Miten koulun aloitus menee? Mihin ohjata lapsi ymv

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen vähän etuajassa mutta kysympä nyt jo hyvissäajoin :) Lapsi menee syksyllä tokalle luokalle ja viime vuonna opettaja oli pihalla vastassa mutta en älynnyt kiinnittää huomiota muiden luokkien käytäntöihin.
pysyyköhän luokkahuone samana jos opettajakin on sama? Eli ohjeistanko lapsen menemään siihen luokkaan missä oli viime vuonnakin? Vai onkohan opettaja vastassa pihalla? Entäs sitten todistus. Palautetaanko se allekirjoituksella vaikka siinä ei varainaisesti ole kohtaa allekirjoitukselle? En muista omista kouluajoista enää muuta kuin sen, että todistus piti palauttaa vanhempien allekirjoituksella varustettuna ensimmöisenä koulupäivänä syksyllä.
Toivoin kyllä ensimmöisen koulupäivön vapaaksi mutta en tiedä saanko sitä. Olen siis vain osittaisella hoitovapaalla. Lapsi on kulkenut omatoimisesti kouluun mutta hänellä on haasteita toiminnanohjauksessa eikä tunnista kasvoja niin mietin tunnistaako välttämättä luokkalaisiaan tai opettajaansa syksyllä. Ei siis ehtinyt päivökodissakaan oppia tuntemaan kuin muutaman lapsen aina vuoden aikana. Muutamia luokkalaisia olemme nöhneet sattumalta kesän aikana ja nämä on kyllä tunnistanut äänestä. Toki opettaja varmaan muistaa lapsen kun lapsi on pienluokalla ja oppilaita on vain 6. Mutta lapsi siis sekoittaa ihan tututkin ihmiset vieraisiin kun perustaa tunnistamisen esim hiuksiin tai johonkin vaatteeseen ja tuntemattomalla saattaakin olla samanlaiset hiukset tai paita. Lapsi on kyllä reipas ja uskaltaa kysyä apua ongelmatilanteissa eli ei kyllä jää mihinkään yksin ihmettelemään jos ei oikea luokka löydykkään. Minua vain mietityttää miten ohjeistan lapsen jos en pääse saattamaan :)

Yleensä on opettajat vastassa ulkona ensimmäisenä päivänä ja huutelevat omaa luokkaansa tulemaan.

Pistä opettajalle viestiä juuri ennen koulun alkua, jos huolettaa.

Yhteistyössä