Miten lääkärisi haluaa ovulaation katsottavan?

Alkoi epäilyttämään, että kuinka oma lääkärinne katsovat ovulaatioajankohtanne. Täällä palstalla puhutaan verikokeista ja ovulaatiotesteistä, mutta minun lääkärini haluaa että ovulointi katsotaan ultralla kierron 10. päivä. Kuinka teillä?

Teen testejä, mutta siitä huolimatta lääkäri ultraa; tarkoitus on kai vaan tarkistaa, miten ne follit siellä kasvaa, onko yksi vai useampi jne. =) Ei kai ovulaatiota sinänsä näe vielä alkukierron ultrassa, vaan vasta kierron loppupuoliskolla verikokeessa (ja ehkä ultrassa surkastuneena rakkulana) =)

Hän halusi kp 10 katsoa ultralla, ja sen jälkeen oviksen metsästys digitaalisella testillä, kun on kuulemma niin varma! Siinä ei voi tulla erehdystä eikä tulkintaa. Itse kyllästyin mokomaan bongaukseen, ja nyt PAS tehdään lääkkeellisenä, jolloin ovulaatiota ei edes etsitä.

Mulla ultrattiin kanssa kierron 10. päivänä. Lääkäri halusi nähdä limiksen paksuuden ja follikkelin koon. Munasolu kuulemma kasvaa pari milliä päivässä, niin follin koosta pystyy päättelemään todennäköisimmän ovisajankohdan.
Toki ton ultran jälkeen piti vielä testailla tikuilla, että saatiin selville tasan tarkka ajankohta :)

Yhteistyössä