Miten kuntosalilla toimitaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "untuvikko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"untuvikko"

Vieras
Tämä on nolo kysymys, tiedetään. En ole vain koskaan käynyt salilla ja kiinnostaisi kokeilla, mutta miten siellä toimitaan? Onko mahdollista kokeilla ensin muutaman kerran vai onko ostettava heti joku jäsenyys? Miten osaan käyttää laitteita ja mistä tiedän, kuinka paljon pitää jotain laitetta käyttää? millaiset varusteet?

ostin kertalipun ja pyysin ohjausta. Kävin kolme kertaa ohjaajan tuella, hän teki mulle myös maksusta ohjelman. Sitten ostin kuukausikortin ja aloin käydä itsekseen.

Usein kuntosaleilta voi saada opastusta laitteiden käyttöön. Toisissa on ihan ohjeetkin laitteen kyljessä, eikä kysyvä tieltä eksy.

Pitäisi pystyä maksamaan kertakäynti, ei kuitenkaan välttis kaikissa paikoissa.

Minulla on ollut ihan normi t-paita ja kevyet verkkarit, mutta toki voi laittaa ihan jotkut asiaan kuuluvat urheiluvarusteet, niin ja tietty lenkkarit, mutta sellaiset joilla ei ole ulkoiltu.
Juomapullo on hyvä olla mukana.

Hyvin voit lähteä liikkeelle esim tekemällä kolme 10-15 sarjaa, pidät aina tauon sarjojen välissä.

Painoa ei kannata laittaa alkuun varsinkaan ihan hirmuisesti, jos sinun on tarkoitus tunnustella ko hommaa.

Kannattaa kysyä rohkeasti onko salilla käytäntönä ilmainen kokeilukerta, meillä päin ainakin moni paikka tarjoaa yhden ilmaisen käynnin ohjaajan kanssa että pääsee tutustumaan saliin ja laitteisiin, ja samalla voi ohjaajalta kysellä kk-kortti/jäsenyys asioista.... Ja lämpimästi voin suositella monia urheilulehtiä (fit, body, yms...), ainakin itse saan niiden artikkeleista uutta tietoa ja potkua harrastuksiini (tosin ne kalliit urheiluvaatemainokset kannattaa jättää omaan arvoonsa ;) )

pieni käsipyyhe kannattaa ottaa mukaan, sillä voi kuivata naamaa ja käsiä kun tulee kuuma ja sena saa pään alle esim selkäpenkissä. Ei tarvii toisten hikiläikissä takaraivoaan kastella :)

Yhteistyössä