Miten klinikan vaihto onnistuu?

Olisiko kenelläkään tietoa miten onnistuu klinikan vaihto sillä tavalla, että ei tarvitsisi kaikkia kokeita tehdä uudelleen? Saako kaikki omat tiedot pyytämällä paperille ja sitten itse toimitettua uuteen hoitopaikkaan vai miten homma toimii?

Entä miten on suhtauduttu tällaiseen klinikan vaihtoon? Onko kannattanut? Tai mistä syistä olette vaihtaneet?
 
Hei,

Me vaihdoimme klinikkaa - siis yksityistä - ihan yksinkertaisesti siitä syystä, että emme olleet tyytyväisiä palveluun, toimintatapaan ja siihen, että kaiken sai lypsämällä lypsää, mistään ei omaehtoisesti annettu tietoa. Meillä osasyynä oli se, että kirurgin löytämästä endometrioosista - laajalle levinnyt - ja lausunnosta huolimatta klinikkamme ei suostunur tekemään IVF -hoitoa vaan halusivat tehdä "vielä lisää inseminaatioita". Jäi rahastuksen maku, kun turhia inssejä halusivat teettää. Pyysin vain klinikalta kaikki hoitopaperimme ja siellä olikin sitten "pikku yllätyksiä", joista en tiennytkään ennen kuin luin omat paperini. Veimme mukanamme paperit edellisestä hoitopaikasta - mysö reseptit - ekalle vastaanottokäynnille uudelle klinikallemme. Uudella klinikallamme jatkettiin siitä, mihin edellisellä oli jääty eli ei vanhoja kokeita ei tarvinnut uusia eikä turhia hoitoja kokeilla vaan siirryttiin suoraan IVF/ICSI -hoitoon, joka tällä hetkellä meneillään ns. pitkän kaavan mukaan. Ja olen ollut tyytyväinen kaikin puolin. Vanhalla klinikallamme ei edes otettu vaadittavia HIV ja hepatiitti -kokeita vaikka itse kysyin, että eikö niitä täydy ottaa jo ennen IUI -hoitoja - niin ei kuulemma tarvi. No ne olikin sitten ainoat, mitä meidän täytyi uudella klinikalla tutkimuksista teettää. Suosittelen vaihtamaan jos yhtään tuntuu siltä. Tämä on niin kallista lystiä, että ei kannata turhasta maksaa!
 
Vadelmaunelma:: Kuulostaa vähän samantyyliseltä tuo klinikka mistä te olette vaihtaneet ja missä me tällä hetkellä olemme.. Saako kysyä missä olette tällä hetkellä?

Samaa vähän pelkään, et mitä papereista löytyy kun tosiaan lypsämällä tuoltakin saa tietoa lypsää. Minua häiritsee klinikalla se, että itse pitäisi tietää, kysyä ja vaatia. Kaikki lääkärit eivät edes kerro itse yhtään mitään esim. mitä ultrassa näkyy ja kun kysyy, niin katsotaan vähän ylimielisesti ja vastataan ympäripyöreästi jotain "ihan ok näyttää".
 

Yhteistyössä