Miten kuivaatte pyykit sisällä?

  • Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti
:)
Alkuperäinen kirjoittaja esdf:
meillä jo kolmas "siivellinen" sini pyykinkuivausteline. Ne on ihan perseestä... vääntyilee ja kääntyilee. Tämänhetkinenkin teline on jo rikki mutta olen laittanut sen kahden pöydän reunoilla reunoistaan jolloin pysyy ylhäällä. En ole keksinyt vielä muuta telineen tilalle mutta heti kun keksin lentää tuo siivekäs roskiin, eikä uutta tule koskaan tilalle.
Ja joo en vielä toisestakaan oppinut. :D
me ei olla noita meidän halpiksia saatu vielä hajalle :D tosin muutama vuosi sitten meni yksi rikki kun kissa hyppäsi sen päälle kirjahyllystä :D
 
astmaatikko
Kaksitasoinen kuivausteline eli neljä osaa. Kuivaan aina sisällä kesät talvet allergian vuoksi. Hyvin kuivuvat kesälläkin. Suihkun takana on verhon suojassa ettei edes pyykit näy.
 
astmaatikko
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kellään sellaista tornimallista telinettä?
Mä en tykkää et niitä pikkutelineitä on pitkin taloa.
http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=29483&productId=142151&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=%2fListPage%2fSearch.aspx%3fSearchText%3dkuivaustelineet%26ConceptStoreCategoryId%3d%26B%3d1
Tämmöstä??
Juuri tuollainen meillä.
 
vieras
Meillä on siivekkeellinen kuivausteline, jota näin kesäaikaan on kiva pitää parvekkeella. Kuivuu pyykit nopsaan ja teline on poissa tieltä. Talvella sitä siirrellään huoneesta toiseen, missä nyt milloinkin on sille tilaa. Pesuhuoneessa meillä on katonrajassa pari narua ja autokatokseen on viritetty mys muutama rivi naruja lakanoiden ja pyyhkeiden kuivausta varten.
 
Meillä on kaksi siivellistä pyykkitelinettä (Sini-merkkisiä, ja aivan hyvin ovat pelittäneet) ja yksi siivetön. Siivettömän saa helposti nostettua siivellisen päälle, sellainen on meidän talon pyykkitorni. ;)

Lisäksi saunalla on narut lakanoita ja muun suurikokoisen kuivaamista varten.
 
Meillä on semmonen korkee kuivausteline, siivekkeellinen kuivaustelin ja vaaterekki henkareilla. Niissä kuivatan pyykit. Pesen neljä-viis koneellista aina kerrallaan, just saa tungettuu kuivumaan johonki semmosen määrän...
 
kahessa sini-siivettömässä-tellingissä,sekä pikkupyykkiä joskus pattereilla pitkin ja isompia ovien päällä.
nyt kesällä oon pyrkiny ajottamaan pyykkipäivät niin että saan ulos kuivamaan, sielä ne kuivuu niin nopsaan ja inhoan niitä telineitä.
pyykkituvalla pyykätessä kuivaan kuivaushuoneessa. seuraavassa taloyhtiön kokouksessa otan puheeksi että pyykkituvalle vois hommata kuivausrummun :saint: sais nuo helvetin höyhentyynytki joskus kuivaksi :LOL:
 
Maniokki
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Kuivausrumpu on mutta en käytä sitä kun muutaman kerran vuodessa.
Pyykkitelineellä kuivatan.
Mulla on kolme siivekkeellistä pyykkitelinettä.
Miksi pidät rumpua...?

Meillä menee rumpuun oikeastaan ihan kaikki, ne harvat vaatekappaleet joita sinne ei voi laittaa, kylppärissä tuolin selkänojalla tai saunassa lauteilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Kuivausrumpu on mutta en käytä sitä kun muutaman kerran vuodessa.
Pyykkitelineellä kuivatan.
Mulla on kolme siivekkeellistä pyykkitelinettä.
Meillä myös rumpu on, mutten käytä. Toooodella harvoin jonkun vaatteen pyöräytän, jos on pakko saada pian kuivaksi.
(Mies osti kuivausrummun keväällä, vaikken mä sitä halunnut.)

Meillä on viisi siivekkeellistä telinettä ja niillä kuivailen 8hengen pyykit sisällä. Hyvällä säällä nostan telineet takapihan parvekkeelle.
 
salla
kuivausrummussa.
ja sinä joka valitit että rumpu ei mahdu kylppäriin, niin sen voi sijoittaa muuhunkin huoneeseen.
itse olen nähnyt kuivausrummun olevan kylppärin/kodinhoitohuoneen lisäksi lastenhuoneessa, eteisessä, askarteluhuoneessa, makuuhuoneessa, vaatehuoneessa ja keittiössä
 
vieras
Jotenkin inhoan niitä pyykkitelineitä, ja meillä se olis vaan tielläkin koko ajan. Mutta meillä on yksi tanko pyykkikoneen yläpuolella, ja siihen laitan yleensä alusvaatteet, sukat yms. pikkupyykin, koska se ei kannattele kovin painavia - se ei oo siis ruuvattu seinään vaan sellanen jousisysteemi sisällä, jos joku tietää. Vaatteet laitan henkareissa suihkuverhotangolle, koska tanko ei ole mikään heppoinen ja kuivatan pyykit mieluiten henkareissa. Lisäksi on vielä pari pyyhetankoa, jos on tarvetta.
 
vieras
kesällä tietty kaikki kuivaa ulkona, sisällä siivellisessä ja siivettömässä telineessä kodinhoitohuoneessa. ilmanvaihtokoneen kun laittaa tohisemaan vähän isommalle, niin yön aikana kaikki pyykit kuivaa.

vinkkinä vielä lakanoiden ym isojen vaatteiden kuivaamiseen: ostin ikeasta sellaisen 4n tangon rekkikuivaimen, joka on asennettu melkein katonrajaan kodinhoitohuoneessa. siihen kun heittää lakanan, kuivuu siististi ruttaamatta, samoin pyyhkeet jne. siihen on pieniä metalli nipsuja, joihin saa kuivaamaan muutenkin kaikkea. lisäksi toimii naulakkona, neuleet takit jne kuivaavat hyvin hengareissa. ei vie tilaa ja on kyllä paras ikea-ostos ikinä.
 
meil on semmonen siivekkeellinen teline ja ihan tavallinen pienempi teline. Niissä kuivatellaan pyykkejä.
Kesällä poutailmoilla partsilla, muulloin teline/telineet on milloin missäkin huoneessa jos vessaan ei mahu.
Lakanat on taiteltuina telineillä. 2 lakanaa kyllä mahtuu vessaan suihkuverhotangon päälle roikkumaan kaksinkerroin. Muut sit telineille.
Yritän saaha kesäisin lakanat pestyä helleilmoilla niin ei mee niin kauheen kauaa kun taitellut lakanat kuivuu partsilla auringon porotuksessa!
Ja lisäks on sitten 2 sukka/alushousu telinettä.

mein eka siivekkeellinen teline kesti 7 vuotta. Eikä ois sittekää viel hajonnu jos ukko ei ois laittanu käytävän mattoa sen päälle kuivumaan :headwall:
Tää toinen tommonen on jo 2 vuotta kestäny eikä mitään valittamista.
Pienempi teline on ollu täällä pian 10v.
 
vieras
Telineissä meillä kuivatetaan pääasiassa, lakanapyykin vien kuivaushuoneelle tai jos on hirveesti pyykkiä ja ei mahu telineelle niin sit vien muutaki pyykkiä. Kesällä hyvällä ilmalla partsulla ja muuten vessassa.
Meillä tuo miehen joskus hankkima teline on kestäny, oiskohan se jo about 10v vanha :)
 

Yhteistyössä