Miten laihduttaa, jos rasvaa polttava liikunta ei onnistu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja saako kysyä:
Tuo varmasti hankaloitaa liikunnan harrastamista, mutta toivotaan, että pääset tavoitteeseesi painon suhteen.
Minun teinipojalla, ihan muussa yhteydessä lääkäri keksi epäillä erästä toista syndroomaa ja saatiin lähete perinnöllisyys polille. Sitä sairautta ei kuitenkaan ole, mutta nyt pohditaan marfanin mahdollisuutta piirteiden perusteella ( jonkin verran sellaisia piirteitä ) ja veljeni on menehtynyt alle 40v aortan dissekaatioon joten se saattaisi olla merkki suvussa olevaan geeniin, vaikka sitä ei aikaisemmin ole todettukaan.

EDS:ssä saattaa myös esiintyä aortan dissekaatiota, siinä verisuonityypissä. Ei pojallasi kuitenkaan tuota samaa voisi olla kuin minulla?

Pojalla ei ole niveloireita vaan etsittiin syndroomaa josta epilepsia olisi voinut johtua. Mutta sitten kiinnitettiin huomiota veljeni kuolinsyyhyn ja poikani pituuteen, sormien yliliikkuvuuteen ja jalkojen pituuteen sekä hoikkiin pitkiin sormiin. No asia on vasta perinnöllisyys kokouksessa esillä ja odotellaan. Epilepsiaa lukuunottamatta terve, ikäisekseen pitkä poika, joten odotellaan rauhallisin mielin.

Alkuperäinen kirjoittaja saako kysyä:
Pojalla ei ole niveloireita vaan etsittiin syndroomaa josta epilepsia olisi voinut johtua. Mutta sitten kiinnitettiin huomiota veljeni kuolinsyyhyn ja poikani pituuteen, sormien yliliikkuvuuteen ja jalkojen pituuteen sekä hoikkiin pitkiin sormiin. No asia on vasta perinnöllisyys kokouksessa esillä ja odotellaan. Epilepsiaa lukuunottamatta terve, ikäisekseen pitkä poika, joten odotellaan rauhallisin mielin.

Toivotaan ettei ainakaan mitään vakavaa ole, ja että oikea diagnoosi löytyy.

Nuo harvinaiset perinnölliset sairaudet osaa olla kinkkisiä, minäkin olin jo yli kolmekymppinen kun oikea diagnoosi löytyi. Johtui luullakseni siitä että asuin aiemmin pienellä paikkakunnalla, josta sitten muutin pk-seudulle. täällä alkoi sitten heti selvitä. Kyllä oli helpotus, kun vuosia väittivät ettei mulla ole vikaa missään muualla kui korvien välissä, ja että sijoiltaan menot ja kulumat on vain huonoa tuuria, jatkuvat säryt ja kolotukset masennusperäisiä yms. :-/

Äh, voi harmi kun luen näitä vasta nyt.. turha varmaan huhuilla enää perään, sinä jonka pojalla epäiltiin marfania? Mulla on kyseinen oireyhtymä diagnosoitu ja joskus tuntuu kurjalta olla "yksin" asian kanssa. Harvinainen sairaus, enkä oo oikeen koskaan löytänyt toista marfaanikkoa, jonka kanssa vaihtaa kokemuksia tms..

Yhteistyössä