voin aloittaa työskentelyn silloin. Näkeehän CV:stäkin, etten ollut ollut viimeisen vuoden aikana ansiotyössä, joten haastattelussa viimeistään olisi kysytty, mitä edellisen vuoden ajan olin puuhannut, jos en sitä itse olisi hakemuksessa kertonut.

Käsittääkseni ainakin pk-seudulla työnantajalle on oikeasti tärkeää se, pääseekö lapset hoitoon, jos henkilö valitaan töihin. Täällä on kuitenkin paha pula paikoista ja työnantaja voi kokea sen riskinä, että hakijalla on pieniä lapsia, jos hoitoon pääsy on epävarmaa.

Ai niin, sain ensimmäisen paikan, jota hain, joten ei ainakaan minun tapauksessa ollut haittaa ilmoittaa em. asioita.

Yhteistyössä