Miten kynnet kuuluu lakata? Jotain aluslakkaa? Sitten värillistä? Tuleeko päälle vielä jotakin? Mistä kynsikoristeita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Joo, mulla on kyselyikä :D

Eli mitä mun pitää hommata, jos haluan kynsiini kauniin ja pysyvän lakkauksen...ja eroaako geelikynsien lakkaus oman kynnen lakkaamisesta?

Ja saako mistään kaupasta (netistä toki, mutta saanko esim. Turusta) kynsikoristeita...siis timantteja tai sitten sellaisia juttuja millä tehdään kuvia kynsiin...mitäköhän ne sitten onkaan nimeltään?!

En mikään alan ammattilainen ole, mutta itse teen näin:

Ensins hoidan kynsinauhat. Appelsiinipuun tikulla työnnetään nauhat paikoilleen.
Viilaan kynnet, myös kynnen päällisen silloin tällöin.
Levitän aluslakkaa vain yhden kerroksen. Anna kuivua kunnolla.
Värillistä lakkaa kerros, kuivuttuaan kunnolla toinen kerros jos näyttää sitä tarvitsevan.
Päällislakkaa, jotta väri pysyisi kauniina pitkään.

Ebaysta olen jotain kynsitarrojakin tilaillut :)

En mikään alan ammattilainen ole, mutta itse teen näin:

Ensins hoidan kynsinauhat. Appelsiinipuun tikulla työnnetään nauhat paikoilleen.
Viilaan kynnet, myös kynnen päällisen silloin tällöin.
Levitän aluslakkaa vain yhden kerroksen. Anna kuivua kunnolla.
Värillistä lakkaa kerros, kuivuttuaan kunnolla toinen kerros jos näyttää sitä tarvitsevan.
Päällislakkaa, jotta väri pysyisi kauniina pitkään.

Ebaysta olen jotain kynsitarrojakin tilaillut :)

Jos laitan aluskalan ja päälilakan, niin montako kerrosta värillistä lakkaa laitetaan?

Ja miten kauan pitää aina välissä kuivattaa?

Jos laitan aluskalan ja päälilakan, niin montako kerrosta värillistä lakkaa laitetaan?

Ja miten kauan pitää aina välissä kuivattaa?

1-2. Mitä vähemmän kerroksia niin sitä paremmin lakka säilyy. Paksu kerros hajoaa helpommin.
Jos aikaa on, niin mitä kauemmin kuivattaa sen parempi. Jotta lakka olisi täysin kuivunut uutta kerrosta levittäessä.

Mun mielestä aluslakka ei ole tarpeellinen. Laita yksi siisti kerros värillistä lakkaa ja anna kuivua kunnolla. Levitä päälle (jos haluat) kerros ihan tavallista väritöntä lakkaa, joka antaa kiilota ja suojaa värikerrosta.
Mä en ole aikoihin käyttänyt "oikeita" alus- ja päällyslakkoja, tosin en muutenkaan nykyään käytä kuin väritöntä lakkaa antamaan kiiltoa kynsille.

Sen tunnin verran.

Eli kynsien lakkaaminen kestää 3 tuntia, jos meinaa saada hyvän lopputuloksen...joka kestää sitten vaan kuitenkin muutaman päivän, kunnes lakka pitää uusia, koska kynsi kasvaa.

Great.

Ehken mä sitten suunnittelekkaan mitään kynsien laakkamista oikeaoppisesti...ei mulla ole aikaa istua kolmea tuntia sormet ojossa sohvalla :D :D

Viime yönä oli jo ihan tuskaa laittaa geeletä ja tänään se kostautuu armottomana väsymyksenä. Loppuu tunnit vuorokaudesta kesken :D

[QUOTE="vieras";25893734]Ite vaan vedän suoraan lakat kynsiin, 4 päivää pysyy ihan hyvänä (paitsi jos pitää paljon vetellä läträtä).[/QUOTE]

Mä kans teen näin. Tosin eihän niistä mitkään upeat tule enkä useinkaan jaksa lakata. Jos lakkaan niin yleensä läpinäkyvällä lakalla, tulee siistein jälki kun vähällä haluan päästä. 2 min riittää koko hommaan mulla.

Okei alus ja päällyslakat ovat yhtä tärkeitä! Jos lakkaat säännöllisesti kynsiä ilman alus lakkaa ja pitkään, lopputulos voi olla aika keltaiset kynnet.. itselläni niitä ei ole ja kynnet voi varmaankin muutta muutenkin keltasiks, vaikkka niitä lakkaa aluslakalla(?) :)?

Okei.. normi lakkaus eli alus-väri-päällyslakkaukseen ei nyt ihan 3h(tuntia) kestä :) jo 15min riittää :) Ohjeet jos haluat VAIN perus lakkauksen

ekaks jos haluat hoitaa kynsinauhat jne..(lue lisää googlesta ku etit)
-Laita aluslakka (anna kuivia vaikka vain 2min RIIPPUU LAKASTA ! että onko miten paksu
-Laita päällyslakka,jos on se yksi kerros mielestäsi hyvä ei tarvitse toista kerrosta
^Jos kun et varmaankaan jaksa odottaa n.10min voit laittaa PIKAKUIVATTAJAA sitä saa melkeinpä samoista kaupoista kuin muitakin normi lakkoja
-laita äsköisen jälkeen päällyslakkaa,jotta lakkaus kestää pidenmpään (:

PST. Turusta saa varmasti kaikkia niitä mitä etsitkin, (kynsiin liittyvää) tai ainakin niitä mitä sanoit alus,päällys-lakat jne, , starssit(eli ne timantit) kynsikorut ja kaikki muutkin jutut :)

NORMI LAKKAUKSEEN EI TODELLAKAAN TARVITSE EIKÄ IHAN VOIKKAAN MENNÄ 3TUNTIA ! ...eikä aluslakkaakaan tarvitse kuivattaa 1h vaan sen verran mitä sanoinkin jo :)

Yhteistyössä