Miten korjata virheet, joista ei sanota mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermot menee

Vieras
Alkaa mennä hermot lopullisesti.

Olen töissä vuokratyöfirman kautta, ja teen pääasiassa vuoroja kaupoissa.
Ilmoittivat sitten tuolta firmasta, että työnteostani on tullut valituksia joistain paikoista. Että työntekoni on kuulemma hidasta ja huolimatonta.

Ainoa vaan, että kun siellä työpaikalla ei minulle sanottu mitään siitä, että teen heidän mielestään jotain väärin.

Mistä ihmeestä sitä voi oikein tietää, että omassa työnteossa on jotain pielessä, ja hommat menee muiden silmissä väärin, kun kukaan ei edes viitsi sanoa mitään, ja sitten vaan maristaan selän takana.

On helpompaa olla sanomatta, kun vuokratyöntekijästä pääsee eroon helposti. Vakkarille ehkä helpommin sanotaankin, vaikka se on sanojalle epämieluinen tilanne. Nythän sinulle on sanottu ja voit pyrkiä korjaamaan omalta osaltasi tilanteen

No on kyllä ärsyttävää. Kannattaa, jos vaan suinkin mahdollista, keskittää työnteko vaan muutamaan paikkaan että tulee tutuksi ja itse kyllä ihan suoraan pyytäisin että sanoisivat suoraan jos huomaa jotain virheitä.

Alkaa mennä hermot lopullisesti.

Olen töissä vuokratyöfirman kautta, ja teen pääasiassa vuoroja kaupoissa.
Ilmoittivat sitten tuolta firmasta, että työnteostani on tullut valituksia joistain paikoista. Että työntekoni on kuulemma hidasta ja huolimatonta.

Ainoa vaan, että kun siellä työpaikalla ei minulle sanottu mitään siitä, että teen heidän mielestään jotain väärin.

Mistä ihmeestä sitä voi oikein tietää, että omassa työnteossa on jotain pielessä, ja hommat menee muiden silmissä väärin, kun kukaan ei edes viitsi sanoa mitään, ja sitten vaan maristaan selän takana.

no mulla on vähän sama fiilis miten olisin voinut korjata virheet jos niistä ei kerrtoa ja puhun nyt miehestäni! kun se ei saanut suutaan koskaan auki

Sellaisella palautteella ei tee mitään, jos siitä ei opi ja hyödy mitään. Aina pitää selittää, miksi valitetaan ja näyttää selvästi valitukseen johtavat syyt. Todennäköisesti sama kauppa valittaa kaikista vuokratyöntekijöitä, joten kysy huviksesi kuinka mones "huono" sä tällä kertaa olit. Ei todellakaan kannata lähteä samaan pelleilyyn mukaan ja uskoa kaikkea. Jos tiedät tehneesi parhaasi, niin se riittää. Ja mistäs tiedät valittaako se kauppa siksi, ettei kykene maksamaan velkojaan välitysfirmaan? Kai tiedät, että yksi keino alentaa kustannuksia on koettaa keksiä syitä olla maksamatta. Kysy vielä sekin onko se kauppa kuinka paljon jo velkaa välitysfirmalle.

Minäkin ihmettelen suomalaisten kyvyttömyyttä avata suutaan. Olin aikoinaan 14-vuotiaana lavatansseissa myymässä grillimakkaraa. En täysin osannut hommaa, vaan jaoin makkarat asiakkaille sillä tavoin, että laitoin talouspaperin alle ja leivinpaperin päälle, vaikka olisi pitänyt tehdä päinvastoin. Siinä sitten tein varmaan ensimmäiset sata kauppaa ilman, että kukaan sanoi mitään. Arviolta sadas asiakas sitten huomautti ja loput asiakkaat saivat oikealla tavalla pakatun makkaran. Ehkä he eivät tienneet kokemattomuuttani. Rouvitella he kyllä osasivat ja loppuiltaa tullen jonkin verran pottuillakin. (Alkoholia oli myös kaupan - minä en sitä tosin missään tapauksessa ollut myymässä.)

Ei sitä palautetta osata antaa edes kriittisillä hetkillä, huomattu on. Saimme lastensuojelun kautta apua esikoisemme kanssa ja kerran ihmettelin ääneen työntekijöiden jatkuvaa, suorastaan vittumaista, vihjailua siitä miten "tulisi olla askel edellä lastaan". Koskaan en saanut tälle selitystä, en myöskään tuolla kerralla: vilkaisivat akat toisiaan ja hymyilivät vain, "kyllä sun pitäis tietää". :O

Alkuperäinen kirjoittaja eivät osaa;27917182:
Ei sitä palautetta osata antaa edes kriittisillä hetkillä, huomattu on. Saimme lastensuojelun kautta apua esikoisemme kanssa ja kerran ihmettelin ääneen työntekijöiden jatkuvaa, suorastaan vittumaista, vihjailua siitä miten "tulisi olla askel edellä lastaan". Koskaan en saanut tälle selitystä, en myöskään tuolla kerralla: vilkaisivat akat toisiaan ja hymyilivät vain, "kyllä sun pitäis tietää". :O

tuota tarkoittanee lähinnä sitä että yleensä vanhemmat tuntee lapsensa.

eli esimerkiksi: sisarukset väittelevät,väittely johtaa siihen että impulsiivisempi huitasee nyrkillä. ->vanhempi ennakoi:hän huomaa että lasten keskustelu yltyy väittelyksi, erottaa lapset ennenkuin toinen saa nyrkistä.

lapsi on vilkas: liikenteessä vanhempi ennakoi pitämällä lapsen lähellään ja olemalla varuillaan,jopa pitämällä kädestä kiinni.

selkiskö?

mutta tekisin kyllä valituksen tuollaisista tädeistä koska heidän kuuluu opastaa ei vittuilla! sosiaaliylitarkastaja on hyvä paikka

Mä olen pomona ottanut sen linjan, että työntekijä ei voi täyttää vaatimuksia jos sille ei ensin niitä kerrota (joten siis kerron). Monelta muulta työnantajataholta on tullut palautetta, ettei kyllä lähdetä päivänselvyyksiä luettelemaan erikseen. Oiskohan kyse nyt niistä?

[QUOTE="Tille";27917048]Sellaisella palautteella ei tee mitään, jos siitä ei opi ja hyödy mitään. Aina pitää selittää, miksi valitetaan ja näyttää selvästi valitukseen johtavat syyt. Todennäköisesti sama kauppa valittaa kaikista vuokratyöntekijöitä, joten kysy huviksesi kuinka mones "huono" sä tällä kertaa olit. Ei todellakaan kannata lähteä samaan pelleilyyn mukaan ja uskoa kaikkea. Jos tiedät tehneesi parhaasi, niin se riittää. Ja mistäs tiedät valittaako se kauppa siksi, ettei kykene maksamaan velkojaan välitysfirmaan? Kai tiedät, että yksi keino alentaa kustannuksia on koettaa keksiä syitä olla maksamatta. Kysy vielä sekin onko se kauppa kuinka paljon jo velkaa välitysfirmalle.[/QUOTE]

Tämä päättelyketju alkaa olemaan jo pohjanoteeraus ja tuollaisella logiikalla pääsee takuuvaramasti pitkäaikaistyöttömäksi.

Yhteistyössä