Miten laitatte norjanlohifileen?

Mä laitan päälle jotain tuorejuustoa.Tilli-sitruuna on parasta, mutta sitä ei tahdo nykyään löytää mistään. Siis nahka alaspäin ja juusto päälle.
Aikaa ja lämpötilaa en osaa sanoa :ashamed: Mä vaan törkkään sen uuniin ja katon välillä. Lämpötila riippuu siitä, onko kiire vai ei, mutta jotain 170 astetta ja vajaa tunti on lähellä.

Mä taas laitan nahka ylöspäin.Alta maustan suolalla, sitruunapippurilla ja joskus tillillä. N.10min.kuluttua vedän nahan pois ja jatkan hetken kypsennystä. Näin ei lohesta tuu niin rasvainen. Kyytipojaksi pottuja ja kylmää kermaviilikastiksetta.

Mun mielestä lohi on niin rasvainen kala, että se ei tarvii kerma- tai tuorejuustokuorrutusta päällensä.
Mä paistan kalan sellaisenaan nahkapuoli alaspäin. Päälle mausteeksi suolaa, mustapippuria, sitruunamehua ja tilliä. unissa vajaa 200 asteessa noin puoli tuntia tai tunti riippuen palan paksuudesta. Liian kauan ei kannata paistaa, ettei pääse kuivumaan.

Lohen seurana syödään meillä yleensä reilusti tuoresalaattia. Ei muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä lohi on niin rasvainen kala, että se ei tarvii kerma- tai tuorejuustokuorrutusta päällensä.
Mä paistan kalan sellaisenaan nahkapuoli alaspäin. Päälle mausteeksi suolaa, mustapippuria, sitruunamehua ja tilliä. unissa vajaa 200 asteessa noin puoli tuntia tai tunti riippuen palan paksuudesta. Liian kauan ei kannata paistaa, ettei pääse kuivumaan.

Lohen seurana syödään meillä yleensä reilusti tuoresalaattia. Ei muuta.

Näin mäkin yleensä teen,mies saattaa syödä vielä perunaa lisäksi mutta mulle riittää lohi ja salaatti.

Yhteistyössä