Miten lähteä laihduttamaan? Vaikeaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa läskiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa läskiä

Vieras
Elikkäs kymmenisen kiloa pitäisi saada pois. Mun ei ole ikinä tarvinnut laihduttaa, kun oon aina ollut hoikka. Nyt on kuitenkin alkanut herkut maistua ja kiloja on tullut, mitat 160cm ja 72kg. Mä olen jäänyt koukkuun sokeriin, söisin makeaa ihan jatkuvastim päivittäin on saatava suklaata tms. Ja sen kyllä huomaa, vatsa on iso ja kaikki paikat on alkaeet roikkua, vaatekoko kasvanut.

Miten pääsen alkuun ja laihdun? Mulla on huono olla tässä painossa, vaikka urheiluvuosilta on myös lihasta paljon. Paljonko voin laihtua kuukaudessa? Kertokaa hyviä tuloksianne.

No en tiedä miten muut ovat laidhuttaneet. Mutta oma kokemukseni on, että aluksi täytyy vähän kärsiä vieroitusoireita karkista ja herkuista. Ja ehkä ajoittain tuntea vähän hiukomistakin kun keho tottuu pienempiin kalorimääriin. Olen kalorinlaskija ja samalla vähentänyt hiilihydraatteja mutta myös herkkujakin. Aluksi olin kokonaan ilman herkkuja ja sitten annoin luvan syödä niitä aina kun tuntui siltä, kunhan vain viikottainen kalorimäärä oli negatiivinen. Kerran viikossa puntarille ja mittanauhaa myös.

[QUOTE="vieras";23887870]No en tiedä miten muut ovat laidhuttaneet. Mutta oma kokemukseni on, että aluksi täytyy vähän kärsiä vieroitusoireita karkista ja herkuista. Ja ehkä ajoittain tuntea vähän hiukomistakin kun keho tottuu pienempiin kalorimääriin. Olen kalorinlaskija ja samalla vähentänyt hiilihydraatteja mutta myös herkkujakin. Aluksi olin kokonaan ilman herkkuja ja sitten annoin luvan syödä niitä aina kun tuntui siltä, kunhan vain viikottainen kalorimäärä oli negatiivinen. Kerran viikossa puntarille ja mittanauhaa myös.[/QUOTE]

Mä laihdutin ihan vain luomuilemalla ja täysin ilman nälkää 16kg. Viljat, perunat riisit pois ruokavaliosta ja kaikki tuotteet mitä suuhun laitan, on mahdollisimman aitoa ja alkuperäistä. Runsaasti kasviksia (500g) lihaa, kalaa, kanaa, kananmunia, marjoja, kohtuudella maitotuotteita yms. täysirasvaisina, mutta mahd. lisäaineettomina. Ateriat 3krt päivässä ja aina maha täyteen.
Makea herkkuni on mm. vatkattu kerma, maitorahka ja persikan puolikas. Ihanan makeaa ja täyttävää. Syön sitä välillä päivittäin. Tumma 70% suklaa on myös ihanaa.
Vähänniinkuin karppaus, ei tule repsahduksia kun syö riittävästi ja terveellisesti. Light tuotteet myös ovat pahasta.

Tee ensin suunnitelma. Laadi ruokavalio ja kunto-ohjelma. Netistä löytyy vinkkejä, kuntoplussan sivuilla on hyviä vinkkejä. Kokeile mikä liikuntamuoto sopii sulle parhaiten ja tee kuntotesti, että tiedät mikä sun pohjakunto on. Sitten otat tietyn ajan päivästä kun kuntoilet. Ennen kuin aloitat, käy vaa'alla ja mitta vyörärön, lantion ja reisien ympärykset. Käy vaa'alla kerran viikossa, aina samana päivänä ja samaan kellonaikaan, pelkät alusvaattet päällä.
Laadi itsellesi tavoite ja nosta tavoitetta heti kun edellinen toteutuu.

Kun oot saanut painoa pudotettua, seuraava askel.on painon pitäminen tasaisena, ettei nouse. Rasvanpoltossa hyvä apukeino on cla ja muista juoda paljon vettä! Aineenvaihdunta vilkastuu etkä enää liho niin herkästi.

Tsemppiä! :)

Yhteistyössä